K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2016, 22:57   #1
KamB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 16
Styrke: 10
KamB er ny på vejen
Klage til højere instanser?

Hej
Jeg er midt i et fuldstændig uhørt forløb med en ansøgning om hjælp til tandbehandling. Det er efterhånden en meeeget lang historie, men den korte version er: jeg var på kontanthjælp, da jeg søgte og opfyldte alle krav for at kunne søge. Kommunen har hverken overholdt den ene, anden eller tredje lov og jeg klagede sidste år til centerlederen i kommunen. Nu er den så gal igen, med samme sag, efter den har været en tur om Ankestyrelsen og kommunen i øvrigt har syltet min sag.

Mit spørgsmål er: er der et sted, højere end centerlederen, og gerne lidt mere objektiv, jeg kan klage over deres cirkus? For det fungerer ikke rigtig at klage til dem, man klager over Og det er simpelthen ikke i orden, det de har gang i.
Tak
KamB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 23:55   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.773
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja,..........

Kære KamB

Hvis du har belæg for at kommunen ikke overholder lovgivningen klager du til borgmesteren og den politiske chef, socialudvalgsformanden med kopi til Handicaprådet.

Samtidig klager du over kommen ikke overholder lovgivningen til Statsforvaltningen Tilsyn, som IKKE er en egentlig klageinstands men skal sikre at kommunerne overholder lovgivningen:

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=5770

Kontakt Tilsynet direkte:

E-mail:
[email protected]

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 09:22   #3
KamB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 16
Styrke: 10
KamB er ny på vejen
Tak!! De skal simpelthen ikke slippe afsted med det igen...
KamB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 10:32   #4
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Hey KamB

Er meget interesseret i at høre mere om din sag, bokser selv med noget lignende.
Hvad sagde ankestyrelsen? hvad gik din klage på?
Er du obs på at den prisaftale de som regel henviser til meget ofte IKKE eksisterer?
Det er prisaftalen der ikke eksisterer der "mudrer" i min sag...

Du må gerne skrive i privatbeskeder hvis du hellere vil det, og det står dig selvfølgelig helt frit for om du overhovedet vil blande os ind i selve sagen.

Under alle omstændigheder - Held og lykke fremad - Hilsen Gana
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 13:35   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har din kommune en borgerrådgiver kunne det måske være værd at sende en klage den vej også..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 14:44   #6
KamB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 16
Styrke: 10
KamB er ny på vejen
Jeg havde lige skrevet et meeeget langt indlæg. Men jeg var åbenbart for længe om det, for den var logget ud i mellemtiden, og da den gik til auto login, da jeg trykkede "send svar", var det hele væk
Så jeg må svare senere. Orker altså ikke lige at skrive det hele igen

KamB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 14:51   #7
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
en anden gang så tryk på pilen tilbage... så redder du den sommetider...

ELLER

hold ctrl ned og klik på a - og derefter stadig ctrl nede og tryk c..
så er det hele kopieret til din udklipsholder og hvis det så forsvinder når du trykker send...

så lav et nyt svar ved at stille markøren i svarområdet og hold ctrl nede mens du trykker v...

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2016, 21:07   #8
KamB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2015
Indlæg: 16
Styrke: 10
KamB er ny på vejen
Nå nu prøver jeg lige igen
Det er efterhånden en lang historie, men jeg skal prøve at korte den lidt ned og samtidig få væsentlige detaljer med

Jeg afleverede min ansøgning om hjælp til tandbehandling i ungecenteret (Ydelse, jobcent osv. for borgere under 30 – ved ikke om alle kommuner deler det sådan op?) slut februar 2015. beløbet overstiger 10.000 kr. Så den skal forbi tandlægekonsulenten.
Jeg ved af erfaring, at det nemt tager mere end de 6-8 uger, de plejer at sige det tager med sagsbehandling, så det er først juni 2015, jeg ringer til ungecenteret for at høre hvor langt de er, da jeg ingenting har hørt.
Min sag er så åbenbart rykket op i ydelsen på rådhuset og der har de kontaktet min tandlæge for at få udleveret min journal uden at informere mig om nogle af delene.

Jeg får fat i rådhuset og her snakker jeg med flere, der siger at sagen ligger hos tandlægekonsulenten og har gjort det siden april. De lover at vende tilbage (de gør de så aldrig). Hver gang jeg ringer, er der ikke nogen af dem, der aner hvad jeg snakker om, for de har ikke overholdt notatpligeten og noteret, at jeg har ringet og hvad vi har snakket om.
Det lykkes så til sidst at få ud af dem hvem, der er sagsbehandler på sagen og få fat i ham.
Han meddeler så, at fordi jeg fejler XX, er det slet ikke hos kommunen, men regionen jeg skal søge, og at han afslutter sagen med et afslag.
De har haft 4(!!!) måneder til at nå frem til denne konklusion.
Men det er noget fis, for det fremgår TYDELIGT af sagen, at der allerede ER søgt hos regionen og at de gav afslag, så den er helt korrekt landet hos kommunen.
Her er jeg virkelig i tvivl om de overhovedet har læst noget som helst i den ansøgning(?!?!) -Eller om de bare skynder sig at give mig et afslag, fordi det er irriterende, at jeg ringer hele tiden og rykker dem.
Jeg får fat på geniet igen og han lover at genåbne sagen og at det ikke tager 4 måneder mere.

Efter 2-3 uger ringer jeg for at få et svar. For jeg er mildest talt utålmodig og det er jo altså mine tænder...
Hende jeg snakker med siger ”jamen du har da fået afslag?”. Igen har de ikke overholdt notatpligten. Jeg forklarer, at XX har genåbnet sagen og hun lover at ringe tilbage og fortælle hvor langt de er (jeg hører aldrig noget fra hende).

Ham, der er sagsbehandler på sagen, ringer så med et endeligt afslag med begrundelsen: tandlægekonsulenten mener ikke at behandlingen er nødvendig. Det gør min egen tandlæge naturligvis og det er veldokumenteret.

Jeg klager selvfølgelig over afgørelsen. Det gør jeg d.21.7.2015. jeg vidste ikke at genvurderingsfristen er 4 uger, men det oplyser Ankestyrelsen mig om. Den genvurderes i januar 2016 (!!!!). Det bliver endnu et afslag med samme begrundelse og den ryger dermed til Ankestyrelsen.
Nu sidder jeg så her med 8 sider fra Ankestyrelsen. De kan ikke behandle sagen, for der mangler oplysninger, som kommunen skulle have indhentet ved genvurderingen. Så de sender hele festen tilbage til kommunen og annullerer deres afslag. Så kan det cirkus starte forfra... Ankestyrelsen kritiserer i øvrigt også kommunen for sagsforløbet.
Det skal nævnes, at jeg klagede til centerlederen over sagsforløbet. Og nu har hun fået en mail fra mig igen.

Jeg håber det gav dig svar. Det er den (tro det eller ej) korteste version, der kunne laves, så det stadig giver mening. Skriv gerne igen, hvis der er nogle detaljer, du synes mangler. Det er som sagt en længere sag.
KamB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension