K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2015, 19:42   #1
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg vil køre taxa

Jeg har igår snakket med en vognmand og overvejer seriøst at køre taxa i weekend.
Det gik ikke så godt med afklarings forløb. Afklaring er langt væk, jeg kunne engang starte nogen praktik. Jeg har været på sygedagpenge siden Sep 2014 uden at deltage nogen som helst. Jeg har ikke lov til en ferie heller. Tingene ser ikke så lyst ud.
Nu vil jeg køre taxa i weekend dvs 2 dage om ugen. Må jeg få sygedagpenge resten 3 dage om ugen?
Det er ikke sådan at jeg lige pludseligt er blevet rask. Men jeg er virkelig blevet træt.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2015, 19:46   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Du kan ikke få din førtidspension "aktiv" igen, og køre taxa som skånejob?
Hvis det kører stabilt, kan kommunen måske lave det om til et fleksjob, da arbejdsprøvningen så i princippet er foregået imens du har været i skånejob

Er ikke 100% inde i hvordan det fungerer, men hvis det er muligt, kunne det da måske være en løsning?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2015, 21:18   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det ville være en delvis raskmelding det du taler om. Det tror jeg desværre kun man kan få i en allerede eksistrende fuldtidsstilling.

Kan du ikke være i virksomhedspraktik hos taxafirmaet og se hvordan det går?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2015, 21:59   #4
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Kommune vil ikke godkende taxa kørsel som virksomhedspraktik. Jeg har allerede spurgt dem om. Jeg har også snakket med min A Kasse som tror, at det ville være svært at få fuld dagpenge efter 1 års sygmelding. Men hvis jeg køre taxa selve delvis i 3 måneder, bliver det muligt at få fuld dagpenge.
Man kan godt få dagpenge for de dage man ikke arbejder. Det har jeg prøvet før

Sidst redigeret af Abdul; 17-10-2015 kl. 22:02.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2015, 13:15   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja men så har du jo selv løsningen. Held og lykke med projektet og uddannelsen, hvis du mangler noget der..
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2015, 13:40   #6
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
ved ikke om den er holdbar løsning.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2015, 14:14   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjooee, hvis du har taxauddannelsen/kortet, så kunne det da godt være en mulighed. Men om det er en holdbar løsning, er jeg ikke helt så sikker på......men du kan jo gå videre med det, og få tjekket det til bunds. Altid godt at have en plan!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2015, 15:55   #8
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg har taxa kørekort.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2015, 16:04   #9
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Kommune vil ikke godkende taxa kørsel som virksomhedspraktik. Jeg har allerede spurgt dem om. Jeg har også snakket med min A Kasse som tror, at det ville være svært at få fuld dagpenge efter 1 års sygmelding. Men hvis jeg køre taxa selve delvis i 3 måneder, bliver det muligt at få fuld dagpenge.
Man kan godt få dagpenge for de dage man ikke arbejder. Det har jeg prøvet før
Du skal dog være opmærksom på at der er nogen regler der gælder raske på dagpenge og andre regler der gælder for personer med nedsat arbejdsevne.

Jeg læste om det her på k10 sidste år og kontaktede min a-kasse og fik bekræftet at sådan er det. Se tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=30867

Hvis du arbejder fra 30 til 37 timer om ugen skal du betale til fuldtidsforsikring, hvis du arbejder mindre en 30 timer så skal du betale som deltidsforsikret, dette gælder naturligvis altid, du kan ikke selv vælge hvad du betaler til, du kan kun vælge om du vil betale til a-kassen eller ej.

Men hvis du bliver ledig igen så SKAL du som deltidsforsikret kunne arbejde 30 timer om ugen og som fuldtidsforsikret SKAL du kunne arbejde 37 timer, hvis dette ikke er muligt, ja så har du forgæves betalt til dagpengesystemet, for du får ikke en øre, altså medmindre du holder fakta skjult for a-kassen.

Lad os sige at du maks. kan arbejde 16 timer eller lignende, så skal du enten være en del af flexjob systemet eller forvente at du risikerer at stå uden indtægt hvis du bliver arbejdsløs.

Kender ikke reglerne for supplerende dagpenge når deltidsarbejdet er forårsaget af sygdom og ikke ledighed, men jeg tvivler på at du får en øre hvis a-kassen ved at du har nedsat arbejdsevne og dette er årsagen til at du ikke arbejder fuldtid.

Sidst redigeret af Nørd; 18-10-2015 kl. 16:29. Årsag: Tilføjelse af link til gammel tråd jeg henviser til i indlæget
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2015, 17:13   #10
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Nørd, Du har fattet min situation rigtig godt.
Jeg er fuldtid forsikret fra min tidligere arbejde (selvstændig) Jeg har været sygmeldt i 1 år men men betalt kontingent regelmæssigt.
Hvis jeg nu raskmelder, får jeg ikke dagpenge fordi jeg har nedsat arbejdsevne. Men der er måske en udvej. Hvis jeg kan arbejde i 3 måneder som momsregistreret. kan jeg få fuld dagpenge.
Min hensigt er ikke at få dagpenge alene . Jeg vil arbejde i weekend og tage dagpenge for 3 dage. Jeg har ikke evne til at arbejde mere end 15/20 timer om ugen. Derfor har jeg forsøgt at få fleksjob. Det er ikke afvist men hellere ikke nogen fremgang.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension