K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2016, 21:57   #1
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Råd vedr. forrevalidering og sagsbehandler

Hej
Mit forrevalideringsforløb, er trukket, ud, grundet, at de åbenbart, har så, meget, at lave, hos virksomhedskonsulenterne, at tiden, til, at finde, praktikplads, åbenbart, er svær, at finde..... Mine spørgsmål går på:

Når der, i min plan, står praktik inden for 4-6 uger..... Og planen ikke overholdes, fra virksomhedskonsulenternes side, er det så ikke, sagsbehandler, der skal gå, ind i sagen, igen, og rykke, for at der kommer skredet i sagen? (jeg har nemlig oplevet, at der intet skete - at jeg selv, har måttet ligge og rykke......)

Jeg oplever, at de medarbejdere, jeg har haft, med at gøre, i sygedagpengeafdelingen, har en meget mekanisk, computeragtig og monoton tone, og virker uempatiske. Hvor i mod alle andre steder, i kommunen, jeg har haft kontakt, har jeg mødt søde mennesker.... Sig mig, lige engang:

Er det så, barsk, at arbejde, i sygedagpenge-branchen, at det er den type, der ender der?..... Er man uarbejdsdygtig, har man jo netop, behov for at møde mennesker, der signalerer, jeg forstår dig, og vil hjælpe dig....


Sidst men ikke mindst, hvordan fortolker i den her:
Jeg er utryg ved min sagsbehandler (manglende og dårlig kommunikation) - snakkede med en ret hård afdelingsleder, om det - at jeg gerne ville have en ny. Det virker som, om at de slet ikke kan forstå, hvordan det er at være klient i det her system.

Nu har jeg, så fået et brev, fra min sagsbehandler om, at denne har snakket med lederen, da jeg har ønsket, anden sagsbehandler, og vi skal have et møde...... Om hvordan vi gør fremadrettet.

Så jeg skal jo så fortsætte med samme sagsbehandler...... Håber at sagsbehandler har lært af det så, og vil forsøge at hjælpe mig i stedet. Frem for, at det skaber større problemer for mig, i form af at hun vil være endnu hårdere i sin bestræbelse på at finde argumenter for hvorfor det kursus og den uddannelse, ikke kan godkendes til mig... Ved godt, at det lyder lidt små-paranoidt - men er bekymret.... Utryg......
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2016, 22:23   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rotnase Se meddelelser
Nu har jeg, så fået et brev, fra min sagsbehandler om, at denne har snakket med lederen, da jeg har ønsket, anden sagsbehandler, og vi skal have et møde...... Om hvordan vi gør fremadrettet.
Forbered dig til det møde, skriv ned hvad du er utilfreds med i hendes sagsbehandling, og kom gerne med forlag til en anden måde at gøre tingene på.

Hold det i en sober tone, så i forhåbentlig kan få en konstruktiv snak om tingene.

Ingen kan love dig, at det hjælper, men eftersom du åbenbart "hænger på hende", så må du prøve at få det bedste ud af det.

Held og lykke med det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2016, 22:35   #3
Rotnase
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2016
Indlæg: 49
Styrke: 8
Rotnase er ny på vejen
Tak for svar..... Heldigvis skal virksomhedskonsulenten med. Det gør, forhåbentlig, at hun ikke finder skære-brænderstemmen frem....
Rotnase er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2016, 13:47   #4
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rotnase Se meddelelser
Når der, i min plan, står praktik inden for 4-6 uger..... Og planen ikke overholdes, fra virksomhedskonsulenternes side
Så sender du en klage til jobcenterchefen over, at personalet ikke overholder indgåede aftaler.
Hvis virksomhedskonsulenterne ikke har tid til at løse deres opgaver inden for normal arbejdstid, så må chefen beordre dem på overarbejde.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rotnase Se meddelelser
Så jeg skal jo så fortsætte med samme sagsbehandler...... Håber at sagsbehandler har lært af det så, og vil forsøge at hjælpe mig i stedet. Frem for, at det skaber større problemer for mig, i form af at hun vil være endnu hårdere i sin bestræbelse på at finde argumenter for hvorfor det kursus og den uddannelse, ikke kan godkendes til mig... Ved godt, at det lyder lidt små-paranoidt - men er bekymret.... Utryg......
Tag en bisidder (en god ven) med til møderne. Og lav lydoptagelser af samtalerne.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension