K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-08-2014, 19:48   #1
kathleen
Føler sig hjemme på K10
 
kathleens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2006
Lokation: Greve
Indlæg: 36
Styrke: 19
kathleen er ny på vejen
erstatning-må de det?

hej.
Jeg har, fordi jeg fik brev fra sampension kontaktet dem; min arb tid er nedsat med 2/3 og derfor skulle jeg være berettiget til erstatning
MEN!!
jeg har en klausul på om at jeg ikke må komme på 2/3 pga. ryg/nakke problemer gældende til d. 1 /5 2006 - min tid blev nedsat til 2/3 d. 1/12 2006 og nu vil de fastholde klausulen.
MEN men men der står INGEN STEDER i min Flex kontrakt,hverken den 1 eller den reviderede, hvad der helt præcis ligger til grundlag for min flexaftale.
Kan de fastholde klausulen, selvom den udløb inden jeg fik 2/3 nedsat?
kathleen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 20:31   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.766
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg forstår din beskrivelse som følger..

Kære Kathleen

... at du er erklæret 2/3 uarbejdsdygtig?

.... eller som du skriver arbejder kun 1/3 af normaltid?

Men uanset hvad, nævner du en klausul i din forsikringspolice ved Sampension hvor klausulen udløber den 1- 5 - 2006 hvor du ikke er forsikret inden nævnte tidspunkt, imod ryg og nakke problemer, hvis tilfældet at du kommer ned på 2/3 tid.

Dette, nedsat tid, sker den 1 - 12 - 2006 altså 6 måneder efter klausulen udløber.

Det lyder jo tilsyneladende juridisk let for alm forståelse, men her skal du ikke formode eller lade dig råde af almindelige k10èr.

Mit råd:

Søg gratis uvildig rådgivning her:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=311004#post311004
#38

http://www.elmer-adv.dk/elmer-og-par...is-retshjaelp/

http://www.elmer-adv.dk/plan-elmer-p...es-retshjaelp/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 20:39   #3
kathleen
Føler sig hjemme på K10
 
kathleens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2006
Lokation: Greve
Indlæg: 36
Styrke: 19
kathleen er ny på vejen
hej Peter
Ja jeg er 2/3 uarbejdsdygtig - er ansat i 37 timers job ,men i 12 timer uge. Jeg har først officielt fået diagnosen fibromyalgi oveni i 2011 ,men den nedsatte tid fik jeg pga. depressioner og træthed oveni rygsmerterne. Så jeg ville mene, at den var soleklar.
tak, Jeg forsøger lidt retshjælp ;o)
kathleen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2014, 21:14   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er sampension enig i de datoer, du angiver? eller har de en anden opfattelse?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 10:07   #5
kathleen
Føler sig hjemme på K10
 
kathleens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2006
Lokation: Greve
Indlæg: 36
Styrke: 19
kathleen er ny på vejen
hvad mener du med om de er enige i de datoer?
i forsikringsklausulen står: forsikringen giver ikke ret til udbetaling ved invaliditet eller præmiefritagelse, hvis forsikrede bliver invalid inden den 01,04,2006 pga. den lidelse, der er omtalt på spørgeskema af 02,11,2000 vedr. nakke og ryg lidelser.
hvilke datoer ellers?
kathleen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 13:35   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har de også noteret datoen 1.12.2006?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 16:45   #7
kathleen
Føler sig hjemme på K10
 
kathleens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2006
Lokation: Greve
Indlæg: 36
Styrke: 19
kathleen er ny på vejen
Hej Stampe - de fik datoen i tlf og så sagde medarbejderen, at de nok ville fastholde min klausul..men den udløb jo før jeg røg på 2/3 Flex aftale dvs.12 t uge. Og så forstår jeg ikke hvis de kan det!
kathleen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 19:37   #8
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kathleen Se meddelelser
Hej Stampe - de fik datoen i tlf og så sagde medarbejderen, at de nok ville fastholde min klausul..men den udløb jo før jeg røg på 2/3 Flex aftale dvs.12 t uge. Og så forstår jeg ikke hvis de kan det!
Hvornår blev der indledt sag om flexbevilling?

Det er højst sandsynligt forløbet op til denne dato selskabet koncentrer sig om.

Du har jo også haft nedsat erhvervsevne inden du blev tilkendt flex, og det er et spørgsmål om hvornår man kan sige at din erhvervsevne bliver nedsat. Hvis forløbet er startet inden 1.5.2006, ja så vil klausulen være gældende ved flexbevillingen.

Det vil fremgå af de lægeerlæringer der er lavet i forbindelse med flexbevillingen hvornår du får de problemer som fører til flexbevillingen.

Det undrer mig at det er en 8 år gammel sag der først kommer op nu. Har du ikke været klar over at du har dækningen før nu?

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 22:28   #9
kathleen
Føler sig hjemme på K10
 
kathleens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2006
Lokation: Greve
Indlæg: 36
Styrke: 19
kathleen er ny på vejen
jeg havde forstået at jeg skulle miste mit job før jeg blev dækket - jeg skrev faktisk en forespørgende mail til dem for mange år siden; da jeg gik længere ned i tid - men, fik aldrig svar. Jeg husker som et hul i jorden, så jeg fik aldrig rykket dem(FIB hjerne) - jeg kan ikke se hvornår flexen blev genforhandlet men det må være oktober/november 2006 - min Flex blev aftalt mlm. dsbs sagsbehandler og kommunens virksomhedskonsulent, min nærmeste leder og jeg. - Det gik ret hurtigt.
Den første flexbevilling blev gennemført 21.07.03 med virkning fra 01.08.03 med begrundelse i speciallægeerklæring fra 1997 og RASK arbejdsmedicinsk 09.05.03.

Sidst redigeret af kathleen; 10-08-2014 kl. 22:46.
kathleen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2014, 22:56   #10
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kathleen Se meddelelser
jeg havde forstået at jeg skulle miste mit job før jeg blev dækket - jeg skrev faktisk en forespørgende mail til dem for mange år siden; da jeg gik længere ned i tid - men, fik aldrig svar. Jeg husker som et hul i jorden, så jeg fik aldrig rykket dem(FIB hjerne) - jeg kan ikke se hvornår flexen blev genforhandlet men det må være oktober/november 2006 - min Flex blev aftalt mlm. dsbs sagsbehandler og kommunens virksomhedskonsulent, min nærmeste leder og jeg. - Det gik ret hurtigt.
Spørgsmålet er: Hvornår begyndte du at få det dårligere så der blev rejst sag om flexjob. Du har højst sandsynligt fået det dårligere over en periode inden det erkendes at du er emne for flexjob.

Hvis du f.eks. Begyndte at få det dårligt januar 2006 så vil Sampension sige at du i perioden hvor klausulen gælder har symptomer så der ikke vil være dækning.

Du skal i perioden klausulen gælder være fuldstændig symptomfri og fuldt arbejdsdygtig for at forsikringen dækker.

Du kan søge aktindsigt hos kommunen for at se hvad der ligger til grund for flexbevillingen og hvilke lægelige papirer der er indhentet og hvornår de er indhentet.

Du har altid mulighed for at forelægge sagen for Forsikringsankebævnet hvis du ikke er tilfreds med Sampensions afgørelse.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension