K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2014, 14:59   #1
dpb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2013
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 9
Styrke: 0
dpb er ny på vejen
kontanthjælp/jobafklaringsydelse og alle de nye begreber....

Hej alle sammen

Jeg søger et hoved der er klogere end mit

Sagen er den at jeg ikke helt kan gøre mig klog på den der jobafklaringsydelse som skulle træde i kraft d.1.juli 2014 ?

Gælder den kun for dem der falder ud af sygedagpenge efter 1. juli 2014 eller er det en ydelse som alle der er faldet ud af sygedagpengesystemet og over på kh, bør overflyttes til/er berettiget til??
(Min mand kørte galt i 2007, så det er jo en del år siden han overgik til at sidde fast på kh)

Årsagen til at jeg spørger er fordi jeg fra juli begyndte at får dagpenge i stedet for SU, og i min nylige 5 ugers periode fik jeg jo så mere en kh sats derfor blev min mand modregnet og hans overførsel til budgetkonto gik skævt grundet forsinkelse i udbetalingen

mvh
Diana
dpb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 15:31   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det gælder desværre kun hvis han ryger ud efter 1/7, min mand røj ud for 2 år siden og sidder også fast på kh
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2014, 15:50   #3
dpb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2013
Lokation: guldborgsund
Indlæg: 9
Styrke: 0
dpb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det gælder desværre kun hvis han ryger ud efter 1/7, min mand røj ud for 2 år siden og sidder også fast på kh
Tak for svar

Det er bare SÅ latterligt.... "vi laver ny reform for at hjælpe dem der ryger ud af sygedagpenge, men alle dem der er røget ud er vi ligeglade med" latterlige politikere

Nå, men jeg kan så kun håbe på det bedste i forhold til ressource ydelse som de nu vil indstille ham til i det mindste. Vi er nemlig nået så langt nu at min mands sidste sagsbehandler mente at han var afklaret og dermed røg over til dem der indstiller til ressourceforløb...Der var i august mdr. nemlig en læge der skrev de magiske ord stationær og varig ... men det skal jo først lige sendes til rehab. team som tager endelig afgørelse... så vi kommer nok til at lide under gf et stykke tid endnu


mvh
Diana

Sidst redigeret af dpb; 10-09-2014 kl. 15:52.
dpb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension