K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2016, 16:45   #1
Johnnyl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2015
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Johnnyl er ny på vejen
Hjælp til kommunen

Er i et ressourceforløb i hillerød kommune og bliver ikke behandlet ordentligt. Jeg er af en specialllæge blevet erklæret total uarbejdsdygtig på grund af kraftig slidegigt i ryggen og nakken. Har været på nettet for at finde nogle der kunne hjælpe mig med gode råd angående kommunen men det koster en bondegård at få hjælp og de penge har jeg ikke. findes der nogle steder hvor man kan få gratis hjælp her på nettet.
Johnnyl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 17:45   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja her.

du er vel i en arbejdes prøvning eller har du været det? hvad skal du i dit forløb?
hvor gammel er du, hvor længe ar du været i systemet osv.

skriv noget mere om dig selv
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 18:14   #3
Johnnyl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2015
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Johnnyl er ny på vejen
Jeg er i arbejdsprøvning eller et såkaldt recourseforløb med en mentor. Jeg begynte med en time om ugen hvilket en jobkonsulent fra kommunen ret hurtigt fik lavet om på og ville ha mig op på to timer to gange om ugen hvilket er meget mere end jeg kan klare både pysisk og fysisk ( Jeg lider af meget kraftig slidegigt i ryggen og nakken ) og har flere udtaelser fra speciallæger hvor de skriver at jeg ikke er egnet til arbejdsmarkedet uanset hvilke hensyn der bliver taget. det forløb jeg er i er kun med henblik på at få mig ud i et flexjob.

Jeg er 59 år og har sådan set været i systemet fra jeg var 18 år har kun været på arbejdsmarkedet i sammenlagt 4 år af mit liv. Jeg var som 13 årig udsat for insest fra min mors side og da jeg var 16 stak jeg af hjemmefra og slog min ned hos min fætter på vesterbro hvilket resulteret i ca 20 års kriminalitet. Jeg har først her for ca 5 år siden åbnet op for mine problemer for første gang og snakket om dem med en rigtig god ven. psykisk er jeg langt nede også på grund af kroniske smerter døgnets 24 timer og smertelindring der får jeg ren morfin samt malfin uden den store virkning.

Er der andet du vil vide så spørg
Johnnyl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 18:47   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så dit rc forløb er en arbejdes prøvning med mentor? ellers andet du skal i rc forløbet?

vil du gerne have fleks, tror nej. har du tænkt på at søge pension selv? har du været i en arbejdes prøvning før? ellers er det næsten umuligt før du har været i det, så du har papir på din arbejds evne er nedsat.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 19:01   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal altid huske at det ikke er dine diagnoser som gør om du kan få den ene eller den anden ydelse...

Det eneste som betyder noget er din arbejdsevne...

At man laver et ressourceforløb med henblik på at få dig i et fleksjob....ja det betyder ikke nødvendigvis at det er det som der vil ske...

Hvis dit ressourceforløb ender ud med at de ikke vil kunne få dig i et fleksjob pga arbejdsevnen er for lav ja så er muligheden for at du kan komme på en førtidspension...

Jobkonsulenter er ansat til at få folk ud i job og op i tid mest muligt...det skal man lige have med...de er ikke altid særlig realistiske..

Man bør være villig til at afprøve det....og så må man vise dem at det ikke vil fungere så de ved selvsyn selv kan se det...

Nægter man ja så vil de tænke om en at man ikke er samarbejdsvillig...

Når det er sagt ja så skal man selvfølgelig ikke ødelægge sit helbred yderligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 19:32   #6
Hummelgaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Hummelgaard er ny på vejen
når man er i ressourceforløb må kommunen ikke gøre borgeren mere syg end de er.. det står der klart og tydeligt....

indsætter et par artikler/breve..

Print dem ud, og tag dem med på kommunen.. Sagsbehandlerne kender ikke selv loven eller hvad de må og ikke må.

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...5067/index.htm

http://www.ft.dk/samling/20151/almde...3453/index.htm

http://www.ft.dk/samling/20111/spoer...55/1082500.pdf

pøj pøj...
Hummelgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 23:09   #7
Johnnyl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2015
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Johnnyl er ny på vejen
Til JJsonn

Jeg har en 3 siders udtaelse fra specilalæge hvor der står at jeg er total uegnet til et arbejde uanset time antal på grund af mine smerter.

Jeg har læst noget om resurseseydelse når man er i et resurse forløb er det noget jeg skal på eller er det tilfældigt at jeg ikke fået noget som helst at vide om det fra min mentor
Har faktisk ikke fået ret meget information om mine rettigheder under sådan et forløb men det er jo normalt at kommunen ikke informerer om visse ting som man har ret til.

Sidst redigeret af Johnnyl; 15-03-2016 kl. 23:15.
Johnnyl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2016, 23:43   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Er du i et ressourceforløb ja så skulle du meget gerne modtage ressourceforløbsydelse...

Læs evt selv her http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 07:20   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
er du sikker på du er på rc forløb? eller har de bare snakket om det.

har du været for temet, et møde hvor der sidder en del personer og vudere om du skal i fleks pension eller rc forløb?

så længe du ikke har en arbejdes prøvning, eller nok nærmer 2 kan du ikke få pension eller noget andet, det er fint dine lægepapir er i orden men det er ikke nok, du skal også være afprøvet i en arbejdes prøvning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 11:32   #10
Johnnyl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2015
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Johnnyl er ny på vejen
jjsonn

Jeg er i et rc og i arbejdsprøvning og skal på et tidspunkt sidde overfor en gruppe mennesker der så skal tage stilling til hvad der skal ske men der er lang vej endnu
Johnnyl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension