K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2014, 17:55   #1
Dimzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2014
Lokation: Køge
Indlæg: 2
Styrke: 0
Dimzen er ny på vejen
Forvirret :/

Hej med jer.

Jeg er ny herinde. Jeg har kigget lidt rundt for at finde det rette forum. Undervejs har jeg læst mange mange mange forskellige tråde. Nogle mere relevante end andre er jeg sikker på.

Min historie kort fortalt er, at jeg fik min sygdom for cirka 10 år siden. Den gang blev jeg ledig pga. sygemelding. Jeg blev gravid med mit første barn og efter endt barsel lykkedes det mig at finde et job hvor jeg fuldstændig frit kunne vælge min egen arbejdstid. Det vil sige at jeg i praksis arbejdede alle ugens dage på alle mulige tider af døgnet. Aldrig mere end højest et par timer ad gangen. Når jeg var tilstede på arbejdspladsen havde jeg mulighed for at hvile i det omfang det var nødvendigt for mig. Jeg var aldrig tilstede hver dag eller ret længe ad gangen. Det gik fint til den dag min stilling blev nedlagt. Mens jeg arbejdede har jeg været gennem et utal af behandlingssteder.

Da mit job blev nedlagt var jeg samtidig gravid. Jeg endte med at være sygemeldt grundet min graviditet. Efterfølgende på barsel frem til 1. maj i år. Siden har jeg været sygemeldt og en brik i det kommunale system

Langt hovedparten af de behandlingssteder jeg har været tilknyttet gennem årene har peget på at jeg burde i en eller anden form for fleksjob. Jobcenteret har ikke ønsket at indhente journalerne fra alle stederne fordi det jo var gammelt og meget kunne have ændret sig siden (Ja tak - jeg har fået det dårligere som årene er gået).

Det sted jeg er tilknyttet nu har i statusrapport skrevet at min situation er varig og behandlingsmulighederne yderst begrænsede. Der er to typer medicin at prøve - den ene har jeg prøvet og jeg skal nu opstarte nr. 2. Såfremt ingen af dem har effekt vil jeg blive afsluttet hos behandlingsstedet med besked om at alle muligheder er udtømte. På forhånd har man gjort mig klart at jeg højest vil kunne få forbedret min livskvalitet - ikke blive helbredt eller smertefri.

Mit problem er at jobcenteret i opfølgningsrapport fortsat skriver at jeg forventes at kunne raskmeldes til ordinært arbejdsmarked. Dette trods lægen her også anbefaler at jeg kommer i fleksjobordning.

Samtidig har jeg jo været syg i 22 uger lige om lidt - og jeg falder for varighed lige ved udgangen af måneden. jeg forventer ikke kommunen vil forlænge mig på sdp i hvert fald.

Jeg tager op med anmodning om aktindsigt i min sag i morgen formiddag. Jeg har i dag taget kontakt til bisidderhjælpen med henblik på en telefonisk samtale med dem (jeg overvejer at hyre dem til at køre min sag). Er det klogt? Er der nogen her der har erfaring med dem?

Jeg føler bare ikke jeg bliver hørt og jeg er virkelig bange for at min familie og jeg kommer ud hvor tingene ikke kan hænge samme økonomisk.

Jeg er gift og har 4 hjemmeboende børn. Min mand er i arbejde og tjener ganske fornuftigt så kontanthjælp vil ikke være mulig for mig at få :/

Håber nogen kan give mig et råd eller to - jeg føler mig virkelig kørt fast i hvert fald
Vh Dimzen
Dimzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2014, 17:59   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har du været i en arbejdes prøvning?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2014, 20:19   #3
Dimzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2014
Lokation: Køge
Indlæg: 2
Styrke: 0
Dimzen er ny på vejen
Nej ingen arbejdsprøvning. Jeg har været i et forløb hos anden aktør. Sagsbehandleren startede ud med at fortælle mig ved første møde at jeg ikke kunne få fleksjob fordi jeg ikke var fyldt 40. (Den gang tænkte jeg - okay hun kender jo heller ikke min sag rigtig endnu - havde da været sygemeldt i 1 måned).

Var efter en måned til møde nr. 2 hos hende. På det tidspunkt havde hun indhentet oplysninger fra egen læge og var klar over min sag måske ville trække lidt ud. Efter mødet besluttede hun at henvise mig til anden aktør med henblik på evt. praktik i forhold til mulig revalidering (Det har de siden fortalt mig ikke er muligt når jeg ikke kan komme op på fuld tid).

Mens jeg var ved anden aktør fik jeg ny sagsbehandler (De kører med match og jeg skiftede match og fik derfor ny sagsbehandler). Hun blev sygemeldt selv grundet graviditet så jeg mødte hende aldrig. Næste møde med sagsbehandler var med deltagelse af anden aktør. Det er faktisk de møder jeg har haft med sagsbehandleren - og nu står jeg over for varighedsbegrænsningen....
Dimzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 20:58   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hjælp til selvhjælp

Der kæmpes af de pressede Borgere alt for mange, fra kommunal side ulovligt igangsatte kampe, og når der rækkes en hånd ud fra nogen, der vil være vores talerør til politikere og medier, er det med at give sit beskedne bidrag.

Husk derfor at svare på DUKH'S undersøgelse om netop DINE oplevelser i mødet med 'Det Offentlige': http://www.k10.dk/showthread.php?t=30781






fordi:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension