K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2016, 19:51   #1
Maxim88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
Maxim88 er ny på vejen
Hvad er min RET?

Hejsa. Har søgt førtidspension, men nu fået NY jobkonsulent (igen -igen -igen ), skal til nyt møde på torsdag. Har jeg RET til at få et skriftligt referat fra mødet? Jeg har bedt om aktindsigt i ALLE papirer, hvilket hun blev utroligt sir over, og jeg tager en veninde med til mødet.
Mvh. Maxim88
Maxim88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 20:05   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du er velkommen til selv at opsummere de vigtigste ting fra mødet incl evt aftaler, og så sende det til din jobkonsulent, for lige at få det konfirmeret.

Men du har ikke krav på at hun laver et referat og sender til dig.

Du kan dog altid spørge om hun lige vil sende en mail med det I har aftalt.

Få evt din veninde til at skrive lidt ned under mødet, så du har det bagefter.

Du må gerne optage mødet på din tlf, hvis den har mulighed for lydoptagelse.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 20:18   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jobkonsulenter har notat-pligt og du har ret til indblik i disse notater.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 21:15   #4
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Hvis du beder om løbende aktindsigt vil du får referat eller journalnotat af mødet pr automatik (eller det burde du, men du skal nok liiige selv være på stikkerne og huske dem på at du har løbende aktindsigt).
At hun bliver sur over at du beder om aktindsigt skal du bare ignorere, det er din ret ligesom løbende aktindsigt er. Skulle hun mod forventning ikke acceptere og opfylde den løbende aktindsigt, så beder du bare om aktindsigt igen fra den dato du sidst fik det. Nu ved jeg ikke hvor tit i mødes, men det kan du feks gøre en gang om md eller lign...

Ulempen ved den løbende aktindsigt frem for ny aktindsigt i nyt i sagen er at man fra kommunens side kan vurdere om der er væsentligt nyt og dermed undlade at tilsende dig akter man ikke mener er væsentlige. Det kan de ikke med almindelig aktindsigt.

Dvs - ved løbene aktindsigt er det en vurderingssag fra akt til akt, hvor det ved fuld aktindsigt ikke er det.

De kan dog undlade visse interne dokumenter i en aktindsigt, men skal så gøre opmærksom på at de gør det og fortælle dig hvilke og hvor mange dokumenter det drejer sig om.

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 23:30   #5
Maxim88
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
Maxim88 er ny på vejen
Tusind tak for hurtigt svar
Maxim88 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 03:15   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
'Da min sag kørte fik jeg alt skrifteligt . Vi holdt opfølgningsmøder pr tlf hver 8 uge . Fik sygedagpenge små 5 år i træk .

Men hvergang hun havde ringet sendte hun referat ud jeg kunne kigge igennem , godkende eller rette i .- For som hun sagde det vigtig vi har snakket om det samme .

på et tidspunkt holdt hun som mange andre og de nye gjorde det samme, da jeg spurgte om de ikke ville .

om mit er specielt aner jeg ikke . Men har alle møder både fysiske og tlf på papir . Som er underskrevet og godkendt . Det var intet problem at få .

jeg sendte det så til advokat der også godkendte det efter evt rettelser .

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension