K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2015, 21:36   #1
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Rehabiliteringsteam

Har været med min veninde til møde i Rehabiliteringsteam, og de vil ikke indstille til førtidspension, trods en MASSE lægeerklæringer, og jobkunsulent og sagsbehandlere udtalelser, de vil indstille til ressurceforløbet ..
Kan jeg klage over at de ikke vil indstille?
Og vi har møde den 24/2 hos dem igen, for at drøfte plan omkring forløbet, men kan man så få dem til at skrive under på at de tager det fulde ansvar for at sygdommen ikke bliver værrer? Da ALLE læger mener hun ikke må sættes i mere arbejds prøvning.
Kan vi til dette møde, bede om at søge pension selv?
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2015, 22:01   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
I kan her læse om rehabiliteringsteamets opgaver og hvad et ressourceforløb er.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsteam

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2015, 22:14   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
( Yaay så blev jeg lige opgraderet til Styrke 4 - med præcis 1000 indlæg )

Du kan klage over indholdet i ressourceforløbet.

F.eks du argumenterer for, at det er formålsløst og henviser til at du burde tilkendes en førtidspension, da det fremgår af de lægelige akter.

Man kunne med fordel også spørge til Rehabiliteringsteammødet eller nu her d. 24, hvad der ligger til grund for at kommunen ser et udviklingsperspektiv i borgeren.

Her er det især vigtigt at bemærke, at behandling kan være en del af udviklingsperspektivet. Så kan det være derfor at kommunen bruger det argument.

Det afhænger også af sygdommen og sygdommens karakter.

Men det er kun dig selv der ved hvad der står i de lægelige akter.

Rehabiliteringsteamet indstiller
Kommunen godkender indstillingen.

Husk at takke JA til ressourceforløbet, og klag over indstillingen til Ankestyrelsen.

Takker vedkommende nej viser det at borgeren ikke er samarbejdsvillig - borgeren henvises tilbage til kontanthjælp. Er personen på ægtefælle forsørgelse, ramt af gensidig forsørgerpligt - så er det en fordel at være på res.

Søger borgeren pension på det foreliggende grundlag §17 stk 2 - vil jeg mene at det er spild af tid.

Spild af tid, fordi at du i forvejen klager over den indstilling kommunen giver.

Hvornår denne arbejdsprøvning skal foregå kan man med fordel forskyde således at Ankestyrelsen kan nå at kigge på sagen.

Sidst redigeret af Bodrum; 15-01-2015 kl. 22:20.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2015, 10:57   #4
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Tak for svar.

Altså, skal vi takke ja til ressurceforløbet? Der er møde igen den 24 med Rehabiliterings team, hvor de vil drøfte ressurceforløbet ... Men der havde jeg tænk at søge pensionen??

Forstår jeg det rigtigt?... At når man har fået ressurceforløbet får man en skrivelse fra kommunen og det er DEN vi kan/skal klage over?
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2015, 12:12   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg ville takke ja til ressourceforløbet. Det er det er kommunens afgørelse i skal klage over.

Det gode ved et ressourceforløb, er at borgeren selv får mulighed for at bidrage til hvad indholdet skal være.

Nogle får bare ro i to år, uden nogen arbejdsprøvning.....
Selvom det tværfaglige ikke er overholdt.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension