K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2015, 11:32   #1
amelia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
amelia er ny på vejen
Virksomhedspraktik

Hej alle

Jeg har været sygemeldt siden marts med tennis- og golfalbue i min højre arm (har dog haft det i et år nu), som gør, at jeg kun kan arbejde meget begrænset ved en computer. I slutningen af august fik jeg forlænget mine sygedagpenge, fordi kommunen ville sende mig i virksomhedspraktik med henblik på, at jeg skal genoptræne min arbejdsevne og trappe op i timer. Jeg ved ikke, om det er det gamle arbejdsprøvning? Min læge har dog skrevet i statusattest i august, at jeg først skulle begynde at arbejde inden for 4-6 måneder, dvs. i det nye år, og jeg vidste derfor godt, at det var for tidligt, at kommunen ville sende mig ud i praktik, og at jeg ikke ville kunne gennemføre, da mine smerter, feber og træthed kommer tilbage, lige så snart min arm bruges.

Planen var, at jeg skulle starte på 15 timer om ugen og i løbet af 12 uger trappe op til 37 timer. Jeg har selv fundet praktikstedet og valgt det ud fra nogle bestemte arbejdsopgaver jeg ville få, som jeg troede, at jeg godt kunne klare i begrænset omfang. Jeg har nu gennemført den første uge, som dog kun bestod af oplæring, så jeg har ikke belastet min arm. Men i fredags skulle jeg så arbejde selv i en time, hvorefter jeg har haft sindssygt ondt i min arm, feber, træthed, ja alle mine gamle symptomer er vendt tilbage, og jeg ved bare, at hvis jeg fortsætter praktikken, vil det gå helt galt. Min fysioterapeut har selv sagt, at hvis jeg ødelægger min arm igen, så bliver det endnu værre, end det var i første omgang, og det er jeg jo stadig ikke kommet mig helt over endnu. Jeg havde tænkt mig at tage til lægen i morgen, men hun er på ferie i den næste uge..

Mit problem er, at jeg ved, at jeg ikke kan fortsætte praktikken, og jeg ved ikke, hvad der kommer til at ske nu. Ved I, hvad kommunen gør i sådanne situationer? Vil de finde en ny praktik til mig, eller kan de finde på at sende mig over i ressourceforløb? Frygter jeg kommer til at miste en masse penge, hvis de gør det..
amelia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2015, 18:27   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg ikke hvad du har prøvet angående tennisalbue, men hvis du ikke har prøvet det, så prøv at snakke med din fysioterapeut om at prøve denne: http://solutions.3mdanmark.dk/wps/po...glHD5Z3BR03Cbl

Har selv kæmpet med tennisalbue siden omkring april måned, og har i sidste uge købt det her støttebind. Tennisalbuen er ikke lige forsvundet, men synes bestemt at det hjælper. Fik det anbefalet af en anden, der havde samme problem, og hende på apoteket (der også var uddannet massør), sagde at det også kunne hjælpe.
Men du skal nok ikke lige gøre det, uden at vende det med fys

Kan desværre ikke rigtigt svare på de andre ting, men håber at mit tip kan bruges
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension