K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2016, 15:03   #1
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
vedr. regel om valg af ny læge

En bekendt af mig var glad for sin læge gennem 13 år, men han lukkede klinikken pga sygdom og alle hans patienter blev sendt til en dårlig læge i området, som manglede patienter (

Nu har min bekendte fundet en god læge, men denne åbner først op for nye patienter om et halvt år.

Min bekendte kan ikke vente et halvt år med at skifte fra den nuværende inkompetente læge.

Kan min bekendte skifte nu til en anden læge - enhver anden læge vil være bedre end den nuværende, og så skifte igen om et halvt år igen til "den gode læge"??

Eller kan man kun skifte f.eks. én gang pr halvår/år eller lignende??
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2016, 15:52   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Så vidt jeg ved er der ingen regler for hvor tit man kan skifte læge, dog skal man betale penge hver gang man skifter.

Selv oplevede jeg at min læge stoppede og blev erstattet af en læge som jeg ikke havde kemi med.
Der var andre læger i samme lægehus jeg kunne bruge i stedet men det ønskede jeg ikke.

Da jeg anmodede kommunen om at skifte fik jeg besked om at det nu om dage altid koster penge at skifte uanset grunden, men fik alligevel lov til at skifte gratis fordi min læge var stoppet og udskiftet med en ny.

Jeg fandt lige et link fra KBH hvor der står lidt om lægeskift i KBH.
http://www.kk.dk/laegeskift
Citat:
Lægeskift ved nedlagt praksis, overdragelse af praksis og læges død

Det koster ikke noget at skifte læge, hvis din læge nedlægger sin lægepraksis, overdrager sin praksis til en anden læge, eller hvis din læge dør. Men det er først gratis at skifte læge, når du har fået et brev fra Region Hovedstaden med nyt sundhedskort. I brevet står der, inden for hvilken frist du skal skifte læge for uden at det koster noget.

Ønsker du at skifte læge, inden du modtager brev med nyt sundhedskort, skal du betale for det. Du kan bestille skifte læge i selvbetjeningsløsningen på denne side.
Citat:
Min læge holder op, og jeg ønsker ikke den nye læge

Hvis din læge flytter, stopper eller overdrager sin praksis, vil du automatisk få den nye læge. Er du ikke tilfreds med dette valg, kan du vælge en ny læge, uden at skulle betale for det.

Sådan vælger du en ny læge

Du får et brev med nyt sundhedskort (gult sygesikringsbevis) fra Region Hovedstaden. I brevet står oplysninger om din nye læge. Der står også, inden for hvilken dato, du kan skifte læge uden at betale for det.
•Tryk på Skift læge i selvbetjeningsløsningen her på siden. Ved årsag til lægeskift, skal du vælge "ændring, flytning eller overdragelse af praksis".

Oplever du problemer, kan du ringe til Københavns Borgerservice på tlf. 33 66 33 66 og få hjælp.

Du får dit nye sundhedskort med posten ca. 14 dage efter.
Som man kan se på KBHs hjemmeside er reglerne anderledes end i min kommune, da det tilsyneladende altid er gratis hvis lægen er stoppet.

Men hvis din ven skifter læge to gange inden for et år så er jeg overbevist om at mindst det ene skift bliver mod betaling.

Mon ikke at din ven skal kontakte kommunen og undersøge hvordan reglerne er i den pågældende kommune og høre om de kan foreslå en løsning på problemet.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2016, 16:32   #3
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
tusinde tak for info!!!!!
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2016, 18:59   #4
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
min bekendte er nu kommet i den situation at hun allerede på mandag må ringe til en ny læge og bede om at få lov til at komme til konsultation, idet den "faste" læge (givet af myndighederne) er fuldtstændig forskrutet.
Min bekendte bliver nødt til at lægge kortene på bordet overfor den anden læge og håbe på at blive hørt.
Hun har nu meget kraftige mavesmerter mm. efter spisning og vil have en henvisning til gastroskopi, -hun har tidligere haft mavesår som er blevet behandlet.
Hendes "egen" læge vil blot give hende panodil!!!!! Den nuværende situation har stået på en måned og symptomerne forværres for hver dag.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2016, 20:39   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Næste gang hun får et anfald, så er det lægevagten , .


det gjore jeg selv og det reddede mit liv da der gik akut betændelse i galdeblæren. min egen læge blev ved at pumpe mig med mere medicin. blev indlagt at lægevagten og akut opererert.

så sig hun skal kontakte lægevagten,det ville jeg til enhver tid gøre, der er ingen tid at spilde

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2016, 22:20   #6
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Næste gang hun får et anfald, så er det lægevagten , .


det gjore jeg selv og det reddede mit liv da der gik akut betændelse i galdeblæren. min egen læge blev ved at pumpe mig med mere medicin. blev indlagt at lægevagten og akut opererert.

så sig hun skal kontakte lægevagten,det ville jeg til enhver tid gøre, der er ingen tid at spilde

vh sortepigen
tak for råd sortepigen
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2016, 00:53   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Som man kan se på KBHs hjemmeside er reglerne anderledes end i min kommune, da det tilsyneladende altid er gratis hvis lægen er stoppet.
Jeg bor ikke i København, men da min læge stoppede fik jeg et brev med oplysning om hvilken læge jeg ville blive overflyttet til, men at jeg gratis kunne vælge en anden læge.


Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Næste gang hun får et anfald, så er det lægevagten
Helt enig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2016, 09:47   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
OBS: gratis skift skal ske inden ...

Hej Thisted_1970

Når man får tilsendt et ny sygesikringskort med den nye læges navn på følger også 1 A4 ark, hvor der på bagsiden står:

Hvis lægepraksis har fået ny ejer, lægen flytter el. ændringer sker i kompagniskabet:

har man ret til uden betaling af gebyr at vælge en anden læge. Dette skal ske inden udgange af den efterflg. mdr. fra sundhedskortets gyldighedsdato.

Man bør derfor være opmærksom på denne skæringsdato.

Mange hilsner¨

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2016, 10:57   #9
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
tak for info Gunvor - det vil jeg spørge min bekendte om idag.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension