K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2016, 12:54   #1
endnuEN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
endnuEN er ny på vejen
Laaaang forløb - nu Sociallov §13, 37 og beskæftigelses §37

Og jeg aner intet om det system.

2010 fik jg ved fejl kontanthjælp ... alle forsøg på at klage over dette er håndterede efter odense modellen og alle peger på hinanden. Det ved jeg ikke om de så bare siger forældet?

Jeg har været alvorlig syg. Uden at kommunen gad anerknde det heldligvis har ejg endeligt siden 2012 en god læge på sygehus og rigtig fint samarbjede på OUH som ellers er terroriserende har jeg læst. Jeg er super glad og de har virkeligt oppede sig i min sag dvs jeg er også raskere nu og lægen beklagede forløbet.

Men hvad nu?

jeg krævede ny rådgiver men hun er fjæs venner med min gammle ...

den nye er så ikke en der bruger e-boks

sååå hvad sker der når de skriver de vil tale med min om vilke muligheder jeg har og videre forløb?

Jeg skal sige jeg havde ALDRIG troet jeg ender på kontnathjælp eller sygmeldt så at der gik 6 år hvor de syltede, ignorede eller brugt min jobsag ifm børnesag er jeg ved at fordøje.

Min klage til beskæftiglesnævn er hjemvist men det forstået de ikke ... i 2012 ... så det var min sidste kontakt med jobcnetret og jeg fik lov at "gå til på kontanthjælp"

Hvad er min bedste vej frem - jvf det de kalder min plan?

Og hvordan får jeg min penge de stjal? Dvs ved at bevidst ignorer mig så går det jo i sig selv.

Er det penge værd at få fat i en privat rådgiver og hvilke er de gode?

(jeg har ingen druk, psykiatriske, medicin halløj men belv syg af 3 utilsigtede hændelser på sygehuset og efterfølgende operationer. Hjemme har jeg et barn som er fejlpalceret så det trækker tænder ud ... når man bare er indtægtskilden hos en anden aktår fordi der ikke er den rette type tilbud. Det crasher før eller senere ... og er ustabil, fakisk påvirker det mig meget men jeg må ikke sige noget for ellers kan de tvangsfjerne igen. Der er forhadnelde konsulent ind nu ... og jeg bruger alt min tid på sagen ... )
endnuEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 13:51   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Og hvordan får jeg min penge de stjal? Dvs ved at bevidst ignorer mig så går det jo i sig selv.

Forhåbentlig ikke nogen, der har stjålet fra dig.

Din sagsbehandler anvender formentlig e-boks, med mindre du har søgt og fået fritagelse.

sååå hvad sker der når de skriver de vil tale med min om vilke muligheder jeg har og videre forløb?

Måske du kan få en ven med til mødet - kan være en god ting med 4 ører.

Man har ikke krav på en ny sagsbehandler, men hvis kemien ikke passer sammen, kan man jo altid prøve at anmode om det - igen.

Rigtig held og lykke.

Sidst redigeret af stampe; 31-01-2016 kl. 13:53.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 14:52   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af endnuEN Se meddelelser
jeg krævede ny rådgiver men hun er fjæs venner med min gammle ...
Det er helt almindeligt, at kolleger er venner på fjæs.
At være venner på fjæs er ikke det samme som, at være venner på den gammeldaws måde.

Så, lad være med at spekulere på det.

Jeg plejer gerne at sige, at fjæs, det er dér man er ven med sine fjender.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2016, 17:35   #4
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 630
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Nu ved jeg ikke hvilke kommune du kommer fra, men Københavns politiske partier, har underskrevet en aftale, hvor de specifik nævner at borgeren har ret til at skifte sagsbehandler.

Der er kun et forbehold, så hvis kemien eller for den sags skyld, ens SB mangler forståelse og indsigt i ens situation, så er det på plads, som en selvfølgelighed, at få en anden SB.

Se her:

https://www.kk.dk/sites/default/file...16075071-1.PDF
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2016, 15:17   #5
endnuEN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
endnuEN er ny på vejen
uha ja ... så er sagen gennemlæst

tænk jeg får alt ved eboks men de fik min breve retur ... hvordan pokker? ingen sagt noget før jeg selv sporger dem hvad er det for noget

tja, det bliver en sag med vanvidsbehandling og kamp til stregen - deres formuleringer og så kan de "ikke forstå" det jeg skriver ... hidkalder mig og mødet aflyses ... men jeg elv aldrig indkaldt da rådgiveren blev syg? Nå, det forklar hvorfor jeg intet anede om det hun talt om

Så var sagen givet til en jurist og teamleder, ve og mærke dem teamleder der er taget af min sag flere gange ... da jeg søger aktindsigt. Kun held opdagede jeg at de havde oillede visse svar ud af sagen men gennemtrængende er sagen jo de ignorer og ignorer en

joken er så da de politianmelder skriver de ... de svarer mig det er for at de ikke har noget at skjule de politianmelder? Hov, men jeg spurgte ikke til hvad i vil med det jeg oplyste om hvad der skete, at jeg optog (trods jeg havde fået et forbud mod at optage) og efterlyse sagsnummeret ... tavsheden sænker over dem

hjemvisning fra beskæftigelsesnævnet ... er pist forsvundet og hver gang jeg sporger om det forstår de ikke hvad jeg skriver ...

sygdagpenge ... den kære leders svar er udtaget sagen ... og det taler de ikke om - tabet er så mit hvis de ikke traf den korekte ELLER aldrig havde truffet en afgørelse så længe de ikke vil tale om det

torsdag ... ja 4 ører er bedre end 2 ... jeg tror ikke odense forstår deres arbejdsopgave når jeg kommer ind for døren. En ting er sikkert ... de digtede alverdens ting og havde åbne linier mellem børn og unge og da jeg spurgt ind til dette beskrev hun jeg er mistroisk ... erm, jeg vil da have en afgørelse jvf udlevering af min personlige oplysnigner og efterlyser faktisk HVAD de vidergav

Nu har jeg det svar også ... og kan kun sige elelktronisk fra dem til det min advokat fik skete der en hel del med oplysnignerne ... de fik vokseværk

Men sagen er en stor beklageligt latterliggørelse af en kommunes profesionalisme. Jeg forstår hvorfor de ingen i job kan få i Odense - kommer man der forbi tager enhver fornuftig person skade af sagsgangen
endnuEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension