K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2016, 18:00   #1
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
inkasso, kan det gå ud over min kone ?

Hej mig og fruen har ikke fælles økonomi, dog har fruen påtaget sig så meget af mit som hun kan overkomme.
mit spørgsmål er om hvis jeg ender med inkasso/ fogederetten kan det så påvirke hende ?

vi er gift, men bil og hus står kun i hendes navn, og har altid gjort det så der kan vel ikke gøres udlæg i huset ? ( ingen friværdi).

stavefejl er helt gratis
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2016, 18:04   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Du kan som hovedregel kun komme til at hæfte for din ægtefælles gæld, hvis du selv udtrykkeligt har påtaget dig en forpligtelse hertil. Det mest almindelige eksempel på fælles hæftelse er den situation, at I optager et lån i en bank eller en sparekasse og BEGGE skriver under på lånedokumentet, dvs. gældsbrevet til pengeinstituttet."

http://www.familieadvokaten.dk/emner/525.html
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2016, 12:45   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv om du kan få en aftale med dine kreditorer - en aftale, som du kan klare.

Kommer jo også an på, hvor meget du spæder til fællesomkostningerne og hvis fogeden kommer ind i billedet, hvor meget der evt kan gøres udlæg i i indboet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2016, 17:29   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det er rigtigt at der kan gøres udlæg i indboet, men kun den del af indboet der tilhører dig, ikke de ting som tilhører din hustru eller børn, eller ting du har lånt.
Hvordan man lige beviser hvem der ejer hvad, ved jeg til gængæld ikke.

Derudover kræver det jo at I har indbo som ikke hører under kategorien et beskedent hjem, hvis I ikke ejer nogen værdifulde ting der kan gøres udlæg i så må de ikke tage noget.

Prøv at læse på disse to sider, der står en hel del om hvad der må og ikke må gøres udlæg i.

https://www.familieadvokaten.dk/emner/643.html
Citat:
8. Din ægtefælles aktiver.

Der kan kun gøres udlæg i de aktiver, som du ejer. Der kan ikke gøres udlæg i aktiver, som du har lånt eller lejet, og der kan heller ikke gøres udlæg i aktiver, som tilhører din ægtefælle, dine børn eller din samlever. Er du fx gift og har fælleseje, kan dine kreditorer kun gøre udlæg i de ting, som er indført i ægteskabet af dig, dvs. som du ejede ved ægteskabets indgåelse eller som du har købt for dine penge under ægteskabet. Det kan du læse mere om på emne nr. 525.

Har du og din ægtefælle købt et aktiv, fx en bil, i lige sameje, kan der kun gøres udlæg i din ideelle halvdel af bilen. Du kan læse mere om sameje mellem ægtefæller på emne nr. 527.
http://www.budgethuset.dk/hvad-kan-d...ages-udlaeg-i/


Måske dette link om fogedretten også kunne interessere dig
http://www.budgethuset.dk/saadan-kla...edretten-nemt/
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2016, 12:40   #5
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
jeg takker for de gode svar.
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension