K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2016, 00:31   #1
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
paragraf 34 Lejebolig

hejsa. hvad så hvis man bor til leje i en lejebolig, kan man også søge det og hvilken paragraf?
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 00:38   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Michael Ng. Se meddelelser
hejsa. hvad så hvis man bor til leje i en lejebolig, kan man også søge det og hvilken paragraf?
§34 i Aktivloven.

Og kan søges hvis man bor i lejet lejlighed, såfremt boligudgifterne er meget høje, eller man har været ude for fx skilsmisse, sygdom eller andet, man ikke har kunne forudsige.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 00:49   #3
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
§34 i Aktivloven.

Og kan søges hvis man bor i lejet lejlighed, såfremt boligudgifterne er meget høje, eller man har været ude for fx skilsmisse, sygdom eller andet, man ikke har kunne forudsige.
Tak for svaret. Har for 4 år siden kommet ud for en arbejdsskade på arbejdet, sagen er ikke færdigbehandlet endnu. Er overgået til ressourceforløb.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 09:07   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ved ikke om man kan søge §34 på ressourceforløbslydelse, håber lige andre kan spæde til med oplysninger - ellers skal jeg nok finde ud af det i løbet af dagen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 10:16   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ved ikke om man kan søge §34 på ressourceforløbslydelse, håber lige andre kan spæde til med oplysninger - ellers skal jeg nok finde ud af det i løbet af dagen.
Hvis man ikke kan finde noget om det i lovgivningen, så plejer mit råd at være: "prøv at søge".

For det første kan man højest få et afslag, og for det andet vil der i afslaget være henvisning til lovgivningen, og så kan man selv tjekke efter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 10:25   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man kan godt søge og få §34 på ressourceforløb, hvis ydelsen ligger på kontanthjælpsniveau.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 13:03   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Man kan i princippet være berettiget til §34 selvom man er på sygedagpenge.
"kravet" er, at man skal have været ude for en social begivenhed (sygdom, skilsmisse, arbejdsløshed eller lignende).

Og så er der nogen grænser for hvor meget man kan få i §34
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 22:37   #8
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Man kan i princippet være berettiget til §34 selvom man er på sygedagpenge.
"kravet" er, at man skal have været ude for en social begivenhed (sygdom, skilsmisse, arbejdsløshed eller lignende).

Og så er der nogen grænser for hvor meget man kan få i §34
Har været udsat for en arbejdsskade marts 2012. Har været sygemeldt oktober 2012 forinden i arbejde med skånehensyn som ikke blev til noget.

Blev opsagt efter 1 mdr.´s sygelmelding. Opsigelsen var til den 31 marts 2013, hvor efter jeg overgik til sygedagpenge.

December 2015 overgå jeg til ressorceforløb/ydelser.

Mit spørgsmål er så, at hvis jeg kan søge §34, er det så med tilbagevirkende kraft 3 år tilbage, da kommunen ikke har oplyst mig det?

Mit liv, min økonomi, min hverdag er gået helt ned ad bakken på grund af arbejdsskaden. Sagen er ikke færdigbehandlet. Har sagsøgt Ankerstyrelsen og fået friproces.

Min løn før skaden lå mellem 35-45000kr. om måneden.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 00:43   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Michael Ng. Se meddelelser
Har været udsat for en arbejdsskade marts 2012. Har været sygemeldt oktober 2012 forinden i arbejde med skånehensyn som ikke blev til noget.

Blev opsagt efter 1 mdr.´s sygelmelding. Opsigelsen var til den 31 marts 2013, hvor efter jeg overgik til sygedagpenge.

December 2015 overgå jeg til ressorceforløb/ydelser.

Mit spørgsmål er så, at hvis jeg kan søge §34, er det så med tilbagevirkende kraft 3 år tilbage, da kommunen ikke har oplyst mig det?

Mit liv, min økonomi, min hverdag er gået helt ned ad bakken på grund af arbejdsskaden. Sagen er ikke færdigbehandlet. Har sagsøgt Ankerstyrelsen og fået friproces.

Min løn før skaden lå mellem 35-45000kr. om måneden.
Jeg skal vide:
Hvad er dine samlede boligudgifter? Dvs husleje+varme+vand+el, minus alm boligstøtte?
Bor du alene?
Har du børn? i så fald, hvor mange, og bor nogen af dem hos dig?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2016, 02:40   #10
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg skal vide:
Hvad er dine samlede boligudgifter? Dvs husleje+varme+vand+el, minus alm boligstøtte?
Bor du alene?
Har du børn? i så fald, hvor mange, og bor nogen af dem hos dig?
He. Huslejen er på 5050kr pr.mdr. aconto el kvartal 1230kr. a conto varme 1400kr.

Bor sammen med min kone og en datter på 8 år.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension