K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2014, 10:58   #1
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Afgørelse

Hej alle her ind. Jeg vil lige høre om der er nogen her inde der ved hvor lange tid ca. det tager inden man kan får svar fra Ask om afgørelse?

Min sag var blivet hjemvidst fra Ast i april sidste år, ask har indhente oplysninger siden fra min læge, speciallæge, arbejdspladsen og mig selv. Den sidst papir jeg sent ind var d.27/5 og siden har jeg ikke hørt fra dem og der sker heller ikke noget i min sag når jeg logger på.

Dem der har fået anerkedt deres sag hvor lang tid gik der da de modtog jeres sidst papir til i fik en afgørelse?

Håber i kan hjælpe.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 12:04   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg venter selv på en afgørelse og har en jurist til at køre min arbjdsskadesag ved ASK.

Alle papirer har ligget klar siden starten af juli, hvor den sidst løbende orientering også blev sendt ud af ASK. Siden er intet sket - der mangler kun deres endelige udregning af erstatning (har fået den anerkendt 2007/08 og midlertidige erhvervstabserstatninger i flere år)

I sidste uge ringede juristen derind for at høre om der snart skete noget og fik at vide at der pt. Var længere sagsbehandlingstid pga at de havde lavet så mange fejl i gamle sager som nu skal genoptages.

Men de kunne ikke oplyse noget om hvor længe længere sagsbehandlingstid er.....
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 13:03   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg bad om at få min genoptaget i august sidste år og har lige fået et brev om, det min tager 5 mdr. frem
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2014, 14:54   #4
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Tak gisne og jjsonn.

Jeg synes bare det er værkligt lang tid at går og vente. Før man kan får sin afgørelse og man ved ikke om den er anerkendt eller afvist. Håber de snart giver lyd fra sig.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2014, 00:57   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du efterlyser en afgørelse ved Arbejdsskadestyrelsen

Kære Kayjay

.... samtidig med at du nævner:

"Før man kan får sin afgørelse og man ved ikke om den er anerkendt eller afvist"

Præcis hvad spørger du om?

Er det en bekræftelse på, at ASK, Arbejdsskadestyrelsen har modtaget en anmeldelse på dig og at du endnu ikke har modtaget en bekræftelse på at din anmeldelse er blevet anerkendt, som en arbejdsskade


Eller er det en afgørelsen på en arbejdsskade som er kørende i ASK?

Du skal skelne imellem servicefrister, som embedsmænd selv fastsætter.

Lovbundne sagsbehandlingsfrister som skal overholdes.

Sociale sagsbehandlingsfriter iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2 som fastsættes af kommunalbestyrelserne.

ASK har servicefrister.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-09-2014, 15:39   #6
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Hej Phhmw, det er en afgørelse på en arbejdsskade som jeg har kørerne hos ask.

Den blev anmeldt i oktober 2012 og blev afvist i januar 2013, jeg anket det hvor den så blev hjemvist af Ast. De skulle undersøge hele sagen de har de så gjort sent den sidste papir ind i slutning af may, men har intet høre siden.

Derfor tænk jeg om der nogen der har prøve det sammen som mig.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2014, 16:07   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Kay.

Gisne i #2 har besvaret dit spørgsmål

"....Var længere sagsbehandlingstid pga at de havde lavet så mange fejl i gamle sager som nu skal genoptages."


Min erfaring er at det tager op til seks måneder, hvis sagen er hjemsendt til ASK.
Og nu hvor de skal behandle alle veteraners sager, så kan der forekomme ekstra lang tid.


Det tog rundt regnet to år før min skade blev anerkendt.
Den løbende ydelse blev fastsat efter 2 år og 4 måneder efter arbejdsskaden.

Du må væbne dig med tålmodighed.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2014, 20:05   #8
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar så må jeg fortsæt med og vente og håber på de snart giver lyd.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension