K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2007, 12:35   #1
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Privat aktør ressourceprofil ?

Nu er jeg blevet indkaldt til en samtale på HKI ( Hans Knudsen Instituttet ), i indkaldelsen står der at det er min kommune der har bedt dem udarbejde en ressourceprofil, den har kommunen og jeg lavet for over et år siden, og jeg har flere gange bedt om at få den opdateret uden held
Der står ordret :
***** kommune har bedt os udarbejde en ressourceprofil på dig, samt eventuelt forestå videre afklaring af din arbejdsevne

Jeg mener at huske at det KUN er min sagsbehandler i kommunen der må lave og opdaterer min ressourceprofil ??
Nogen der ved det.... Og vil det evt. være en ide at tage en bisidder med til samtalen?
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2007, 14:25   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg synes også, det lyder underligt, at andre uden for forvaltningen skulle have fået tilladelse til at behandle personfølsomme data.

Jeg synes, du skal skrive et brev til kommunen/HKI, hvor du beder om en dokumentation for, at denne aktør har fået Datatilsynets tilladelse til at behandle dine personfølsomme data.

Så får vi måske et svar på det.

Det kan ikke være rigtigt, at hvem som helst kan sidde og rode med dybt personlige oplysninger.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2007, 22:09   #3
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Red face Anden aktør almindelig

ifm. opfølgningssamtale sagde min sagsbehandler (sygedagpenge) at det ville være en god idet at få en anden aktør til at lave en vurdering af min arbejdsevne. De samarbejdede med mange forskellige, og jeg sagde at jeg ikke ville have mine oplysninger ud til andre. Hun svarede at vi bare kunne gennemgå min resourceprofil sammen og omformulere, hvis der var noget som jeg synes var for følsomt.....
Jeg ved at kommunen samarbejder med et selskab som skaffer praktikpladser til sygedagpengemodtagere og så glemmer opfølgning, med det resultat at de sygemeldte arbejder i månedsvis uden opfølgning.
Men også jeg vil gerne have en tilbagemelding fra andre som kan bidrage til dette problem. På forhånd tak
__________________
Vi har kun det sjov som vi selv laver ...
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2007, 12:49   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helle du har ret i at det kun er sagsbehandlerne der kan udarbejde en ressourceprofil , det har vi i hvertfald sm-afgørelser på , du kan også se her i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?p=14860#post14860

man kan over på det her link http://www.datatilsynet.dk/fortegnelse/index.html læse hvem der har anmeldt at de arbejder med personfølsomme oplysninger og hvad formålet er , og der har jeg ikke kunne finde det firma du snakke om Helle ..

jeg har skrevet til Data tilsynet både om det firma og flere andre som tilbyder at lave ressourceprofiler, jeg har skrevet og anmeldt dem , for sidst da jeg skrev var det en forespørgelse om hvorvidt private aktøre måtte lave ressoruceprofiler og der fik jeg bare besked om at de ville undersøge det også give svar inden for tre måneder ...

vi venter på svar fra alle men hvis jeg var dig Helle så ville jeg spørge ind til om det var i overenstemmelse med persondata loven at de skal lave din ressourceprofil , og jeg ville bede om at få det på skrift...

samtidig vil jeg altså lige gøre opmærksom på at man opdatere en allerede eksisterende ressourceprofil man laver IKKE en ny
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2007, 20:04   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Ja Hejdien.... Det var også det jeg mente, jeg har nu skrevet til dem at jeg selvfølgelig møder op den dag, men at det bestemt ikke er for at få lavet en ressourceprofil da det kun er min sagsbehandler der må og skal lave den. Og at den faktisk er lavet, men ikke opdateret, det har jeg bedt min sagsbehandler om flere gange uden hun har svaret.
HKI ville også have mig til at skrive under på en seddel hvor jeg giver dem tilladelse til at få oplysninger om mig fra kommunen, men den har jeg nu ikke tænkt mig at skrive under før jeg ved hvad det er for noget jeg skriver under på
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2007, 09:35   #6
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
I går ringede min sagsbehandler fra kommunen, HKI havde sendt min mail hvor jeg satte ? ved om de måtte lave min ressourceprofil til hende. Jeg fik ikke rigtig noget svar på om de måtte det, men en længere historie om at det var fordi "de" på kommunen ikke havde tid
Da jeg så nævnte at jeg havde søgt hos datatilsynet om HKI blev hun noget tavs, og begyndte en længere forklaring om at det "kun" var opdatering, og at de skulle sende det til hende bagefter og så skulle hun lave det.... jeg fattede ikke ret meget af hvad hun sagde, men fik fornemmelsen af at HKI IKKE må lave noget med min ressourceprofil UDEN jeg har skrevet under på en § 28 og § 29 hvor jeg faktisk giver tilladelse til at de kan hente stort set ALT om mig rundt omkring
Den har jeg så ikke tænkt mig at underskrive INDEN jeg har talt med dem på HKI, så jeg ved hvad de har af oplysninger allerede.
Det var så meningen at når jeg har været på HKI så skal de sende en opdatering som hun så skriver i min profil, så skal der hentes nye lægeoplysninger da der er flere ting som har ændret sig helbredsmæssigt og tilsidst vil hun så lave en indstilling til pensionteamet... Altså igen laaaaange udsigter!! Nu har det snart taget 1½ år bare med stort set at vente, jeg ankede mit afslag i januar, og det er den de stadig arbejder med, så skulle der laves en psykologundersøgelse, den blev færdig i juni, så skulle arbejdsevnen afprøves, det er så DET HKI skal ( tror jeg ) det har jeg ventet på siden juli, og skal så i næste uge. Bagefter skal der så indhentes de andre oplysninger, det tager nok også en krig så måske næste år på samme tid ved jeg noget
Jeg fik da lige nævnt for hende at jeg IGEN havde kontaktet vores borgmester, jeg søgte om at få min medicinbevilling forlænget i starten af sep. og har IKKE hørt et eneste ord trods at jeg har rykket flere gange, jeg har en aftale med mig selv om at jeg rykker max. 3 gange så klager jeg, så nu har borgmesteren bedt om en redegørelse ( det plejer at sætte lidt skub i dem ) Heldigvis havde jeg hamstret en del medicin inden mit tilskud forsvandt, ellers havde jeg sgu været på den, min sukkersyge medicin koster spidsen af en jetjawer for ikke at nævne pillerne for kolestorol
Så jeg venter også på det Ihhh.... vi er SÅ heldige at vi har en velfærdsstat som virkelig sætter borgerne i centrum..... NOT.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2007, 15:30   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal ihvertfald ikke gå med på den om at det "bare" er en opdatering...de skal lave på HKI....

De vil jo ligge inde med papirer på dig...og det er personfølsomme oplysninger...og det tror jeg kun at de kan når de er godkendt af datatilsynet...

Hvis man kigger på datatilsynets side....så vil man se at selv små forsøg hvor man skal interviewe folk....de skal være godkendt til det...for at have oplysninger liggende...og så skal HKI jo selvfølgelig også være godkendt...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2007, 08:06   #8
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Det er altså sjovt som vores borgmester KAN sætte gang i tingene Jeg skrev til ham i sidste uge efter at have ventet i flere måneder på et svar ang. medicin UDEN at have hørt en lyd, så i går, 6 dage efter kom min bevilling + en undskyldning for den lange behandlingstid
Det der så undre mig er at den virker fra d 1 OKTOBER og et ½ år.
Jeg skulle have været til møde på HKI i går men kom ikke afsted, kunne bare ikke komme ud af døren så jeg venter på en anden tid
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2007, 09:53   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Helle godt at du fik din medicin bevilling, men det er da knap så smart at den virker fra den 1 Oktober , kunne da virke som om de har haft den liggende og glemt at få den afsendt ...

Du skal nok ringe til dem og høre om ikke det er en fejl du skal jo til at søge fornyelse igen allerede om 4 mdr så og det kan jo ikke være meningen ....(slet ikke med den sagsbehandlingstid de åbenbart har )

Tag en kopi af den og send en klage til kommunen over det hvis ikke de retter det ved en telefonopringning
  Besvar med citat
Gammel 05-12-2007, 14:33   #10
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Så har jeg været på HKI, jeg nævnte at jeg ikke "troede" de måtte lave min ressourceprofil, det må de heller ikke NU men efter 1 jan 08 må de godt, så er loven vist lavet om.... ? Da jeg så gjorde opmærksom på at det IKKE var det der stod i det brev jeg havde modtaget så fik jeg af vide det var en fejl som VAR blevet rettet.... det var bare heller ikke rettet i det 2. brev jeg fik EFTER jeg havde gjort dem opmærksom på at det ville jeg ikke have Men det var rettet i ALLE de andre breve de sendte ud... bare ikke mit??? De måtte samle oplysninger til brug i profilen men først lave dem efter nytår...
Da jeg nævnte datatilsynet svarede hun slet ikke andet end at hun da mente at de godt måtte have personfølsomme oplysninger
Hun ville vældig gerne have mig til at skrive under på at de måtte indhente oplysninger om mig her, der og allevegne, men det ville jeg ikke for min sagsbehandler havde jo sagt at de IKKE skulle lave andet end at snakke med mig, skrive til hende og så skulle hun tage den derfra, så det holdt jeg fast i, nu ville hun tage en snak med sagsbehandleren og så ville jeg enten hører fra HKI eller sagsbehandleren
så jeg er ikke en fis klogere end inden mødet
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden aktør - løn? KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 1 10-07-2012 14:57
er sendt til privat aktør aktindsigt '? hc1966 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 24-01-2012 18:00
Anden aktør JKR Spørgsmål ang fleksjob 11 29-01-2011 11:44
Ny struktur for Privat Aktør kurser helle4 Den nyttige viden vi alle har 3 28-07-2009 15:18
Ny aktør Lars Dubo Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 01-03-2007 22:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension