K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2015, 18:35   #1
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Pas på Dekra job og IKU!!

Jeg har idag fået den besked fra kommune , " Til din orientering har jeg i dag stoppet forløbet hos Dekra, idet der ikke er sket den forventede indsats i perioden"
Der der er hjemvant i K10, kender mit problem med andet aktør. Aktøren har godt og grundigt snydt kommune for penge og spildt 3 måneder fra min sygedage-perioder. Jeg har til sidst klaget til kommune.
Aktøren brugte slet ikke tid på mig men sendte regning til min.
Jeg har fået at vide af min sagsbehandler, at kommune vil stoppe sammenarbejde med Dekra job. Den nyhed vil også komme i avisen.
Er der nogen der ved hvordan man kan sagsøge aktøren for erstatning?
Jeg har dokumentation at aktøren har gjort nogen indsat men har fået penge.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 18:50   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er ikke aktøren der skal sagsøges...hvis nogen....det er kommunens ansvar...så det er dem der skal sagsøges...

Man skal vel hyre en advokat hvis man skal sagsøge nogen....evt prøve nogle af dem hvor man kan forlægge sin sag...og de så prøver at vurdere om man kan vinde sagen...vil tro at det er billigste måde at gøre det på...

Man skal dog have et vist overskud for at gå igang med ovenstående...det er en mega modspiller man går op imod...

Men vi har set kommuner/ankestyrelsen der taber en masse sager...så har man modet og en god sag...og overskuddet...en masse tid...ja så er det bare at gå igang...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 19:35   #3
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er ikke aktøren der skal sagsøges...hvis nogen....det er kommunens ansvar...så det er dem der skal sagsøges...

Man skal vel hyre en advokat hvis man skal sagsøge nogen....evt prøve nogle af dem hvor man kan forlægge sin sag...og de så prøver at vurdere om man kan vinde sagen...vil tro at det er billigste måde at gøre det på...

Man skal dog have et vist overskud for at gå igang med ovenstående...det er en mega modspiller man går op imod...

Men vi har set kommuner/ankestyrelsen der taber en masse sager...så har man modet og en god sag...og overskuddet...en masse tid...ja så er det bare at gå igang...
Kommune har selv bevis på, at anden aktør ikke har lavet indsat.
1 konsulent har 29 sager. Han fakturaer 3 timers løn for hver sag. Han kan umuligt arbejde 3X29=87 timer om ugen. Disse ting har jeg begrundet overfor kommune. Derfor gik de ind i sagen og fandt ud af mange andre svigtet sager.
Jeg vil imorgen snakke med retshjælp i bibliotek
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 06:40   #4
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Sådan som jeg ser det er det kommunen der skal sagsøge anden aktør, da det er dem der ikke har fået hvad de har betalt for. Tror ikke du kan sagsøge dem for at spilde din tid.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 09:52   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Som andre skriver.

Det er heldigvis ikke dit problem at varetage kommunens interesser over for anden aktør.

Må være en positiv ting ikke at skulle bekymre sig om det

Der kan jo være mange grunde til, at en opgave ikke lykkes.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 10:35   #6
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Som andre skriver.

Det er heldigvis ikke dit problem at varetage kommunens interesser over for anden aktør.

Må være en positiv ting ikke at skulle bekymre sig om det

Der kan jo være mange grunde til, at en opgave ikke lykkes.
Det er altså min tid der er spildt. Hvem skal så bekymrer sig om det!! Man har tabt sin tid, kommune har tabt sine penge ved grov snyd. og aktøren går bare fri!!! Jeg vil ikke lade dem gå sådan uden modstand. Jeg forbreder et brev med dokumentation og begrundelser samt min påstand om erstatning og sender den til kommune. Kommune skal finde ud af hvad de skal gøre
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 13:20   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Det er altså min tid der er spildt. Hvem skal så bekymrer sig om det!! Man har tabt sin tid, kommune har tabt sine penge ved grov snyd. og aktøren går bare fri!!! Jeg vil ikke lade dem gå sådan uden modstand. Jeg forbreder et brev med dokumentation og begrundelser samt min påstand om erstatning og sender den til kommune. Kommune skal finde ud af hvad de skal gøre
Brug dog dine kræfter på at din arbejdsprøvning istedet så du kan få et fleksjob.

Prøv lige at læse denne sag http://byen.nu/?Id=13987

Sidst redigeret af Akvamarin; 24-09-2015 kl. 13:22.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 13:55   #8
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Brug dog dine kræfter på at din arbejdsprøvning istedet så du kan få et fleksjob.

Prøv lige at læse denne sag http://byen.nu/?Id=13987
Det vil jeg gøre, Akvamarin, men ikke istedet for. Jeg vil starte kamp mod aktøren første omgang via kommune. Jeg vil idag snakke med retshjælp idag. Hvis de ikke gå i sagen, vil jeg hyre en advokat.
Med hensyn til arbejdprøvning har jeg lige fået et tilbud fra kommune at tilknyttet ressourcecenters IT værksted i 13 uger og jeg har fået en ny sagsbehandler.
Jeg sætter altid pris på dine kommentar idet har god kendskab i fleksjob området. Jeg har lært meget af dig.
Men jeg vil/ikke stoppe min kamp mod aktøren. Ellers får jeg ikke fred i sind.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 11:09   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du ved jo ikke, hvordan resultatet ville have været, hvis du ikke var kommet til anden aktør.

Nogle sager kan være meget komplekse og svære at få hul på og få på skinner.

Held og lykke i lige præcis dit fremadrettede forløb.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 12:15   #10
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du ved jo ikke, hvordan resultatet ville have været, hvis du ikke var kommet til anden aktør.

Nogle sager kan være meget komplekse og svære at få hul på og få på skinner.

Held og lykke i lige præcis dit fremadrettede forløb.
Det kan være, at det ikke blive nogen afklaring i andre steder heller. Det kan også være, at ikke kan få fleksjob overhovedet med eller uden aktør. Jeg må gå derfra hvis tingene sådan.
Men jeg vil under ingen omstændighed lade aktøren gå når jeg har solid bevis på altiv snyd. Kommune har dokumention mod aktør og jeg hjælper med suppernde oplysninger og håber på, andre ofrer også vil medvirke
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension