K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2015, 22:19   #1
emilia1963
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2015
Indlæg: 31
Styrke: 10
emilia1963 er ny på vejen
Question arbejdsprøvning-og melding sig som en ledig

Hej,
nu har jeg fået nok!
1) Mine sygedagpenge blev stoppet d.1 april 2014 - uden noget arbejdsevne afklaring.Sagen blev kørt i Ankestyrelsen,det tabte jeg også. Der blev ikke lagt vagt på alle lægeoplysninger (fra 2 læge), de lægeoplysninger blev hentet først efter sygedagpengestop.
2) Kontanthjælp har jeg ikke fået på grund af min samlevende formue.
3) Efter nogle måneder forsøgelse af min samlevende, vores forhold blev gik i stykker. Vi blev så samboende på det samme adresse. Vi deler ikke sammen formue, jeg står ikke i noget forsikring eller noget lign. Vi havde ikke længere noget sammen.
4) Jeg ville søge kontanthjælp i den nye situation. Kommunen svarede, det tror ikke på, at vi ikke kærester. Så sagde jeg, I må gerne komme hverdag hele 24 timer i døgnet at tjekke om vi er samlevende eller samboende - det er en stor forskel.
5) Efter kamp med kommunen i mange måneder blev jeg sendt i praktik med henblik på noget ydelse, måske fleksydelse.
6) Jeg har optjent i 2013 feriedagpenge, og ville have dem udbetalt. Så fik jeg i dag afslag om udbetaling, at jeg er ikke berettiget til at få udb. feriedagpenge.
6) JEG FIK RIGTIG NOK!!! Jeg er i arbejdsevneafklaring til d. 19 april 2015 og håber på ikke mere. Så der blev kun en måned tilbage for at få afgørelsen om jeg bliver godkendt til fleksjob.
7) Med modtagelse et brev fra min fagforening om afvist udb. feriedagpenge, jeg meldte mig med det samme som en ledig med hensyn på dagpenge og at få udbetalt feriedagpenge. Jeg er fuldtidforsikret i A-kasse siden 2010. Jeg blev rigtig meget stresset af det.
8) Og der er mere - jeg er en fra udland - EU, bor i Dk 8 år. Som har skrevet, jeg er i arbejdsprøvning/praktik, prøvede at få kontanthjælp indtil min praktik er afsluttet, så kommunen blev i tvivl om jeg kan opholde mig i Dk. Det jeg kan godt forstå, at landet vil ikke at udlændige misbruger social system, det gjorde jeg aldrig før og det er jeg meget ked, at jeg var tvang til at prøve det, men det var på grundt af min situation. Jeg vil gerne arbejde, tjene penge selv, uden at misbruge systemet. Ok, så min sag om jeg kan opholde mig i DK er i Statsforvaltning i 4 uger. Den var sendt som højprioritet og skulle være behandlet som hovedsag. Den blev endnu ikke rørt!
9) Kan I fortælle, hvor er logikken af det hele?
Hvis jeg kan ikke opholde mig i Dk, skulle jeg blive så sendt i arbejdsprøvning?
Skulle jeg betale medlemskab til A-kasse?
Skulle jeg have sendt et brev om optjent feriedagpenge og skulle dem ikke få udbetalt på grundt jeg er ikke berettiget til dagp.?
Nu det er mig - kan jeg få store komplikationer, konsekvenser med min A-kasse eller min jobcenter, at jeg meldte mig som en ledig under arbejdsprøvning? - hvad kan det blive til?
Hvis jeg kan få et svar på besvare det beskrevne tilfælde, jeg jeg vil være meget taknemmelig.
Hilsen til alle jer, der læser og prøver at svare.

Sidst redigeret af emilia1963; 19-03-2015 kl. 22:23.
emilia1963 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2015, 08:59   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ud af det jeg kan læse, kan det blive svært med fleksbevilling, når du har stillet dig til rådighed for et fuldtidsjob. (Ved at du har meldt dig ledig i fagforeningen).

Du burde få hjælp af fagforeningen, til at få din sag om arbejdsevne på plads.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2015, 11:26   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Sikke en suppedas du er kommet i Emilia.

Hvis du melder dig ledig er det det samme som at raskmelde dig. Og så kan du ikke være i arbejdsprøvning mhp et fleksjob.

Du kan ikke være sikker på at du kan få dagpenge. A-kassen vil kræve bevis på at du står til rådighed til et 37 timers job fordi du har været syg i over et år. Se § 25 og § 30 i Bekendtgørelse om rådighed A-kassen vil for eksempel bede om indsigt i din sag hos jobcenteret for at vurdere din rådighed for arbejdsmarkedet. Når de læser at du har været sygemeldt så længe og har været igang med at blive arbejdsprøvet mhp fleksjob, vil de sandsynligvis kræve, at du først indberetter 300 løntimer før du kan få dagpenge (se § 30 i Bekendtgørelsen om rådighed jeg linkede til ovenfor).

Det bedste vil være at du færdiggør arbejdsprøvningen og forhåbentligt bliver bevilliget fleksjob. Hvor mange timer er du oppe på at klare i arbejdsprøvningen?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension