K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2015, 21:04   #1
Thomasjust
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Thomasjust er ny på vejen
Sygemelding igen???

Hej
Jeg er sygemeldt med svær depression *og p.t på sygedagpenge (1/2 år) . Jeg har fået det noget bedre og overvejer at raskmelde mig. Mit problem er hvis jeg igen får en svær depression i løbet af det kommende halve år. Hvordan vil jeg så stå *økonomisk og juridisk mht sygedagpenge? Kan man sygemelde sig for den samme sygdom igen og er det ikke noget med at der skal gå en bestemt periode( dage) før en ny sygemelding. Hvis jeg raskmelder mig nu er jeg berettiget til arbejdsmarkedsydelse ( dog i max 10 måneder) indtil jeg finder et fast fuldtidsjob. Håber at I vil hjælpe
Thomasjust er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 21:16   #2
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Retten til sygedagpenge er 12 måneder indenfor 18 måneder.
Altså ser man 18 måneder tilbage og tæller op hvor mange der er udbetalt sygedagpenge for.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2015, 23:11   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Retten til sygedagpenge er 12 måneder indenfor 18 måneder.
Altså ser man 18 måneder tilbage og tæller op hvor mange der er udbetalt sygedagpenge for.
Dette er de gamle regler..

Jeg kender ikke optjeningsreglerne efter den nye reform

Mvh.. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2015, 09:33   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Lov om sygedagpenge

Kapitel 11 – Beskæftigelseskrav i forhold til kommunen

§ 32. En lønmodtager har ret til sygedagpenge fra kommunen, når den pågældende

1) er i beskæftigelse og har været beskæftiget i mindst 240 timer, jf. stk. 2, inden for de seneste 6 afsluttede kalendermåneder forud for første fraværsdag og i mindst 5 af disse måneder har været beskæftiget i mindst 40 timer i hver måned samt ikke har ret til sygedagpenge fra arbejdsgiveren for samme periode og beskæftigelsesforhold,

fra http://www.socialjura.dk/content-sto...ngelov/#c35677
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2015, 15:32   #5
Thomasjust
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Thomasjust er ny på vejen
Tak For jeres svar. Jeg leder efter svar fra de nye regler.Desværre synes jeg kun at være blevet lidt klogere. Altså hvis jeg er på arbejde , så er jeg med. Men hvad hvis jeg stadig er på arbejdsmarkedsydelse , en form fe forlænget dagpenge?
Tak.
Thomasjust er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2015, 16:15   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Så er det vel stk 3 i Sygedagpengelovens § 32

3) hvis uarbejdsdygtigheden ikke var indtrådt, ville have været berettiget til midlertidig arbejdsmarkedsydelse, jf. lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., eller hvis personen på tidspunktet for sygefraværets start er berettiget til midlertidig arbejdsmarkedsydelse under de første 14 dages sygefravær, jf. § 52 h, jf. § 62, stk. 3, i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., hvor retten til midlertidig arbejdsmarkedsydelse ophører, jf. § 52 k i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., inden udløbet af de 14 dage,

Læs ellers selv i loven som jeg linkede til i mit forrige indlæg i denne tråd.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2015, 23:59   #7
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Selv du ikke raskmelder dig, stopper din sygedapenge efter 22 uger hvis du ikke opfylder betingelser for forlængelsen.
Hvis du kan gå tilbage til dagpenge kan du igen optjene sygedagpenge. Hvis du tager arbejdsarmarkedydelse, kan du ikke optjene. Ej heller efter 10 måneder.
Du kan ikke sygmelder dig for samme sygdom.
Som svar til dit hoved spørgsmål, du ikke står så god juridisk såvel som økonomisk.
Du får meget lidt i arbejdsmarkedsydelse
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension