K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2016, 13:53   #1
irjus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
irjus er ny på vejen
Ny sagsbehandler

Jeg har siden 2013 forsøgt at få en ny sagsbehandler.
Jeg har klaget og klaget til borgmester, jobcenterchef og afdelingleder. Kommunen nægter jeg må få en ny.
Lige fra dag 1 har vores forhold været dårligt. Jeg kom fra sygdagpenge til kontanthjælp. i 2013 tvang hun mig til at tage en psykologtest, som jeg gemme hele sygdagpenge perioden nægtede, da alle læger og special læge aldrig har peget på noget psykisk sygdom. Jeg klagede og bad om ny sagsbehandler, for det var under tvang og trusler. Kommunen nægtede mig en ny. i 2014 lukkede hun min sag ulovligt og jeg mistede min kæreste og hjem. Måtte syltestrejke 11 dage foran jobcenter før jeg fik min sag genoptaget. (vandt sagen om lukket kontanthjælp i ankestyrelsen et år efter) Jeg havde en jurist på min sag, og der blev kun holdt tre møder fra juni 2014 til feb 2016 Og aldrig alene med sagsbehandler (rundbordsamtaler) Jeg forsatte mine klage til kommunen da de nægtede at slette den psykologtest og sende min sygdagpengesag til ankestyrelsen. Min sagsbehandler hentede læge oplysninger uden min samtykke og oprettede møder på jobnet, som aldrig har fundet sted. i jan 2016 fik kommunen endelig sendt min dagpengesag til ankestyrelsen. Og derefter søgte jeg pension. ankestyrelsen gav kommunen medhold og svaret kom 9 dage efter jeg søgte pension. Ankestyrelsen brugte under 14 dage på min sag selvom de først skrev op til 7 mdr. Jeg har ikke længere en jurist på min sag, da den er sendt til advokat. Så jeg skrev til sagsbehandler jeg mødte op alene men ville optage mødet. Straks var hun samme ubehagelige person som da hun ulovligt lukkede min sag. Jeg fik afslag på pension hos rehab og min sagsbehandler sagde efter mødet at det gør pensions nævnet også. Har fået en inndkaldelse til pensions nævnet her d. 24/6 men sagsbehandler har indkaldt til jobsamtale d. 14/6. Der skrev jeg til jobcenter chefen at jeg ønskede mødet overvåget fordi jeg er utryg ved sagsbehandler. Jeg fik svar fra min sagsbehandler det kunne jeg ikke. og hun holdt fast i mødet. Så sendte jeg i onsdags (8/6) en klage over det som jeg fik svar på i dag. De benægter stadig en ny sagsbehandler eller overvåget mødet. Da de vurdere min sagsbehandler er det bedste for mig.

Hvad skal jeg gøre - er så utryg og angst ved tanken om mødet på tirsdag. Jeg tager min søster med, men stadig angst over hvad hun finder på. Sidst de lukkede min sag står der i mine sagsagter Haster med at lukke - det er en kæmpe klagessag og der må bare ikke ske fejl

Sidst redigeret af irjus; 10-06-2016 kl. 13:58.
irjus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2016, 14:23   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Måske lidt ny info i disse links

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...-sagsbehandler

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...inde-sted/view

Sidst redigeret af stampe; 10-06-2016 kl. 14:29.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2016, 11:20   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Optag mødet så du har dokumentation på hvad der sker på mødet og hvad sagsbehandler siger..

Fremover så bør du undlade at nægte noget de forslår...da det får du til at fremstå dårligt...

Vær samarbejdsvillig og så vis dem at der feks ikke er noget psykisk...

Fremover gør alt skriftligt eller optag de møder du skal til...

Det nemmeste vil være at du ikke fortæller at du optager mødet...

Man risikere nemlig at de vil nægte en at optage...og hvis man så insistere ja så kan de nægte at afholde mødet og dette vil trække en sag længere ud...

Så tag din søster med til mødet og optag mødet evt på en mobil eller hvad du nu har til det..

Man kan som borger desværre ikke forlange at få en ny sagsbehandler....men det vil være optimalt hvis de tildeler en ny hvis der ikke er noget samarbejde imellem borger og sagsbehandler...men det er som sagt ikke noget man kan forlange..

Går ud fra at du har aktindsigt...hvis ikke...så bør du få det...

Tilføjelse..

Det skal lige siges at det er fuldt ud lovligt at optage samtaler man selv deltager i....ifølge straffeloven §263 https://www.retsinformation.dk/forms...a-7b6659e85e49

Også uden at man fortæller at man optager..

Ombudsmanden har dog sagt til kommunerne at de godt kan nægte en borger at optage....altså hvis man har fortalt dem det...

Dette er årsagen til at det nemmeste vil være at undlade at fortælle dem at man optager...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2016, 11:46   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du skriver din sag er overgået til advokat. Bed advokaten deltage som din bisidder ved mødet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2016, 11:57   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det kan skabe rigtig mange konflikter at nægte at deltage i undersøgelser som kommunen finder nødvendige.
Hvis man ikke fejler noget psykisk kan det jo ikke skade noget at gennemgå sådan en undersøgelse og derved spare sig selv for meget modstand fra kommunens side.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension