K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-05-2015, 13:26   #1
Micchey
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2015
Indlæg: 11
Styrke: 10
Micchey er ny på vejen
Erhverevnetab

Kære forum.

Jeg blev tilkendt 15 % i varigt men for et par måneder siden, men har ikke modtaget afgørelse om erhversevnetab endnu for en arbejdsskade jeg pådrog mig tilbage i 2013.
Det var selvfølgelig dejligt at få den anerkendt men er samtidig også bange for afgørelsen af erhversevnetabet eller nok mangel på samme.
Sagen er den at jeg meldte skaden til min arbejdsgiver som ikke sendte den videre, det var først da jeg rykkede om et svar fra min arbejdsgiver at jeg blev opmærksom på at de vurdere at der ville være under 5% men for skaden og derfor blev den ikke sendt videre, det blev den heldigvis og det var jo godt at den gjorde det, men samtidig med blev jeg først suspenderet og derefter fyret netop i samme månede som jeg skulle opereres for min rygskade, det betød at jeg ikke opfyldte kommunes krav om arbejde og derfor ikke kunne få sygedagpenge, også selvom jeg arbejde som vikar svarende til 30 timer om ugen. Efter operationen skulle jeg ha været i genoptræning men det var som om man blev glemt eller syltet fordi jeg jo ikke var sygemeldt ved kommune mht sygedagpenge og måtte efter 3 uger så starte op igen med vikar job som jeg nu kunne holde til. Jeg fandt mig heldigvis en fast stilling som nattevagt hvilket betød at jeg kunne arbejde 30 timer om ugen men heller ikke mere end det for skulle jeg arbejde om dagen eller aftenen ville jeg være helt ødelagt. Jeg valgte at arbejde om natten fordi jeg selv kunne strukturere min arbejdstid jeg kan gå hen og sidde mig, eller ligge mig lidt når jeg har behov.
Det jeg er bange for er at jeg i princippet selv har forstået min arbejdsprøvning og det giver mig det maks antal timer, jeg kan ikke arbejde mere end det, og slet ikke hvis det er om dagen eller aftenen.
Jeg er nervøs for aom de godtage det selvom de jo selv skriver at man skal gører hvad man kan, jeg var allerhelst foruden, for jeg synes ikke det er sjovt at gå halvt ned i løn og jeg elsker at arbejde, men kan bare ikke længere som jeg kunne inde skaden.
Er der nogle der har nogle bud på problematikken.

PS forresten var jeg således også bitter på min arbejdsgiver da det viste sig at være uretmæsig afskedigelse fik dog erstatning for det, men ville heller have haft en reelt sygeforløb.

micchey
Micchey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2015, 19:12   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvad det for en problematik, du søger bud på?

Har du en sag kørende i arbejdsskadestyrelsen?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2015, 20:58   #3
Micchey
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2015
Indlæg: 11
Styrke: 10
Micchey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvad det for en problematik, du søger bud på?

Har du en sag kørende i arbejdsskadestyrelsen?
Hejs ja det har jeg stadig da de mangler at fastsætte erhversevnetabet selve men graden blev fastsat til 15%. Det jeg er nervøs for er at jeg jo ikke har været igennem et "resourceforløb" eller andet ved kommune for at fastsætte min arbejdskapacatet men har selv fundet ud af hvad jeg maksimalt kan arbejde af timer under forudsætning af at det er om natten, men vil ask godtage det, det er jo min bekymring selvom en arbejdsprøvning gennem kommunen vil resultere i mindre arbejdsevne, kan som beskrevet i indlægget kun arbejde de 30 fordi det er om natten hvor jeg har mulighed for at hvile min ryg.

Micchey
Micchey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2015, 21:25   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Der kigges jo ikke på hvormeget man kan arbejde hos ASK, men på ens evne til at tjene penge.

Erhvervstabet udregnes efter hvilken løn du havde da du kom til skade og hvad du tjener nu og hvis differensen er mere end 15% er der et erhvervstab.

Men det skal kunne dokumenteres/sansynligøres at der udelukkende er pga. Din skade at du nu tjener mindre, end på skadestidspunktet.

Normalt gøres det ved at ASK indhenter samtlige papirer/journal ved jobcenteret. Og har du ingen papirer der, eller ved fx. Speciallæge som dokumenterer dette, ved jeg ikke hvordan de vil gøre det.

Så kan godt forstå at det bekymre dig, for det kan blive et problem hvis det ikke er dokumenteret at din evne til at tjene det samme som før du kom til skade er nedsat.

Jeg har heller ikke været i ressourceforløb, eller praktikker m.v, men det er dokumenteret i jobcenterpapirerne/ lægepapirer at det udelukkende er pga. Min skade at jeg ikke kan arbejde og det er den dokumentation ASK bruger

P.s vær sød at lave linjeskift engang imellem, når du skriver så er det lettere at læse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2015, 06:00   #5
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
jeg fik 15% i men og 60% erhversevnetab det var i 2005 og fik førtidspension med det sammen var 32år den gang uden noget arbejdsprøvning kommunen fik afgørelsen fra arbejdskadestyrelsen så afslutte de sagen
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2016, 11:59   #6
Micchey
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2015
Indlæg: 11
Styrke: 10
Micchey er ny på vejen
Hej Gisne, ja det er længe siden du svarede på min tråd i forbindelse med erhversevnetabet.

Jeg har fået at vide fra ASK at de forventer at afgørelse foreligger i April månede så det håber jeg på holder.

Mht dokumentation så har jeg speciellæge erklæring hvor det fremgår hvad mine begrænsninger er osv, og det jo selvfølgelig er en varig tilstand.

Det min bekymring gik ud på var jo selvfølgelig at jeg selv fandt frem til en stilling hvor jeg kunne arbejde maksimalt og stadig have en daglig dag der fungerede, før min skade havde jeg knap 2 fuldtidsjob, men det er ikke muligt at arbejde på den måde længere grundet min tilstand, derfor er jeg gået ned i årsindtægt, og håber selvfølgelig på at det med tydelighed kan ses at med 15 % men grad og hvad speciellægen har skrevet, at jeg ikke er stand til at have samme indtægt som før.

Jeg frygter jo nok at da jeg har selvvalgt stillingen hvor jeg kan tjene mest mulig, at man alligevel siger at siden jeg ikke har været igennem arbejdsprøvning eller resourceforløb at man ikke kan fastsætte en egentlig erhversevnetab procent, men kunne forstå at du heller ikke havde været det ?.

Jeg ved som sagt ikke hvad udfaldet vil blive, men et eller andet sted så håber jeg jo på den sunde fornuft og logik vil sejre og jeg vil blive tilkendt erhversevnetabet også.
Micchey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension