K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2016, 15:51   #1
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Hvor mange gange i resourseforløb

Jeg er 52 år min sagsbehandler ved ikke hvad han skal gøre mere for mig, så han vil have jeg skal søge en § 17 altså førtidspension. Jeg er lige nu i et resourseforløb hvor der intet sker. Han samler altså sammen så han kan fremlægge det i rehab. Mit spørgsmål som han ikke kan svare på er .
Hvad sker der hvis jeg ikke for førtidspension, da jeg blev tilkendt resourseforløb mente de ikke jeg kunne være i fleksjob.
Så hvad sker der hvis de ikke tilkender førtidspension.Vil jeg så forblive i det resourseforløb jeg er i.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 14:49   #2
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Er der ingen der kan svare på her spørgsmål
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 15:35   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
De ville jo skulle have en grund til at stoppe ressourceforløbet, hvis de vil det.
Jeg tror, at "worst case", bliver du bedt om at færdiggøre ressourceforløbet, komme tilbage, og så ser de på det der.

Lov om aktiv beskæftigelsesindsats §68a
"Stk. 9. For personer over 40 år gælder stk. 1-7 tilsvarende. Hvis personen ønsker det, kan kommunen tilbyde mere end ét ressourceforløb. Der kan alene gives ressourceforløb frem til det tidspunkt, hvor personen når folkepensionsalderen."

Så de kan tilbyde flere ressourceforløb. Hvad der sker hvis man så er 40+ år og siger nej til mere end et forløb, det ved jeg ikke.
Sådan helt logisk set, burde valget så stå mellem ftp eller fleksjob. Men jeg frygter, at kommuner kan finde på at sige: "Enten siger du ja til et nyt forløb, ellers er det tilbage på kh".

Aktivloven
"§ 69 e. Hvis personen gentagne gange uden rimelig grund afviser eller udebliver fra tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller anden lovgivning eller på anden vis ikke medvirker i ressourceforløbet, som fremgår af rehabiliteringsplanen, jf. kapitel 12 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, kan kommunen træffe afgørelse om, at ressourceforløbsydelsen ophører."

Men det er jo ikke fordi du ikke deltager uden grund. Og hvis selv din sagsbehandler er på din side, er det jo dokumenteret, at du gør hvad du kan.
De kan ikke bare stoppe forløbet fordi man har fået afslag på ftp
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 15:52   #4
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Tak skal du have.

Jeg er kun i det her fordi jeg skal have afgjort min arbejdsskade sag. Jeg for kun 249 kr i resurseydelse, så det går nok.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 19:33   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg er forbavset over at din sagsbehandler opfordrer dig til selv at søge pension efter paragraf 17.
Jeg vil mene at hvis han mener at du skal have en pension burde han vel som din sagsbehandler indstille dig til pension efter paragraf 18.

Er der nogen der kan give en logisk forklaring på dette ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 20:22   #6
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Det er jeg også, men tror det er fordi han ikke kan finde på noget, og jobcentret har nok sagt til ham at han ikke må søge for jeg har lige fået svar på mine anker fra dem, der skriver jobcentret at jeg mangler jobafprøvning, men min læge siger jeg vil blive mere syg af det og min erhvervsevne er udslugt. Job centret skriver at så må vi vente til jeg kan.
Så den eneste chance for at få det op er vel at jeg selv søger, også kan de atter afvise
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 20:35   #7
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Når man ser bort fra arbejdsprøvningen, er din sag så fuldt belyst ?

Har du søgt aktindsigt og kontrolleret at alle de lægelige udtalelser osv. du forventer ligger i sagen nu også ligger der ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 20:39   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
hjulben:
Du skriver at arbejdsprøvning vil gøre dig mere syg.
Kan man evt prøve ½ times arbejdsprøvning om ugen, så kan din læge måske dokumentere at du får det værre (helst relativt hurtigt). Så er det dokumenteret at arbejdsprøvning er afprøvet, og har forværret din tilstand?
Det er selvfølgelig et offer hvis det er en permanent forværring, men hvis du gør det, så sørg for at lægen kan skride ind lige så snart der sker den mindste forværring, så det ikke bliver for meget.
Men tænker at det måske er den dokumentation der skal til?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 21:00   #9
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Allerede ved første samtale med praktikstedet gik det galt. Der blev det forværret og min læge har skrevet at jeg ikke kan deltage i virksomhedsprøvning da det forværre min tilstand.
Jeg er nok bare parkeret indtil jeg vil gå mod lægerne.
Jeg har fået samme vurdering af en af deres 3 aktøre, men det tager de ikke for gode vare. De har altså ansat nogen der har varetaget min sag, som de nu pludseligt ikke stoler på. Som jeg læser det er jeg erklæret for syg til at arbejde. Og jobcentret vil arbejdsprøve mig.
Kan jeg ikke forlange at der sker noget i resurseforløbet, og hvor lang tid må de lade gå med at vente.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2016, 21:05   #10
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg synes bare jeg har læst her på siden om brugere som har fået pension uden at blive arbejdsprøvet men bare havde en medarbejder fra kommunen hjemme og lave en funktionsbeskrivelse af deres tilstand, husker desværre ikke hvem der skrev det.

Så det burde vel være muligt at få pension uden at blive arbejdsprøvet med risiko for at få forværret helbredet.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension