K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2017, 21:51   #1
Muffie
Sygemeldt
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2015
Indlæg: 31
Styrke: 9
Muffie er ny på vejen
Jobafklaring. Frister og betingelser for stop/stationær

Hej Alle, beklager det er forvirrede mig igen.

Jeg var i jobafklaringsforløb da jeg blev gravid, og har netop været på barsel til og med d.24/7-17, hvor planen var at jeg skulle fortsætte med jobafklaring efter barsel.

Jeg skrev en mail til kommunen d.10/8 og spurgte om jeg snart blev indkaldt til møde ell hvad. Jeg var så til møde med en ny igen igen sagsbeh. d.18/8, fortalte ham at jeg var træt af at få ny sagsbeh hele tiden osv, han forsikrede mig at nu havde jeg ham og vi måtte starte på en frisk, samt lagde en plan og alt virkede ok.
Præcis én uge efter får jeg identisk indkaldelsesbrev underskrevet af ny sagsbeh. Jeg skriver til kommunen at det må være en fejl, da jeg lige har været til møde og lagt en plan fremadrettet. Men nej, jeg skulle møde med endnu en ny sagsbeh.
D.4/9, altså i mandags var jeg så til møde med denne. Hun virkede meget "aggressiv". Hun ville indhente ny speciallægeerklæring for at se om jeg overhovedet stadig var berettiget til jobafklaringsforløb. At sp. lægen skulle vurdere om jeg stadig er uarbejdsdygtig, og hvis ikke måtte jeg jo se om jeg var berrettiget til dagpenge ell kontanthjælp ell hvad. Jeg sagde til hende at hun lige sku tage den med ro, jeg har været sygemeldt i 2,5 år pga piskesmæld, og har altså ikke fået det bedre, hvorfor troede hun lige pludselig jeg kunne raskmeldes...?! Som skrevet i en tidligere tråd ville jeg gerne selv vælge hvilken sp.læge jeg kom til, da jeg IKKE vil risikere at komme ind til en "kommunens mand" der begynder at skrive at jeg intet fejler fysisk, og putter mig i "psykisk" kassen. Jaa, siger sagsbeh så, "problemet med whiplash er jo at der typisk ikke ER noget at se fysisk". Jeg kogte indeni, hvad fanden bilder hun sig ind! Jeg svarede hende at så må jeg ha været en af de "heldige" det har fået påvist fysisle skader. Og grunden til det er undersøgelser som JEG SELV har betalt for, dvs alle dem jeg har mødt i sundhedssystemet, har ikke sendt mig til nogen undersøgelser og bare opgivet på forhånd, ligesom med hundredvis andre som ikke har fået påvist fysiske skader SÅ ER DET NOK FORDI DE IKKE ER BLEVET UNDERSØGT FOR DET!
Nåå det blev langt, lad os bare sige hun var en mega kæ***ng, hvis eneste formål er at få sparket mig ud af mit forløb. (Hun har en hjemmeside hvor der står hun er konsulent for bl.a at hjælpe kommune med at få borgere over i andet forsørgelsesgrundlag) så hun er nok ikke ansat til at HJÆLPE MIG, med fx at få fleks ell lign. Hun ville også henvise mig til deres virksomhedskonsulent som ville hjælpe mig med opstart af praktik i mellemtiden (men det var ikke ment som et "jobafklarende praktikforløb", da hun vil udrede mig helbredsmæssigt først!)

Nå til sagen. Det var i mandags. Hun lovede mig at undersøge om jeg skulle til reumatolog eller neurolog, så jeg kunne komme med læge forslag. Da jeg ik havde hørt noget onsdag, skrev jeg til hende, men hun havde ikke fundet ud af det endnu. Hvor lang tid kan det tage??
I dag skrev jeg til hende om hun kunne rykke deres virksomhedskonsulent vedr praktikken, hvor til hun svarede at havde meget travl og ville kontakte mig om et par uger. ET PAR UGER?? Er det ok? Min barsel sluttede altså 24/7, hvor mit jobafklaringsforløb skulle fortsætte,men jeg kan ikke finde noget i lovgivningen om hvor længe der må gå før kommunen sætter gang i noget!?

Andet spørgsmål, min mistanke er at hun prøve at raskmelde mig/smide mig ud af "kommunen". Så jeg vil virkelig gerne være på forkant her. Jeg forstår simpelthen ikke betingelserne for at fortsætte jobafklaringsforløbet. I loven (?) står der: "jobafklaringsforløbet skal også ophøre selv om borgeren stadig er uarbejdsdygtig, hvis helbredstilstanden er STATIONÆR og kommunen vurderer at borgeren ikke er berretiget til revalidering, ressourceforløb eller visitation til fleksjob eller førtidspension",, Såå jeg må ikke dømmes stationær men jeg forstår ikke hvordan jeg så fx får fleksjob, for hvis man ikke er stationær så er der jo mulighed for forbedring og dermed ingen fleks..???? Men hvis jeg stadig er syg, men stationær, hvad sker der så? Ryger man på røv og albuer?? Ejj jeg syns det er sort...

Håber alt det her giver mening...tak hvis du har læst med så langt!
Muffie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2017, 08:58   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg har selv oplevet at kommunen standsede sygedagpengene med påstanden om at jeg var stationær.
Jeg havde haft en tidligere sygemelding året før hvor jeg var kommet op på ca 30 timer og så påstod kommunen at det kunne jeg også arbejde nu.
Ifølge min læge var jeg ikke stationær men kommunen standsede alligevel sygedagpenge.

Jeg vandt i Ankestyrelsen netop fordi jeg ikke var arbejdsprøvet og derfor havde de ikke undersøgt om jeg var berettiget til fleksjob, ressourceforløb, pension.

Dog er jeg overbevist om at du skal passe på med at afvise den praktik som de vil give dig for så kan de standse din ydelse fordi du er usamarbejdsvillig.

Du bør nok tage imod praktikken på 8 timer og arbejde det du kan hver dag men når du ikke kan mere skal du melde til chefen og gå hjem.

Husk at skrive dagbog over hvordan du har det og naturligvis sikre dig din læges opbakning på forhånd.

Hvis ressourceforløbsydelsen standses så kan du nok kun søge kontanthjælp men her skal du også ud i praktik.

Hvis du er medlem af en a-kasse kan du måske hæve dagpenge men det betyder at du har rasskmeldt dig.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension