K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2015, 15:08   #1
Stjernerne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Lokation: Randers
Indlæg: 4
Styrke: 0
Stjernerne er ny på vejen
Møde i rehabiliteringsteamet

Håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt på vej herinde.
Jeg skal til møde med rehabiliteringsteamet her midt april ifm indstilling til flexjob. Jeg håber meget på, at det lykkes at blive visiteret, da jeg har fundet en arbejdsgiver, som gerne vil ansætte mig selvom jeg har diverse skånehensyn.
Mit spørgsmål er hvis det hele flasker sig, får jeg så en kontaktperson på kommunen, som skal lave denne kontrakt med os? Jeg læste et sted, at man kun ville få den overenskomstmæssige løn. Nu er det bare sådan, at der ingen er hos denne virksomhed, som kun får mindstelønnen. Er det så ikke muligt, at jeg også får det, arbejdsgiver vil betale mig, og som de andre får? Eller bliver jeg fanget i nogle regler her?
Stjernerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2015, 19:15   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du bliver visiteret til fleksjob....så er det altid jobcenteret/jobkonsulenten der skal oprette fleksjob aftalen...

Du kan få lige nøjagtig den løn arbejdsgiveren mener de vil betale dig....

Du vil få et fleksløns tilskud ud fra den løn du får...

Arbejdsgiveren betaler dig for de timer du arbejder effektivt og kommunen giver så det flekslønstilskud..

Du kan evt beregne dit flekslønstilskud her http://www.fleksjoblolland.dk/side.asp?Id=168270

Hvis du ikke lige kan hitte ud af det så kan du kontakte Mik16 herinde http://www.k10.dk/private.php?do=newpm&u=7104 som er ham der har omtalte side... du kan også skrive til hans mail som er [email protected]

PS.
Du skal have lavet 5 indlæg herinde før du kan benytte det private beskedsystem på K10...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2015, 20:07   #3
Stjernerne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Lokation: Randers
Indlæg: 4
Styrke: 0
Stjernerne er ny på vejen
Super tak for svar. Nu krydser jeg fingre og håber på, at min sag kører igennem, men man kan jo aldrig vide, om teamet lige finder endnu et hjørne, som de mener ikke er helt belyst
Måske skal jeg lige have det skåret ud i pap :-) Hvis mindstelønnen f.eks. er 140 kr. i timen, og ejeren godt vil give mig f.eks. 160, som de andre får, så er der ikke noget til hinter for, at jeg kan få det ift nogle regler???? (Jeg ved godt, at han kun skal betale for det antal timer, det vurderes, at min "aktivitet" svarer til)
Mit spørgsmål kommer, fordi jeg fik googlet mig frem til et sted, hvor der stod, at jeg af arbejdsgiver kun måtte få lavest mulige overenskomstmæssige løn som flexjobber. Det synes jeg lød underligt. Ham der vil ansætte mig, synes også, at det er noget underligt noget, da jeg jo udfører samme arbejde på feks 4 timer som andre gør på tre timer, og derfor mener han også, at jeg skal have samme løn, som de andre får for de tre timer. Det er sjældent man møder sådanne ejere, men de findes :-) Men ifølge det jeg goodlede, så var det ikke en mulighed, men skal jeg glemme det og tænke, at det var en forkert information, jeg fik googlet mig frem til?
Stjernerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2015, 21:05   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja...før hen....altså på de gamle regler....der ville en arbejdsgiver KUN få tilskud til den mindste overenskomstmæssige løn....

Men de har hele tiden godt måtte betale fleksjobbere mere end den....de har bare selv skulle betale...uden at kunne få tilskud til det...

Så du løber ikke ind i nogen problemer der

Hvis jeg var dig...så ville jeg lige skrive til Mik16...han er mægtig flink og rar....og så har han fuldstændig styr på alt det med fleksjobbere og løn...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2015, 23:43   #5
Stjernerne
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Lokation: Randers
Indlæg: 4
Styrke: 0
Stjernerne er ny på vejen
Super tak for hjælpen :-)
Jeg vil kontakte MIK, inden jeg når til det endelige møde med forhåbentlig et flexjob
Stjernerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2015, 23:58   #6
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Kommunen blander sig ikke

i hvad din arbejdsgiver betaler dig i løn.

Det er rigtigt, som også er skrevet af andre, at man på den gl. ordning kun betalte tilskud til arbejdsgiveren i forhold til mindstelønnen på området.

På den nye ordning får man den løn, som arbejdsgiveren syntes man er værd.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2015, 01:18   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er fleksløntilskuddet ikke afhængigt af timelønnen?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2015, 01:39   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan se det her

Citat:
Hvor meget får man udbetalt?
Når man bliver ansat i fleksjob, får man løn for den arbejdsindsats, man yder. Derudover får man et tilskud til lønnen fra kommunen, som kan udgøre op til cirka 17.300 kr. om måneden (2014). Det svarer til 98 pct. af højeste dagpengesats.

Tilskuddet fra kommunen aftrappes i forhold til din lønindtægt. Der fradrages 30 pct. af lønindtægten i fleksløntilskuddet, indtil den samlede lønindtægt i 2014-niveau udgør 13.446 kr. pr. måned. Af den lønindtægt, der overstiger 13.446 kr. fradrages der 55 pct. i fleksløntilskuddet.

Tilskuddet og lønnen kan tilsammen højst udgøre niveauet for den løn, man får udbetalt, når man er ansat på fuld tid i den pågældende stilling.
Kilde: http://star.dk/da/Ydelser-og-ferie/F...entilskud.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension