K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2015, 12:49   #1
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Revalidering ophør

Lærling på revalidering får lærlingeløn af mester og mester får løntilskud fra kommunen (revalidering).

Mester fyrer lærling og kommunen siger uuups, så har du ikke noget at leve af.

Kan ikke få kontanthjælp/uddannelseshjælp fordi han er på revalidering (den er ikke stoppet endnu, heller ikke varslet stoppet).

Så ingen ydelse intet at leve af!

Reva SB siger at der skal udfyldes skemaer og indhentes lægeattest før det kan besluttes om Reva skal stoppe, og at der ikke er nogen ydelse at få i mellemtiden, altså ikke noget at leve af! Og SB beklager og slår ud med armene!

Hjælp mig med § ?

for det kan da ikke være rigtigt?

Det er min voksne søn det handler om, og da han både har forsikringer, husleje, medicin osv at betale ender det jo med at gå helt galt det her...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 16:11   #2
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
Jo det er rigtigt. Har selv prøvet det samme.

Dog når revalideringen ikke er stoppet da kontakt sagsbehandler på skrift og bed om at få revideret jobplanen.

Men en afbrudt jobplan kan godt betyde ingen ydelse for ydelsen betinger at jobplanen følges. Og det kan han jo ikke når han er fyret.

Men bed om en ny plan og find en ny læreplads eller altenativ som kan indgå i jobplanen.

Mvh ladybird.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 16:19   #3
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
og når reva-sb så siger at der skal udfyldes div skemaer og indhentes lægeattest før der kan tages stilling til noget som helst, og SB har ikke travlt - der er allerede gået tre uger nu og hverken skema eller anmodning om læ er modtaget... så skal sønnen altså leve af ingenting? og lade være med at betale husleje og blive hjemløs? for kontanthjælp/udd hjælp påstår SB at han ikke kan få - så længe han har en Revasag!
???
Min søn er voksen og bor ikke hjemme...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 16:23   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tænker han selv skal gå ned på kontanthjælpskontoret og høre dem hvad han skal gøre. Måske han kan få noget akut hjælp af en slags.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 16:25   #5
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Det har han gjort - og nej han kan ikke få hjælp så længe han har en "åben" Revasag!
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 19:09   #6
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Hvis jeg var din søn, så sendte jeg en mail til sagsbehandler - med kopi til borgmesteren - hvor jeg kort beskrev situationen, herunder at jeg fortsat ikke havde modtaget de aftalte dokumenter.

Jeg ville skrive, at jeg imødeså dokumenterne inden for 3 dage, alternativt ville jeg klage direkte til borgmesteren.

Måske det kunne sætte lidt initiativ i gang.....
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 22:35   #7
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
I kan kigge under kapitel 6 i denne lov, der står om revalidering.

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=173092

Jeg tænker din søn skal lave en aftale med sagsbehandler som skal hjælpe med at se på om jobplanen kan ændres.

Sagsbehandler kan visitere til at der istedet skal udbetales revaliderings ydelse, så længe din søn er under revalidering.
Det kan også ske at revalideringen sættes i bero til nyt forløb kan starte op men så skal din søn varsles senest 2 uger før.

Men kontakt sagsbehandler og se hvor vedkommende forholder sig til sagen.

Hvad er muligheden for din søn finder ny læreplads?

Har i læst elevkonttrakten for regler for opsigelse af kontrakten.

Mvh ladybird
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.

Sidst redigeret af ladybird; 04-12-2015 kl. 22:38.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 22:43   #8
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Tak for jeres svar - jeg sætter stor pris på at I bruger tid og energi på at hjælpe - tak.

Vi har nu sat privat socialrådgiver på sønnens sag, for jeg magter det ikke mere... jeg er selv voldsomt i klemme i systemet og magter ikke også at være så meget på i dette rod.
Nu vil jeg prøve at "nøjes" med at være mor for første gang i 20 år (min søn er handicappet og vi har bokset rigtig rigtig meget med kommunen igennem årene).
Jeg glæder mig helt til han kommer hjem på besøg i morgen, for ja vi skal godt nok skanne en masse papirer (hele hans aktindsigt) ind, men vi kan også hygge os og snakke om alt muligt andet end "sagen"... det bliver godt

Men ja - tak for hjælpen
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension