K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2016, 19:36   #1
heitmann
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
heitmann er ny på vejen
hvad gør når kommuen ikke vil rette sig efter ankestyrelsen.

Hvad har jeg gjort galt???, og hvem har ansvaret for min situation???
Mit navn er xxxxxxxxx og jeg bor ved xxxxx, jeg startede på arbejde i 1977 som 15 årig på en gård.
Kom ud af folkeskolen 1980 kl. 14.20 og gik ind i stalden med 2000 grise kl. 15.00. Jeg tog en driftleder uddannelse som jeg var færdig med i 1986 og i 1990 købte vi gården xxxxxxxx. Der var 45 hektar og 1000 grise, men i 2005 var den på 116 hektar og ca. 5000 grise.
Men en morgen i 1998 kun jeg ikke komme ud af sengen, mine knæ var låst med store smerter,
jeg gik til lægen og fik diagnosen kondronalaci . http://www.patientvejledningen.dk/ve.../kondromalaci/ der er gået over i slidgigt.
Efter en lang kamp med Hjørring kommune gav statsamtet mig medhold i, at lave et revaliderings forløb som så starter i 2008 efter 3 års ventetid med stort set ingenting.
I 2004 falder jeg da jeg er ved, at trække en død so ud, jeg falder og beskadiger lysken, det sætter sig til lyskebrok. Det bliver jeg operere for i 2005, samme år som jeg solgte vores livsværk, gården xxxxxxx. Men efter en måned fik jeg meget store smerter i og omkring operations såret .Jeg blev sendt fra egen læge til en privat smerte klinik, jeg var på Århus Smerte center tre gange og derefter tilbage til Frederikshavn sygehus. Her ville de lige hjælpe mig, jeg kunne ikke få at vide hvad man ville gøre, som overlægen sagde, det finder vi udad, når vi kan se hvordan landet ligger.
Jeg vågnede efter et par timer, med voldsomme smerter, det føltes som der er en der hælder kogende vand på mit lår, det blev bare værre og værre som tiden gik. Efter et dage gik jeg til egen læge, han sendte mig, til Frederikshavn sygehus, de sendte mig til Århus smerte center. Her var den overlæge der tidligere havde set mig, han var meget uforstående overfor at man havde givet mig en operation, som hedder Los Angeles metoden, han forklarede, at man tager tre nerver og blotligger dem og slår dem ihjel med kemikalier. Overlægen sagde der ikke var mere han kunne gøre og sendte mig hjem med den besked at, det måtte jeg lære at leve med.
Han skrev også til Hjørring kommune og forklarede sagens alvor, at jeg aldrig ville få min nattesøvn men et fleksjob ville jeg kunne klare. Det blev forlagt Hjørring kommune og vi afholdt et møde, hvor de sagde hvis jeg ikke forsætter med en revalideringsplan, ville jeg stå uden indkomst, jeg fremlagde de lægelige papirer, dem var de ikke synligt interesseret i, det var sommeren 2009.
Med stor stædighed fandt jeg på egen hånd, frem til en afdeling på Rigshospitalet, der forskede i smerter. Bla. Som de der er ved at tage livet af mig. Jeg blev fløjet over til en 6 timer lang undersøgelse som hedder, QST test. http://peripheralneuropathycenter.uc...nt/index.shtml
De tilbød at” åbne” mig, se om der var noget de kunne tilbyde mig, det var i efteråret 2010, de lukkede mig igen, de kunne ikke gøre noget.
Vi lavede en ny QST test, 2 måneder senere, den viste at jeg i forhold det Rigshospitalet tidligere havde set ud fra en skala fra et til ti, så er jeg i en på ti på deres smerte skala. Professoren der havde opereret mig, havde også kaldet, Los Angels metoden for et stort fupnummer og den var blevet forbudt 1988 i USA. Den læge havde ikke frem vist andet end et endnu dårligt eksempel, de er også mange erstatningskrav i gang. Det kom fra både overlægen, forskere, og professor Henrik Kehler.Lægerne på Rigshospitalet sagde at der var ikke mere de kunne gøre, de tilbød at jeg kunne være med i et forskningsprojektet, der med vil jeg være tilknyttet Rigshospitalet, jeg gav dem også tilladelse til de kunne sende min papirer til USA.
De gjorde det klart for mig, at de smerter jeg måtte have, skulle jeg lære, at leve med. Det ville udvikle sig som en kræft svulst, idet at smerten altid ville være og er i form af, kogende vand på mit lår, men også som det har gjort flytte signaler ind i ryggens nervetråde, som giver mig, tinitus, hvide fingre, fejl i kroppens måde, at registrere varme og kulde på mm.
http://www.forlag-fadl.dk/LinkClick....O5A28rpBwA%3D&
Det blev forlagt Hjørring kommune i 2011, hvor jeg også kastede håndklædet i ringen, igen blev jeg gjort opmærksom på hvis man ikke fortsatte, ville jeg ingen indkomst have.
Der i julen 2012 fik jeg afslag på fleksjob, selv om alle, egen læge, Rigshospitalets læger, lægerne i Århus, lægerne på Sygehus Vendsyssel og Hjørring kommunes sagsbehandler, man lukkede for kassen. Jeg kan ikke få dagpenge, da min uddannelses plan kun giver mig 60 estr point og der skal 90 estr point til før jeg kan bibeholde min dagpenge ret.
Jeg har en hverdag hvor smerter styrer mit laden og gøren. Ingen form for indkomst. Men har søgt om fleksjob. Det er givet afslag på
Jeg stillede følgende spørgsmål.

Jeg har skriftligt ansøgt følgende, at fået lavet en ny speciel lægeerklæring. Det har jeg ikke fået svar på og kan heller ikke. Har heller ikke fået svar på følgende.
Hvorfor man ikke følger min læge, der sygemeldte mig sidst i revalideringen.
Mine kommentarer til min resurseprofil blev ikke ført ind min resurseprofil, som heller ikke er underskrevet. Der imod var et afsnit som Hjørrings kommende medarbejdere havde skrevet, hvor det var helt klart, at det eneste rigtige, at gøre ville være at give mig fleksjob. Det var ikke med i teksten i statsamtet.
I en tre måneders arbejdsafprøvning kom kommunen frem til 22,2 timer ugentligt, jeg har lavet skemaer der er underskrevet at praktik stedet på 16,2 t ugentlig, det har man ignoreret.

Hvordan kan man fra kommunens side lave en revalideringsplan, der vil føre folk til kontanthjælpsmodtagere.
Statsforvaltningens afgørelse. Jeg citerer. Vi vurderer desuden, at det ikke er udelukket, at du kan komme i beskæftigelse på ordinære vilkår i et passende arbejde, som tilgodeser dine skånebehov. Efter denne afgørelse brugte jeg tre uger på at få et møde arrangeret, hvor vi kunne komme videre med afgørelsen fra Statsamtet. Mødet blev afholdt med en medarbejder fra jobcentret samt en jobkonsulent, de var meget uforberedte på mødet, de var faktisk ikke nærværende. Jeg fremlagde mine skånehensyn og fremlagde afgørelsen fra Statsamtet. De sagde at det var sådan set meget fint og i øvrigt gik Hjørring Kommunes medarbejder på tre ugers sommerferie og jobkonsulenten havde seks uger.

I 2013 og 2014 blev jeg sendt til smerte center Skørping ved hjælp af egen læge, som har mange faggrupper og efter mange møder, samtaler og afprøvninger af medicinforsøg konstaterede man at der ikke er mere der kan gøres, alle muligheder er udtømt. Det er den samlede konklusion fra både smertelæger, medicinske læger, fysioterapeut, psykolog og sagsbehandler, alle er enige om at fleksjob med 12 til 15 timer er den eneste rigtige beslutning, I kampen mod Hjørring Kommune ringede den direktøren Ole Hjort Jensen til Hjørring Kommunes ledelse og forklarede sagens alvor, men bliver afvist,
Det samme bliver familiens Advokat Marianne Fruensgaard også da vi mødte på til møde i kommunen. Hun videre gav sagen til Nikolaj Nielsen som påpeger over for ankestyrelsen de mange fejl i sagsbehandlingen, der kom en ny afgørelse og den vil Hjørring Kommune ikke følge og derfor ligger det igen ved Ankestyrelsen. Familien sidder med kun en indtægt efter 10 års kamp med Hjørring Kommune hvor flere giver familien ret i at Hjørring Kommune anvender magtmidler i at fortsætte med at lave ulovlig sagsbehandling og her især påtænkes i at miste retten til sygedagpenge, at ikke at besvare breve fra advokater og udlevere de lovpligtige klagevejledninger.


Hvis jeg samler op på den måde som Hjørring Kommune behandler sine medborgere og trækker en direkte sammenligning som gårdejer i 2004 er 100 hektar og 5000 grise, havde systemet, dyrlæge, distriktsdyrlæge og fødevarestyrelsen sendt mig i Kragskovhede Statsfængsel. I forholdet til at behandle mennesker og dyr.

Hvad har jeg gjort galt???, og hvem har ansvaret for min situation???
Hvad er det for en verden som det her kan lade sig gøre, er der nogen der kan tænke sig, at gøre noget ?????
I at kunne besvare disse spørgsmål, er jeg selvfølgelig til rådighed på enhver tænkelig måde.

Sidst redigeret af heitmann; 21-02-2016 kl. 19:48.
heitmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 23:25   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg trækker den lige op igen, da den ligger i bunden.

Jeg kan ikke hjælpe, men føler virkelig med dig. Og velkommen til k10.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 10:33   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Rædselsfuld historie. Neergård er minister på området, og selv gårdmandssøn. Det er det eneste jeg kan komme i tanke om du kan gøre.
Ja, syge bliver behandlet af et system, som burde lave en frimenighed, som skal hedde, hadetemplet.
Vedr. det sygehus som fejlopererede dig synes jeg du skal melde til patientklagenævnet, og også til politiet. Du kunne ikke få oplyst hvad operationen bestod i, og det er ulovligt. Du skulle have haft mulighed for at vide hvad det indebar. Det er umådeligt kritisabelt, at kommunen handler som den gør, men sådan er det jo med kommuner. De gør jo bare hvad de får besked på og er sat uden for lov og ret.
Det er en meget uhyggelig sag du har, og jeg ønsker der må ske noget godt meget snart for dig.
Er den advokat, Nikolai Nielsen fra Elmer og partner?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension