K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2015, 15:28   #1
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Børnepenge

Hej

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med følgende! Jeg står til at blive alene far om 2-3 måneder og jeg forsøger at ligge et budget for hvordan det hele hænger sammen og her har jeg børnepengene i baghovedet.

Mine børns mor døde for nogle år siden, men jeg har aldrig boet alene - boet med min kæreste, men nu bliver som beskrevet anderledes og det har jeg fået at vide påvirker børnepengene, når jeg er enke!

Jeg kan desværre ikke rigtig finde ud af taksterne, håber nogle af Jer kan hjælpe!

Jeg har fået at vide, man kan søge et særligt børnetilskud på 3.867 kroner, er det pr. barn man får det (jeg har 4) eller er det 3.867 alt i alt i kvartalet? Det kan jeg nemlig ikke finde nogle steder..

Jeg har styr på taksterne for de almindelig børnepenge!

Jeg har også læst man kan få et ekstra børnetilskud på 1.365 kroner som enlig forsøger
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 16:14   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er det særlige børnetilskud du kan søge om som eneforsørger.

3.423,- kr. + tillæg på kr. 444,- pr. kvartal

https://www.borger.dk/Sider/Boerneti...tingelser.aspx

Du kan se mere om det her.

http://www.babyxplore.dk/livet-som-mor/boernepenge.aspx
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 13:36   #3
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Tak for svar.

Men er det pr barn eller alt i alt
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 21:24   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Som jeg opfatter det, er det pr barn, og du burde have fået det udbetalt selvom du har en samlever.

Ring ind til Udbetaling Danmark og tjek op på det..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 21:28   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg så ikke om reglerne er ændret siden. Men min biologiske far døde da jeg var lille, og min mor har nævnt at hun fik mere i børnepenge til mig, end til mine halvbrødre. Det er selvom hun ikke har været enlig.
Så måske er der noget "ekstra"? når den ene forældre er afdød?

Tror jeg fandt noget:
"Det særlige børnetilskud kan udbetales, hvis:

-Barnet kun har en eller ingen forælder med forsørgelsespligt, fordi den ene eller begge forældre er døde, barnet er adopteret af en enlig eller hvis det ikke er fastslået, hvem der er barnets far, fx hvis der verserer en faderskabssag eller barnet er blevet til ved kunstig befrugtning af en enlig kvinde.
-Dit barn opholder sig i Danmark. Kontakt Udbetaling Danmark ved længerevarende ophold i udlandet.
-Du eller dit barn har dansk statsborgerskab, eller du arbejder i Danmark som EU-/EØS-borger. Andre udlændinge skal have boet i Danmark i mindst 3 år for at have ret til særligt børnetilskud.

Du vil stadig kunne få særligt børnetilskud, selvom du gifter dig. Men tilskuddet bortfalder, hvis din nye ægtefælle adopterer dit barn. Tilskuddet bortfalder også, hvis du har fået børnetilskud, fordi faderskabet ikke er fastslået, og faderskabet så fastslås. "

https://www.borger.dk/sider/boerneti...foraelder.aspx

Så den bør du faktisk også få lige nu, selvom du ikke er enlig.

"Det særlige børnetilskud er på 3.423 kr. og et tillæg på 444 kr. hvert kvartal (2015). Begge tilskud er skattefrit."

Den ser ud til at være generelt, og ikke pr barn? De andre steder skriver de nemlig hvis det er pr barn.

Der står også:
"Husk, at du måske kan få andre typer børnetilskud:

Børnetilskud til enlige"

Og det tilskud står der noget om her:
https://www.borger.dk/Sider/Boernetilskud-enlige.aspx

Så jeg tror at du får det du får nu + tilskuddet til enlige forsørgere.


"Børnetilskud til enlige består af et ordinært og et ekstra børnetilskud.

Det ordinære børnetilskud er på 1.339 kr. i kvartalet (2015) for hvert barn.

Det ekstra børnetilskud er på 1.365 kr. i kvartalet (2015) – uanset hvor mange børn du har. Både det ordinære og ekstra børnetilskud er skattefrit."

-----

Opsummeret: Du bør lige nu få den første jeg nævner, dvs særligt børnetilskud, da det er selvom man er gift eller samlevende.

Oveni det du får nu, vil du så udover få det ekstra børnetilskud, som er på 1365 kr pr kvartal, uanset antal børn

Måske besvarer det noget af spørgsmålet?
Men ja, det ser ret forvirrende ud, og jeg må tilstå at jeg gætter lidt ud fra det der står, og da jeg ikke selv har børn, har jeg slet ikke styr på hvordan det fungerer
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2015, 23:33   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan læse om det her: https://www.borger.dk/Sider/Boerneti...5-b2f6efe8a839

Jeg vil blot tilføje, at når den ene forælder er død, så kan man ikke få konfirmationsbidrag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension