K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2016, 14:34   #1
Linda2609
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Linda2609 er ny på vejen
forskæl på hvem kommunen vil betale hvad til.

Hej

Er der nogen som kan forklare mig, hvorfor kommunen vil betale næsten alt for en førtidspensionist? Jeg har et lille handicap, men klare mig godt nok til, at jeg har fået tilkendt feksjob og ikke førtidspension. Jeg går lige nu på en dagskoleskole for handicapede, og der har været en del arangemanger uden for skoletiden, men jeg har ikke haft råd til at tage med, for det koster ofte 500-600 kr. Dem som er på pension får det betalt af kommunen. De får også betalt studiotur, og mad når der er cafedage, som er i skoletiden.

Hilsen Linda
Linda2609 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2016, 14:37   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tror ikke pensionister, får mere end andre med mindre der er nogle sociale grunde, for kassen er lukket for alle
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2016, 15:22   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nogen paragraffer er betinget af ens behov, dvs hvor nedsat ens funktionsevne er. En gangbesværet kan måske få en rollator, mens en der slet ikke kan gå, kan få en kørestol.

Andre paragraffer er baseret på økonomi, dvs de regner ens rådighedsbeløb ud, og vurderer ud fra det, om man selv kan afholde udgiften.

Det kan også have noget at gøre med, hvordan de er "henvist" til tilbuddet.
Ved denne del gætter jeg, men måske kan kommunen vælge hvor meget af tilbuddet de bevilliger. Du har fået den del bevilliget der kun inkluderer selve skoletiden.
Så har de her førtidspensionister også fået bevilliget den del der omhandler arrangementer uden for skoletiden.

Et mere præcist svar kan jeg ikke lige give, uden at vide hvilke paragraffer der er bevilliget efter
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 09:03   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Har du forsøgt, at få det betalt af kommunen?

Jeg synes du skal spørge din sagsbehandler.
Og ellers kan jeg forestille mig, at lederen af dagskolen ved noget om det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 09:58   #5
Linda2609
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Linda2609 er ny på vejen
Inden jeg statede, fik jeg at vide kommunen ikke ville betale for studiotur, og hvis der var andre ting uden for skoletiden ville kommunen heller ikke betale. De vil kun betale for det som kan gøre det nemmere at få og være i job. Vil gerne arbejde i et køkken. Jeg ville gerne have nogle kreative fag, som f.eks sygning og formning, men måtte kun få, mattematik, orienteringen, dansk, madlavning og kun sang for at udfylde en hel dag med fag. Jeg er både tal- og ordblind. Førtidspensionisterne kan få lige de fag de vil. Forstår godt at kommunen ikke vil betale for det jeg laver uden for skoletiden, undre mig bare at førtidspensionister kan få det betalt, vi får næsten det samme udbetalt.
Linda2609 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2016, 13:47   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Linda2609 Se meddelelser
undre mig bare at førtidspensionister kan få det betalt, vi får næsten det samme udbetalt.
Ja, det kan godt virke skævt, men her skal du huske, at du har mulighed for, at forbedre din indtægt (ved at få et fleksjob), det har førtidspensionisterne ikke.
Og hvis man, som pensionist, er gift eller samlevende, så skæres der i indtægten (pensionen), det gøres der ikke i fleks-tilskud og ledighedsydelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 17:49   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Er der nogen som kan forklare mig, hvorfor kommunen vil betale næsten alt for en førtidspensionist?
Det er vigtigt at holde sig for øje at kommunen måske betaler for nogen ud fra deres konkrete behov og handleplan, og ikke ud fra et økonomisk perspektiv.
Jeg er pensionist og har aldrig fået en eneste krone af den grund, men jeg får diverse hjælp i dagligdagen fra kommunen, ikke fordi jeg er pensionist, men fordi der er konkrete behov.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 14:44   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Jeg er ikke enig i , at kommunerne betaler ud fra behov, men ud fra hvilken kasse man er røget i.
Eksempler: en førtidspensionist må arbejde ved siden af pensionen til et vist beløb, ca. 60.000 årligt brutto, hvor så bikort bruges.
En fleksjobber der bliver 601/2 sættes ned i ledighedsydelse til KH. niveau hverken mere eller mindre.
Pensionister har ret til pensionist kort til off. transport som er ca. 1/3 del af hvad´alle andre skal betale. En pensionist kan på flere museer få adgang til nedsat pris. Flere flyselskaber giver også pensionist rabat.
Jeg mener ikke det er pensionister der får for maget, men andre udsatte grupper for lidt, foruden de langsomt og sikkert nedbrydes af et rigidt system.
Vedr. hjælp og hjælpemidler mener jeg at samme vilkår gør sig gældende.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 14:54   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har været ftp snart 10 år og udover dsb kort og rejsekort personlig pensionist har jeg aldrig fået en kr eller nogen som helst rabat

her hvor jeg bor giver de ikke rabatter . jeg har tit spurgt div steder men nej .
jeg flyver rimelig tit og har heller aldrig fået en kr i rABAT . vED ikke hvordan man får det ved flyselskaber .

jeg får 12800 kr FØR skat pga gf . det er det jeg får i alt og er forsørger .
syns det er hårdt at få det til at løbe rundt .

så enten er der ikke særlige mange rabatter til ftp.-er eller også har jeg bare været uheldig

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2016, 22:55   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Pensionister har ret til pensionist kort til off. transport som er ca. 1/3 del af hvad´alle andre skal betale.
Min erfaring er, at en pensionistbillet hos DSB koster ca. det halve af en almindelig voksen-billet.
Tidspunktet kan have indflydelse på prisen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension