K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2015, 15:59   #1
birgit spangenb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
birgit spangenb er ny på vejen
Angry penge tilbage fra skat.

jeg er på kontanthjælp/sygepenge, jeg skulle have 10.848kr tilbage i skat de var sat ind på min konto den 7/4 men kl. 8.30 var pengene trukket , dagen efter modtager jeg et brev fra banken om at de har (modregnet ) dem i et lån som jeg aldrig har modtaget et brev om at jeg skyldte dem penge.... i 1989 gik mit hus på tvangsauktion, men efterfølgende fik jeg afviklet gælden og købte et andet hus i 1999. kan det være lovligt??? Det skal lige siges at jeg gennem de sidste 10 år har fået skattepenge tilbage. V.H. birgit spangenberg
birgit spangenb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 16:19   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det lyder mærkeligt hvis du har haft gæld til banken og det ikke har fremgået af dine bankoplysninger.

Har du efterfølgende fået opklaret om gælden stammer tilbage fra dit hussalg? Du må jo kunne få en oversigt over gælden og påløbne renter.

Det er ikke en fejltagelse fra bankens side? De kommer jo sommetider til at indsætte og trække penge fra forkerte kontoer. Jeg har en moster som pludselig havde fået indsat en million på sin konto, men det blev hurtigt bragt i orden.

Tænker du skal henvende dig til en advokat.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 16:31   #3
birgit spangenb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
birgit spangenb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det lyder mærkeligt hvis du har haft gæld til banken og det ikke har fremgået af dine bankoplysninger.

Har du efterfølgende fået opklaret om gælden stammer tilbage fra dit hussalg? Du må jo kunne få en oversigt over gælden og påløbne renter.

Det er ikke en fejltagelse fra bankens side? De kommer jo sommetider til at indsætte og trække penge fra forkerte kontoer. Jeg har en moster som pludselig havde fået indsat en million på sin konto, men det blev hurtigt bragt i orden.

Tænker du skal henvende dig til en advokat.
har aldrig set nogle kontoudtog med den gæld!!! og ved det at jeg kunne købe andet hus uden problemer er jo mærkeligt. hvis jeg skyldte fra det gamle!! men skal til møde i morgen i banken, men sku lige høre om nogen vidste noget ,jeg mener ikke banker har ret til at tage selv fra folks konto...
birgit spangenb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 16:57   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af birgit spangenb Se meddelelser
jeg er på kontanthjælp/sygepenge, jeg skulle have 10.848kr tilbage i skat de var sat ind på min konto den 7/4 men kl. 8.30 var pengene trukket , dagen efter modtager jeg et brev fra banken om at de har (modregnet ) dem i et lån som jeg aldrig har modtaget et brev om at jeg skyldte dem penge.... i 1989 gik mit hus på tvangsauktion, men efterfølgende fik jeg afviklet gælden og købte et andet hus i 1999. kan det være lovligt??? Det skal lige siges at jeg gennem de sidste 10 år har fået skattepenge tilbage. V.H. birgit spangenberg

http://www.budgethuset.dk/kan-kredit...skydende-skat/
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2015, 19:38   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er faktisk en tand værre.. når kommunen får oplyst gennem skat at du har fået penge retur via deres registersammenføring, så kan kommunen gå ind og modregne i kontanthjælpen.
Da du godt må have 10.000,- er det kun de 848,-

Men hvis banken bare går ind og tager penge på den måde, risikerer du at de på et tidspunkt tager nogle der skal modregnes, og så har du ikke noget at leve for.

Så gør banken opmærksom på det dilemma.

Hvis du ikke kan få en aftale om hvad de trækker, kan du være nødt til at flytte din nemkonto til en anden bank - men det kan så kompliceres af huslånet, ved ikke om der står noget i papirerne der kræver at du har nemkonto hos dem.

Og ja, bed om dokumentation på hvad du skylder om hvad der evt. er forfaldent.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension