K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2016, 22:18   #1
mullamulla3
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Alder: 32
Indlæg: 50
Styrke: 13
mullamulla3 er ny på vejen
Forhøjet uddannelseshjælp til psykisk syg?

Hej

Jeg har været til psykolog nogle gange nu, for at få stillet diagnose mht. videre behandling. Jeg fik i dag stillet diagnosen Emotionelt ustabil personlighedsforstyrrelse - borderline type.

Mit spørgsmål er så hvordan det foregår med forhøjet hjælp? Hvordan og hvem skal jeg kontakte for at få den forhøjede sats?

Jeg synes også på et tidspunkt at have læst, at man får fra den dag diagnosen bliver stillet, men ved ikke om dette er rigtigt?

Håber i kan hjælpe mig, synes det er lidt svært at hitte ud af..
mullamulla3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 23:44   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du skal sørge for at kommunen bliver informeret.
Du kan enten selv få noget dokumentation med fra psykolog, eller du kan bede din beskæftigelsessagsbehandler indhente statusattest fra psykologen.
Sagsbehandler vil derefter videregive oplysningen til ydelsesafdelingen, så din sats bliver tilpasset

Jeg kan ikke huske om man får fra den dag diagnosen er stillet, eller om det er fra den dag kommunen bliver gjort opmærksomme på diagnosen.
Men de kan i hvert fald ikke tilpasse din sats, før de er informeret om din diagnose
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2016, 00:37   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære mullamulla3

Scan dette igennem.

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=...il+psykisk+syg

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-01-2016, 00:40   #4
mullamulla3
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Alder: 32
Indlæg: 50
Styrke: 13
mullamulla3 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Du skal sørge for at kommunen bliver informeret.
Du kan enten selv få noget dokumentation med fra psykolog, eller du kan bede din beskæftigelsessagsbehandler indhente statusattest fra psykologen.
Sagsbehandler vil derefter videregive oplysningen til ydelsesafdelingen, så din sats bliver tilpasset

Jeg kan ikke huske om man får fra den dag diagnosen er stillet, eller om det er fra den dag kommunen bliver gjort opmærksomme på diagnosen.
Men de kan i hvert fald ikke tilpasse din sats, før de er informeret om din diagnose
Okay, kan jeg f.eks sende dokumentation til min sagsbehandler over e-mail, eller skal det afleveres personligt?

Jeg ved heller ikke noget om det. Det var bare noget jeg læste på en anden tråd herinde, men om det er rigtig ved jeg ikke.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære mullamulla3

Scan dette igennem.

https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=...il+psykisk+syg

Hilsen Peter
Jeg har googlet det, men jeg kunne ikke lige finde noget om hvordan jeg får den forhøjede sats. (Hvem jeg skal kontakte)
Og jeg kunne heller ikke finde noget om det med at man får fra den dag diagnosen er stillet.
Det var derfor jeg håbede at nogle herinde kunne svare

Sidst redigeret af Webmaster; 21-01-2016 kl. 04:15. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
mullamulla3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2016, 09:36   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
mullamulla3:
Du kan godt sende dokumentationen via mail.
Hvis sagsbehandler så vil have sikret sig at de passer, så kan sagsbehandler indhente statusattest fra psykolog.
Det kræver dit samtykke.
Men hvis du mailer den i dag, så har sagsbehandler den information i dag, og så bør høj sats gælde fra i dag.
Hvis sagsbehandler lige skal have hentet statusattest først, kan den forhøjede del dog godt blive lidt forsinket. Men så bør du få med tilbagevirkende kraft
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2016, 09:52   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En psykolog kan IKKE stille diagnoser.

DVS at du skal til psykiater for at få denne!
Snak med din læge!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2016, 11:26   #7
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
En psykolog kan IKKE stille diagnoser.

DVS at du skal til psykiater for at få denne!
Snak med din læge!

VH POpiae
Det er en skrøne. Psykologer må godt diagnosticere hvis du spørger Dansk Psykolog Forening.

Personligt blev jeg bl.a. udredt af en psykolog i distriktspsykiatrien.

Men ja mullamulla3, hvis du bare giver din sagsbehandler besked, skal h*n nok sørge for at indhente nødvendig dokumentation.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2016, 13:44   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ang psykolog og diagnosticering:
http://www.dp.dk/diagnosticering-ma-ikke-ma-godt/

Men om de vil er en anden sag
Min psykiater ville f.eks. gerne have vurdering fra udredningsteamet. Hun var ikke heeeelt enig med dem, da de ikke anerkender ADD som diagnose.
Så da det var nødvendigt ift kommune, medicintilskud og den slags, diagnosticerede hun mig også.

Så hvis en psykolog siger at vedkommende ikke kan diagnosticere, kan det også være fordi vedkommende hellere vil overlade det til en med mere viden/uddannelse/erfaring med den diagnose der er "mistanke" om
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2016, 16:46   #9
mullamulla3
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Alder: 32
Indlæg: 50
Styrke: 13
mullamulla3 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
mullamulla3:
Du kan godt sende dokumentationen via mail.
Hvis sagsbehandler så vil have sikret sig at de passer, så kan sagsbehandler indhente statusattest fra psykolog.
Det kræver dit samtykke.
Men hvis du mailer den i dag, så har sagsbehandler den information i dag, og så bør høj sats gælde fra i dag.
Hvis sagsbehandler lige skal have hentet statusattest først, kan den forhøjede del dog godt blive lidt forsinket. Men så bør du få med tilbagevirkende kraft
Okay, det vil jeg gøre.. Tusind tak for svaret

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
En psykolog kan IKKE stille diagnoser.

DVS at du skal til psykiater for at få denne!
Snak med din læge!

VH POpiae
Jeg er tilknyttet en psykiater og sygeplejerske på lokalspykiatrien, og det er min psykiater der har sendt mig til denne psykolog for at få stillet diagnose?
mullamulla3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2016, 06:11   #10
mullamulla3
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2011
Alder: 32
Indlæg: 50
Styrke: 13
mullamulla3 er ny på vejen
Hej
Jeg håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig.

Jeg skrev sidst i Januar måned til min sagsbehandler ang. at jeg skulle have den forhøjede sats og vedhæftede dokumentation fra sundhed.dk på min diagnose.
Den 1 februar får jeg så svar fra hende, hvor hun kort skriver at hun med det samme vil indstille mig til den forhøjede sats.
Nu har jeg fået brev i min e-boks og kan se at jeg ikke får forhøjet fra 1 marts, på trods af at hun den 1 februar sagde at hun ville indstille mig med det samme.
Burde det på en måned ikke kunne gå i orden, så jeg ville få forhøjet d. 1 marts?

Jeg skal selvfølgelig have fat i dem, men jeg havde selv tænkt, at hvis jeg fik forhøjet d. 1 marts, ville jeg være glad og tilfreds og ikke gøre mere ved det.
Men nu overvejer jeg og bede om at få for Januar og Marts med tilbagevirkende kraft, kan jeg det?
mullamulla3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension