K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2017, 14:15   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Trusler om fjernelse af børn vs Arbejdsmarkedområdet

Denne tråd er en af de alvorlige, som jeg har oprettet i forsøget på, at få skjulte trusler om fjernelse af børn, frem i åbenhed.

Trusler om fjernelse af børn, nogle gange som slet skjulte trusler, rettet imod især kvinder, som har en social sag kørende. Bemærkninger til kvinden om, at hvis ikke man kan komme op i timer, under en arbejdsprøvning eller andre situationer.


Hvor ofte sker det?

Findes der dokumentation for disse trusler, som oftes fremkommer verbalt, under samtaler i en arbejdsmæssig relateret samtale.

Det kan være en administrativ kommunal ansat lægekonsulent, som i dette tilfælde:

https://www.avisen.dk/laege-til-traf...es_121625.aspx

"Kommune nægtede Karen fleksjob, trods lægeerklæringer på rygskader. I stedet kaldte kommunens læge hende psykisk syg og ville fjerne hendes børn."

http://realiteten.dk/display.php?id=429&sektion=samfund

Psykolog: "Hun er helt normal"

Karen Larsen har to erklæringer fra psykologer, der kalder hende socialt og psykisk velfungerende - helt normal og kompetent.

"Ingen tegn på personlighedsforstyrrelse" og "ingen tegn på symptomfiksering", hedder det i en erklæring fra en af psykologerne.

"Hendes fysiske klager og begrænsninger må derfor tages til efterretning", lyder konklusionen.

Alligevel konkluderede kommunens læge, at Karen Larsen er på kanten af en personlighedsforstyrrelse.

"Forløbet giver meget større sandsynlighed for en psykiatrisk problemstilling," står der blandt andet i hans vurdering.


I dette tilfælde griber kommunen chancen for at påbegynde en spareøvelse i den sociale sag. I en så alvorlig situation er det utilstedeligt, at en kvinde skal trues med fjernelse af sine børn, af en autoriseret læge, der aldrig har hverken set eller undersøgt kvinden.

Men hvad der skrives i ens kommunale journal bruges i den juridiske del af den sociale sagsbehandling.

Til ubeskrivelig stor skade for kvinden, familien og dermed også børnene.

Derfor, har du og din familie oplevet, at blive mødt af trusler om fjernelse af dine børn i forbindelse med at en sagsbehandler, socialrådgiver eller jobkonsulent forsøger at presse dig op i timer, præstere mere eller andre situationer, bedes du berette her i denne tråd.

Hvis du har dokumentation for disse slet skjulte trusler vil det gavne sagen om at få disse trusler frem i lyset.


Hilsen Peter

PS

I de ca 12 år jeg har været med i k10, har jeg oplevet disse påstande om trusler om fjernelse af ens børn ca 10 gange, uden dog at reagerer videre over disse uhyrligheder.

Sidst redigeret af phhmw; 28-05-2017 kl. 14:31.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2017, 15:13   #2
Mor Kbh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2017
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mor Kbh er ny på vejen
Jeg har tilfældigt opdaget denne her og oprettet en bruger bare for at kunne svare dig, fordi det ER vigtigt. Men det debatteres ikke i samfundet som det fortjener, og forældrene og børn er ikke dem som journalister gider se og høre i "Debatten" eller på "Deadline"...

Jo, det er lige dét der sker...
Og det sker ret ofte.
Og det sker til rigtigt mange, til både fædre og mødre.
Og det sker til både de borgere der ikke er så gode til at formulere sig, som det sker til de borgere der ikke har problemer med at formulere sig og definere.
Når du først begynder at grave helt dybt i det, vil du blive chokkeret og opdage at virkeligheden er slet ikke som de fortæller dig via pressen og det offentliges lange arme helt tæt på og inde i dit liv.
Og det sker ikke kun til de i forvejen syge, men det sker også til de helt raske selvforsørgende forældre som bare via barnets skole f.eks er kommet i kontakt med det offentlige system- hvilket faktisk er så dén faktor der til sidst tvinger forældrene til at blive stressede og syge og magtesløse og at miste kontrollen over sit liv eller familie efter at de er blevet udsat for overmagten.

Men, ved du hvor meget skriveplads det ville kræve hvis et menneske skal beskrive hele forløbet...? Det er der næsten ingen af de syge der magter. For det første skal man samle tankerne om dét emne mens man faktisk forsøger at bare trække vejret og overleve og bare at glemme det på lige fod som man ville forsøge at glemme et andet slags overgreb der er sket på ens egen banehalvdel, for det andet skal man så godt man nu kan kunne beskrive det i kronologisk orden, for det tredje skal man kunne have en ørnens øje for de afgørende detaljer i sammenhænge samt for hvor ting slet ikke har med hinanden at gøre men er af overmagten alligevel blevet gjort til det indtil man nærmest også selv begynder at tro på det...
Og alt det skulle man forvente af borgere der er blevet tvunget til at resignere i deres livstilværelse samt at miste sit "jeg", eller er måske netop kommet i de problemer fordi i deres egen barndom har folkeskolen efterladt dem som ordblinde der ikke kan formulere sig overfor de højtuddannedes skrivebord?

Det der virkeligt pisser mig af, er, når nu Danmark betaler SU og uddannelse og høje lønninger til alle de "forskere og de højtuddannede fagpersoner", hvordan fanden kan der så være at ingen af dem i årtier har undersøgt om forældrenes problemer måske begynder først der omkring når barnet skal starte i skole eller efter at barnet har været i dagtimerne i den offentliges hænder? Hvad gør selve kontakten til det offentlige, vedr familiers selvbestemmelse og integritet og afmagt?

Hvilket slags samfund er det når der er så mange der via pressen hele tiden forsøger at få forældre og børn til at læse om hvordan det hele er forældrenes eller familiens skyld og fejl, eller at forældre og børn er nogle svage stakler som man skal se ned på og finde mindst fem fejl i- leg?

Jeg siger: Follow the Money! Hvem tjener penge på alt det der, på at forældre og børn gøres til stakler og til ofre og til afhængige af nogen andre?
Hvilken magt mister Staten hvis der ikke længere var sådan, og hvor mange skattekroner ville Staten miste hvis der ikke længere var sådan?

Det der foregår i de Kommunistiske Kongedømmer overfor forældre og børn, er ikke engang blevet set i de værste rene stalinistiske lande fordi der har folk i det mindste haft lov til at selv bestemme om egne børns opdragelse indenfor egne 4 vægge- men netop dét er de Kommunistiske Kongedømmer også bevidste om og om at ikke give den slags frihed til befolkningen her i Norden.

Sidst redigeret af Mor Kbh; 01-06-2017 kl. 15:27.
Mor Kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2017, 17:20   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Evner som forældre!!!!

https://www.avisen.dk/syge-pia-foele...ha_461629.aspx

sidste nyt:
efter mødet i bevillingsforum, hvor jeg fik afslag på min ansøgning,
skrev jobcenterchefen den 29/6. en underretning til familieafdelingen, hvor der stilles spørgsmålstegn ved min evne som forældre. det oplever jeg som et forsøg på at lukke munden på mig.
denne underretning reagerede familie afd. på 7september, hvorefter vi afholdt møde med div. relevante fagpersoner og sagen blev lukket uden bemærkninger.
i morgen skal jeg til møde i rehabteamet igen.


Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2017, 19:30   #4
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 8
Bricko er ny på vejen
Pyha.... Jeg kan kun gisne om hvor hårdt det må være, hvis man midt i sin egen kamp, oveni købet også skal kæmpe for sine børn, bogstaveligt talt!.... Frygtelig tanke jeg ikke engang tør tænke Er lige nu lykkelig over mine børn er næsten voksne :-/
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2017, 20:46   #5
Anny
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2015
Indlæg: 38
Styrke: 9
Anny er ny på vejen
Prøv at følge denne beretning
https://www.dr.dk/tv/se/hvem-passer-...pa-michael-1-2

Min søn og jeg har været i klørene på den samme flok uvidende såkaldte fagpersoner, jeg kan genkende fejlene, som den meget alvorlige ikke at høre hovedpersonen.

Han var oprindelig tilknyttet amtet som §20 barn, og havde efter kommunesammenlægningerne ingen rigtige fagpersoner tilknyttet længere.

Jeg søgte tabt arbejdsfortjeneste, men blev ignoreret, og fik ikke klaget.

I vores tilfælde, blev jeg truet med tvangsfjernelse af min søn, hvis jeg ikke accepterede kommunens valg af specialskole, som jeg måtte hjemkalde ham fra, efter 1½ år.

Jeg skal nok dokumentere her, når jeg finder papiret frem. har gemt det hele væk. langt væk.
Anny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2017, 22:24   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, for dit indlæg Anny

Til information:

https://www.facebook.com/mettevalent...14529702616721

Følg med i dokumentaren på DR " Hvem passer på Michael". 2. Afsnit sendes mandag kl 20:45.
Og sidst men ikke mindst - reager, protester, gør noget - del opslaget og støt Michaels sag!
Tak!!!

phhmw

Kernen i den første udsendelse om Michael er "asymmetrisk magtfordeling" som først forstås, når man selv oplever den.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 27-09-2017 kl. 22:31.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2017, 15:32   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Rehabiliteringsteamet møde med......

https://www.avisen.dk/sagsbehandler-...-k_465930.aspx

Lægekonsulententen sagde, at hvis hun kunne følge instrukserne på en GPS, så kunne hun også passe et arbejde. Derudover begyndte de at spørge indtil hendes søn. De mente ikke, at hun ville kunne passe på ham, hvis hun virkeligt havde det så dårligt.

- Jeg gik helt i baglås. Hvorfor skulle min søn blandes ind i det? Jeg var bange for, om de ville tage ham fra mig.

Hanne Poulsens søn er 12 år. Han er det, hun beskriver som et hyper sensitivt barn, fordi han blev født for tidligt. Heldigvis hørte hun ikke noget fra kommunen om hendes søn efter mødet. Derfor undrer det hende også, at de bragte det på banen.


Det betyder, at hun skal være i ressourceforløb de næste fem år, fortæller hun.

Umiddelbart kan det betyde, at Hanne Poulsen kan få afklaring omkring sine arbejdsevner, men det betyder også, at hun er gå ned i ydelse fra 28.000 kroner om måneden til 10.000 kroner månedligt.

Det betyder, at der ikke længere er råd til medicin til sønnens mælkeallergi eller til at gå til fysioterapeut eller til træning, som hendes læge har anbefalet hende.

phhmw

Igen og igen ser vi den manglende skærpede vejledningpligt fra kommunernes side af.

Manglende økonomi til efterbehandling, her fysioterapi, skal man kende til Servicelovens § 102 samt "KAN" & "SKAL" begreberne, samt altid at søge aktindsigt, således at man kan dokumenterer, at alle evidensbaserede behandlingstilbud er forsøgt, uden succes.

Så kan kommunen IKKE afvise hjælp efter Servicelovens § 102 til egenbetaling af efterbehandling, her i dette tilfælde fysioterapi.

"KAN" & "SKAL" begreber.
https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...l-bestemmelser

Servicelovens §102
https://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp...estemmelse-pdf

Principafgørelse 28-17
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=190148

..... som hører sammen med forståelsen af § 102

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2017, 21:00   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Marie Louise: Jobcenter sagde, jeg skulle skaffe mig af med min søn

https://www.avisen.dk/marie-louise-j...ig_466865.aspx

Sygedagpengemodtager Marie Louise Bache fra Middelfart kan kun arbejde seks timer om ugen, men alligevel vil jobcentret fortsat teste hendes arbejdsevne.

Ydmygende sagsbehandlere
- To sagsbehandlere – uafhængigt af hinanden – sagde til mig, at det ville være godt, hvis jeg kunne komme af med min søn, for så ville min arbejdsevne blive forbedret, mente de. En anden sagsbehandler slog i bordet for at understrege sin pointe over for mig.
Det er ydmygende, når man sidder med hatten i hånden, siger Marie Louise Bache til Avisen.dk.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2017, 09:54   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
[B]Ydmygende sagsbehandlere
- To sagsbehandlere – uafhængigt af hinanden – sagde til mig, at det ville være godt, hvis jeg kunne komme af med min søn, for så ville min arbejdsevne blive forbedret, mente de. En anden sagsbehandler slog i bordet for at understrege sin pointe over for mig.
Jeg ved ikke hvordan denne kvinde har grebet tingene an, men jeg tror det er vigtigt, når man har sådan en sag i kommunen, at man ikke snakker ret meget om sine børn.
Jeg var selv meget bevidst om ikke, at snakke om hvor meget det krævede at være alene med 2 børn, netop fordi kommunen ikke skulle få "sjove idéer".

Af min dagbog fremgik det selvfølgelig, at mit liv også omfattede mine børn, men var der problemer omkring børnene, så udelod jeg det totalt af dagbogen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2017, 10:05   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Erkender: Lediges udfordringer med deres børn kan blive diskuteret i jobcentret

https://www.avisen.dk/arbejdsmarkeds...-b_467045.aspx

Arbejdsmarkedschef afviser, at sagsbehandlere i jobcenter foreslår borgere, at de skal sende deres børn i aflastning for at frigive ressourcer til jobafklaringsforløb. Men han erkender, at udfordringer med børn kan blive diskuteret.
Torsdag 19 okt. 2017 kl. 18:04

Skaf dig af med dit barn – og vupti, du vil få mere overskud til at varetage et arbejde.


Sygedagpengemodtager Marie Louise Bache fra Middelfart blev chokeret, da to sagsbehandlere i jobcentret ifølge hendes eget udsagn foreslog hende, at hun kunne sende sin 10-årige søn i aflastning for at forbedre arbejdsevnen.

Men den udlægning kender arbejdsmarkedschef i Middelfart Kommune, Per Rasmussen, ikke noget til.

Det ville nemlig være decideret katastrofalt, hvis to af kommunens sagsbehandlere foreslog noget så radikalt, lyder det.

- Jeg vil gerne slå fast, at vi ikke siger til en borger, at vedkommende skal sende sit barn i aflastning, understreger han til Avisen.dk.

Bilag
https://www.avisen.dk/marie-louise-j...ig_466865.aspx

Marie Louise: Jobcenter sagde, jeg skulle skaffe mig af med min søn

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension