K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2014, 18:27   #1
LeneS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
LeneS er ny på vejen
sygedagpenge for deltidsjob og anden indtjening samtidig

Hej, jeg er sygemeldt hos Post DK for én bestemt type arbejde og får derved sygedagpengerefusion af kommunen for 15 timer om ugen. Men jeg er blevet vurderet ikke uarbejdsdygtig, da jeg godt kan arbejde med andet fx teater/ skuespilarbejde, hvilket jeg har gjort under hele forløbet og ikke har lagt skjul på. Jeg har egen teatervirksomhed og har faktureret noget af min (teater)løn via (teater)virksomheden.
MEN jeg har nu modtaget brev fra kommunen om, at de har registreret anden indkomst, samtidig med jeg har modtaget sygedagpenge og at de skal vurdere min sag pga. dette.
Jeg har handlet i god tro, da jeg har meldt ud på møderne, at jeg havde andet arbejde, som jeg godt kunne udføre, og da Jobcenter ikke har sagt noget til det. Og da jeg kun modtager sygedagpengerefusion for 15 timer om ugen, hvilket jo ikke er fuld tid, var jeg overbevist om, man godt kan arbejde med noget, der ikke har konsekvenser for ens sygdom, da den ikke er relateret hertil.
Risikerer jeg nu at betale sygedagpenge tilbage?
LeneS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 19:06   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Normalt har man selv direkte oplysningspligt. Det er ikke tilstrækkeligt, at det indirekte er oplyst i anden sammenhæng. Men giv ikke op. Se hvad kommunen kommer ud med. Har man haft dobbeltforsørgelse, medfører det som hovedregel regulering og tilbagebetaling. Men vent og se. Der kan være andre vinkler i din sag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2014, 19:22   #3
LeneS
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
LeneS er ny på vejen
Tak for dit svar.
Ved du, om man godt må tjene penge udover, hvis man modtager sygedagpenge for kun 15 timer i det hele taget?
LeneS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 09:20   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Få fat i din fagforening, promte!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 09:38   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der er da mange der er ½tids sygemeldt, det er vel det samme, ved desværre ikke mere om loven menkender da mange der har gået ½ sygemeldt en periode, så kan ikke se det forkerte i det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 09:52   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
der er da mange der er ½tids sygemeldt, det er vel det samme, ved desværre ikke mere om loven menkender da mange der har gået ½ sygemeldt en periode, så kan ikke se det forkerte i det
Jeg har været deltidssygemeldt i starten af mit sygedagpengeforløb, men det skal man altså meddele kommunen på en blanket.

Sidst redigeret af Akvamarin; 27-10-2014 kl. 09:55.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2014, 10:45   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man skal helt klart have en atest på men er i deltids arbejde
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension