K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2016, 16:47   #1
JKR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2011
Lokation: Favrskov
Alder: 58
Indlæg: 10
Styrke: 14
JKR er ny på vejen
Efterskole

Hej

Nogen her der ved om man kan søge økonomisk hjælp til barn på efterskole når man er fleksjobber og er i job ?

Vh.
JKR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 16:51   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så vidt jeg husker, så bliver prisen på efterskolen vidst regnet ud fra forældrenes indtægt.
Mener det er husstandens indkomst.
Så det hjælper automatisk på det, hvis man er lavtlønnet

Kan beregnes her: http://www.efterskole.dk/pris

Der står noget mere her, uddybning af beregningen, men også lidt om ekstra tilskud til forældre der har svært ved at finansiere opholdet http://www.efterskole.dk/da/Om-efterskolen/Oekonomi

Sidst redigeret af MistyMiss; 14-01-2016 kl. 16:54.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 17:10   #3
JKR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2011
Lokation: Favrskov
Alder: 58
Indlæg: 10
Styrke: 14
JKR er ny på vejen
Tusind tak Ja det er blevet regnet ud på efterskolen. Men tænkte om der var andet man kunne søge, det er jo 60 K man ligger for det. Men vi har til gengæld selv valgt det
JKR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 17:22   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Min mor vælter ikke lige i penge.
Jeg kan ikke huske hvor meget hun selv skulle betale, men mener ikke de regnede min stedfars indtægt med.
Men hun lagde 1500-1000 kr til side om måneden, året før jeg skulle starte på efterskole.
Så det år hvor jeg gik der, har det nok været lidt flere penge, men hun havde de 1000-1500 kr i forvejen fra året før.
Så blev beløbet ikke helt så voldsomt, når hun fordelte det på den måde

Ved selvfølgelig ikke hvornår dit barn skal starte på efterskole, men ellers kan det måske gøre det lidt nemmere at passe ind i budgettet på den måde
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 17:35   #5
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
Jeg søgte efterskolen om økonomisk tilskud, de har en pulje penge de kan fordele til dårligt stillede forældre. Jeg bor alene med min datter og er på revalideringsydelse. Efterskolen valgte at dække halvdelen af mine udgifter så min egenbetaling er på "kun" 1611 kr / mdr.
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 18:20   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Prøv evt at kontakte Familie og Børn afd på din kommune (ja det hedder den i din kommune) for at høre om de kan hjælpe...linket er her https://www.favrskov.dk/borger/famil...-boern-og-unge

På et tidspunkt havde vi selv vores barn på efterskole...og der snakkede vi med børn og unge afd....eller også hed det familie afd...det kan jeg ikke lige huske...

Der blev vi fortalt at hvis vores søn havde haft problemer...evt med kriminalitet eller misbrug osv...ja så ville vi havde kunne få det meste betalt...

Det havde vores søn så ikke...så vi måtte betale det meste selv...

Nu kender jeg ikke til jeres forhold...og ved dermed ikke om der kan være forhold der gør at det ville være en god ide at barnet kommer på efterskole...

Men det er måske et forsøg værd at kontakte dem for at høre dem ad...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 18:29   #7
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Fagforeninger

har for nogles vedkommende tilskud til efterskoler, så hvis du er medlem af en fagforening så prøv at spørge dem.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension