K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2015, 21:31   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Hus ejer og fradrag ??

Hej med jer !!

jeg vil lige høre om nogen evt. ved noget om bolig lån ??? (( jeg er bolig ejer. )) jeg står med et hus og vil lige høre om der er nogen der ved om Hvis"... nu min ex.mand nu skulle stikke af med at betale til terminen og jeg" sørger for at den stadig bliver betalt,kan skat el. banken så bare overføre"... hus fradraget til mig så jeg får lidt mere at gøre med om måneden.
?????

Mvh. Anne-christine
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2015, 22:36   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan læse lidt mere om det her..

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1816680

Men tænker at det bare er noget du selv skal gå ind og rette på din skatteside.

Man får fradraget for det man betaler, så har din eks skrevet et fradrag på han ikke bruger, kommer han til at betale en restskat. Du skal bare sørge for at kunne bevise at det er dig der har betalt. Det kan banken sikkert hjælpe med.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2015, 23:05   #3
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du kan læse lidt mere om det her..

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1816680

Men tænker at det bare er noget du selv skal gå ind og rette på din skatteside.

Man får fradraget for det man betaler, så har din eks skrevet et fradrag på han ikke bruger, kommer han til at betale en restskat. Du skal bare sørge for at kunne bevise at det er dig der har betalt. Det kan banken sikkert hjælpe med.
jeg har lige været inde og kigge på det med Skats hjemmeside men kan ikke rigtig finde ud af det. vi står begge".. som ejere af huset.
så skulle der være nogen som måske kan hjælpe mig om noget viden ville det være rart.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2015, 09:29   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Banken ser på, hvem der hefter for lånene og hos hvem, de derfor kan kræve beløbene.
Men spørg din bank om lån og skat om fradragene.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2015, 12:27   #5
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Hvis din økonomi er i orden, så godkender at få hele lånet inkl realkredit lån overført til dig. Så kan du blive eneejer. Nå det er tingløst får du hele fradrag.
Hvis din økonomi ikke er i orden, risikerer du, at banken vil presser jer at sælge bolig
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2015, 17:35   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Nu er min erfaring jo ikke fra huslån men fra et billån, men alligevel, da jeg for mange år siden lånte penge sammen med min kæreste, et lån som vi begge hæftede for.
Der fik vi halvt fradrag til hver også selv om kæresten betalte størstedelen af lånet, jeg fik meget urimeligt automatisk halvdelen af fradraget.

Jeg er overbevist om at du bør kontakte skat og eller bank for at sikre at du får det korrekte råd.
Jeg frygter en situation hvor du skriver fuldt fradrag på og din ex også skriver det halve fradrag på, også selv om det ikke er ham der har betalt.
I den situation skal du sikre dig at det ikke er dig der får et efterfølgende skattesmæk.

Ved ikke om du kender siden http://www.boligdebatten.dk ?
Der kan du finde personer som ved en del om boligøkonomi og kan måske også få nogle gode råd hos dem.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2015, 20:22   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal først have tingene på plads med din bank.

Skatteangivelserne sker på grundlag af bank- og kreditforeningsaftalerne.

At skrive for store fradrag på, er kun ris til egen rumpet - det får du intet ud af, hvis baggrunsmaterialet ikke er i orden.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2015, 15:23   #8
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Hvis du skal have hele fradraget - så skal du have hele lånet/gælden
Din kæreste/samlever ejer også halvdelen af friværdien, så den skal du også købe hvis du skal være ene ejer
Tal med din bank event. dit realkredit og spørg dem hvor du står
Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2015, 17:09   #9
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
Hej med jer !!

jeg vil lige høre om nogen evt. ved noget om bolig lån ??? (( jeg er bolig ejer. )) jeg står med et hus og vil lige høre om der er nogen der ved om Hvis"... nu min ex.mand nu skulle stikke af med at betale til terminen og jeg" sørger for at den stadig bliver betalt,kan skat el. banken så bare overføre"... hus fradraget til mig så jeg får lidt mere at gøre med om måneden.
?????

Mvh. Anne-christine
I kan sagtens fordele fradraget imellem jer, så du får det hele og din ex mand ikke får noget fradrag.

I skal bare være enige om det, så det samlede beløb der trækkes fra ikke overstiger den egentlige renteudgift. Som jeg fornemmer situationen er det nok ikke lige løsningen her.

Først hvis du overtager hus og lån alene får du automatisk hele fradraget. Dette kræver dog at banken godkender din økonomi i forhold til udgiften ved at sidde i huset alene.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension