K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2015, 15:16   #1
Denfrustrede
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2015
Indlæg: 11
Styrke: 10
Denfrustrede er ny på vejen
Fratræk af ressorceforløbsydelse.

Jeg står desværre og skal have ressourceforløbsydelse idet mine sygedagpenge bliver stoppet fra januar. Ringede i den forbindelse til min ydelsessagsbehandler og forklarede at jeg ejer et hus som min mor lejer af mig. Der er ingen indtægt på det. Hun fortæller mig nu at det beløb som min mor indbetaler på kontoen til at dække regninger på huset vil blive medregnet som en fuld indtægt der vil blive fratrukket min ydelse direkte dvs 14.416 minus 6000 kr hver måned.
Kan det virkelig passe ? Det er jo overhovedet ikke det der står som virksomhedens indtægt ?
Denfrustrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 15:32   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Reglerne er som ved kontanthjælp. Formoder du ejer huset og du har en lejeindtægt?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 16:21   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Husk at du har et skattefradrag enten faktiske udgifter eller 24000 kr, ved udlejning af hus, og du kan gå flere år tilbage hvis du ikke har brugt dette fradrag. Spørg hos skat
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 16:33   #4
Denfrustrede
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2015
Indlæg: 11
Styrke: 10
Denfrustrede er ny på vejen
Jo, hun indbetaler 6000 kr på en konto hvor alle udgifter som eks huslån og vand varme el bliver fratrukket. Så den eneste reelle indtægt jeg har er det lille beløb huslånet bliver nedskrevet om året....men det er jo ikke penge jeg får I hånden til at leve af.....og nu vil de tage de 6000 kr og fratrække dem alle fra min ydelse....
Denfrustrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 16:52   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Indtægter
Dine og din ægtefælles eller samlevers indtægter trækkes fra i hjælpen. Indtægter er fx arbejdsindtægter, feriepenge, sygedagpenge, arbejdsløshedsdagpenge, lejeindtægter, forpagtningsindtægter og børnepension. For arbejdsindtægter ses der bort fra 25,38 kroner pr. time. Det vil sige, at du får lov at beholde 25,38 kroner pr. udført arbejdstime

http://www.aarhus.dk/da/borger/Beska...ndtaegter.aspx
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 16:57   #6
Denfrustrede
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2015
Indlæg: 11
Styrke: 10
Denfrustrede er ny på vejen
Jeg troede bare at lejeindtægter var det beløb som ville være til overs når udgifterne var betalt ?
Denfrustrede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 17:32   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej det er det, din lejer - i dette tilfælde din mor - betaler- uanset om I har lavet en lejekontrakt eller ej. Din mor kan muligvis få boligsikring.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 18:18   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du ser det nok ikke selv som en indtægt...

Men hvis hun nu ikke lejede huset ja så ville du jo selv skulle betale de 6000 kr...eftersom du ejer huset og det skal betales...

Du spare eller tjener dermed 6000 kr ved at hun lejer huset...så tror desværre at de har fat i den lange ende...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 18:58   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan også blive regnet efter hvor meget man kan få i indtægt ved at leje ens ejendom ud til en fremmed. så kan ikke andet se at de har fat i den lange ende.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 19:44   #10
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Denfrustrede Se meddelelser
Jo, hun indbetaler 6000 kr på en konto hvor alle udgifter som eks huslån og vand varme el bliver fratrukket. Så den eneste reelle indtægt jeg har er det lille beløb huslånet bliver nedskrevet om året....men det er jo ikke penge jeg får I hånden til at leve af.....og nu vil de tage de 6000 kr og fratrække dem alle fra min ydelse....
Hvis du ingen penge får, trækker de intet, så måske skal din mor bare bo gratis ?
Der er ikke nogen der kan blande dig i om din mor betaler din mad i det daglige !

Men hvad sker der hvis din mor afregner direkte med dine kreditorer og udenom dig ???
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension