K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2016, 10:35   #1
loppeinde28
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
loppeinde28 er ny på vejen
afslag på enkeltydelse pga fejl i beregning

Hej.

Jeg er lidt i vildrede og ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig så håber i kan hjælpe.

Sagen er den at vi bor i en bolig med skimmelsvamp samt skadedyr i form af snegle i køkkenet pga. der er for meget fugt i huset. Vi kan ikke få varme på da vi kun har pillebrændeovn, men da skorstenen er for fugtig og der er store revner i kan vi ikke bruge den. Skorstensfejren har skrevet til udlejer 2 gange og vi har kontaktet ham 3 gange der sker intet. Vi har en søn på 3 måneder så det ser ikke for godt ud til vinter.

Vi fandt så en anden bolig og søgte om en enkeltydelse som lån til indskud på 18600. Vi fik afslag pga der ikke lå dokumtation på skimmelsvamp det er fair nok, men hun har ikke regnet min mands løn med han får rescource forløb samt løn fra deltid, samt hun har ikke regnet mit barsels tillæg med da det jo stopper men da jeg bliver 30 til oktober vil jeg få det samme som jeg gør nu så hun har regnet 8000 forkert hvilket gør meget for et rådighedsbeløb, så de skrev også begrundelsen var det var for dyrt i følge deres udregning.

Jeg ringer så til hende idag og gør hende opmærksom på regne fejlen hendes svar er bare øhhh nå men selvom der er en fejl på 8000 vil det ikke ændre deres vurdering, hun siger bare deres begrundelse er at der ingen dokumtation er for skimmelsvamp, så det andet er ligemeget og vi har kun brug for en 3 værelses selvom jeg har en datter på 8 som kommer hver anden weekend. Det med varmen får jeg pænt at vide det må vi tage med udlejer og er det så slemt som vi siger så vil de bare fjerne vores søn.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre kan selvfølgelig klare men 4 ugers behandlingstid så er boligen alligevel røget til nogen andre

hvad havde i gjort ?
loppeinde28 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 11:59   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Udover at tage den der med skorstenen med udlejer....

Så kan du vel egentlig ikke gøre meget andet end at klage over afslaget..

Ting de siger i en telefonsamtale ja dem skal man ikke nødvendigvis regne med er rigtige..

ang skimmelsvamp og skorsten....så kan i evt kontakte huslejenævnet....se mere på borger.dk her https://www.borger.dk/sider/huslejenaevn.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 21:50   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
trist historie.
Det er ikke ale kommuner der har huslejenævn og selvom der er i Jeres kommune rykker de vel næppe ud med få dages varsel.

Når SB siger, at de kan fjerne barnet, hvis der er sundhedsskadeligt, så gør vedkommende opmærksom på, at I har informeret om forholdende.

Uanset, så skriv en skriftlig klage og sørg for ikke mere at bruge telefonisk kontakt.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 21:54   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af loppeinde28 Se meddelelser
Hej.

Jeg er lidt i vildrede og ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig så håber i kan hjælpe.

Sagen er den at vi bor i en bolig med skimmelsvamp samt skadedyr i form af snegle i køkkenet pga. der er for meget fugt i huset. Vi kan ikke få varme på da vi kun har pillebrændeovn, men da skorstenen er for fugtig og der er store revner i kan vi ikke bruge den. Skorstensfejren har skrevet til udlejer 2 gange og vi har kontaktet ham 3 gange der sker intet. Vi har en søn på 3 måneder så det ser ikke for godt ud til vinter.
Så vidt jeg husker, så kan det muligvis hjælpe, at kontakte teknisk forvaltning i jeres kommune.

Jeg googlede lige for en sikkerheds skyld, og fandt dette til eks.: http://hvidovre.lokalavisen.dk/hvad-...kler/702089405
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 22:27   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Ros igen til dig Vovse.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2016, 07:47   #6
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Når der mangler dokumentation på skimmelsvamp er det vel det som skal skaffes så sagen kan komme videre.
Sundhedsmyndighederne kan vel erklære boligen uegnet til mennesker, hvis det reelt er sådan det forholder sig.
Derefter må ny bolig anvises.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension