K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2014, 22:20   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
værelse til leje i ballerup

jeg har et værelse til leje i ballerup , 3 minutter fra station banker læger tandlæger massere af indkøbs muligheder, så som lidl der ligger lige over for gaden. 5 - 10 på gå ben til kommunen .husleje er 3500 .

med vaskemaskine i lejligheden hurtigt internet 80/80 DKTV 52 kanaler man kan se vis man har pc.

du er sefølig velkommen til at bruge stuen jeg er dog altid hjemme.

jeg rejser til december så søger en fast lejer et års tid ca .

de første 2 måneder skal jeg have 7000 kr så det kan dække diverse strøm osv . jeg må max fremleje den i 2 år så vis du kan være her længe kan jeg tage længere tid ud at rejse. når du har betalt indskudet på de 7000 kr er dette gældene betaling for de første 2 måneder, dvs du skal ikke betale i måned nr 2 du bor her, men du er sefølig velkommen til at betale langt mere forud vis du kan.

bemærk osse at jeg er ryger jeg har dog kun røget et par gange i mit soveværelse , og lufter ud derinde 24/7
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 22:37   #2
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Er det din egen lejlighed eller bor du til leje?

Hvis du bor til leje, bør du nok lige tjekke en ekstra gang med udlejer, da en udlandsrejse umiddelbart ikke betragtes som gyldig grund til fremleje.

Jeg ville i 2012 flytte 1-2 år til udlandet og havde forventet, at jeg kunne fremleje min 2-værelses lejlighed uden problemer. Længerevarende udlandsophold, herunder sprogskole blev ikke betragtet som gyldig grund og jeg måtte derfor desværre opsige lejemålet.

Måske du er mere heldig end mig

Fremleje af lejlighed eller værelser
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 22:38   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske du lige skulle få størrelsen på lejligheden med, 2 værelser, 3 værelser mm.

Hvis du fraflytter, lejer de vel hele lejligheden - og kun et værelse i begyndelsen?

Har du facebook kan du også slå den op der - der er ret ofte nogen der søger noget fremleje.

Sidst redigeret af Ninja; 25-07-2014 kl. 22:41.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2014, 22:57   #4
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
det er 2 væreleses og må max frmeleje i 2 år ingen problemer der da jeg har snakket med boligselskabet
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 12:49   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, jeg har heller aldrig haft problemer med at fremleje hverken lejlighed eller værelse ud.

Og SKULLE du have lyst til at blive boende et andet sted i mere end 2 år, jamen så laver man bare en ny lejekontrakt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 15:45   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og SKULLE du have lyst til at blive boende et andet sted i mere end 2 år, jamen så laver man bare en ny lejekontrakt.
Den holder så ikke i retten !

Har en lejer boet der i to år, har vedkommende "vundet" retten til at blive boende på ubestemt tid.
Og det er uanset om det er Leje- eller Ejerlejlighed !

Jeg fornemmer du fra det beskrevne "indskud" at trådstarter ikke har en jurist/advokat med på sidelinjen.

Det er meget vitalt at en aftale bliver korrekt indgået og formuleret... i værste fald står man som "betaler" af en lejlighed, som man ikke har adgang til, og det er da surt !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 16:21   #7
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nej, jeg har heller aldrig haft problemer med at fremleje hverken lejlighed eller værelse ud.

Og SKULLE du have lyst til at blive boende et andet sted i mere end 2 år, jamen så laver man bare en ny lejekontrakt.
Det anbefales ikke. Lejeloven er meget restriktiv. Hvis det er din egen lejlighed (ejerlejlighed) du fremlejer og fornyr den flere gange, så kan du risikere at fremlejer kan gøre gældende at det nu er hans lejemål, og det er i princippet uopsigeligt så længe betingelserne i lejekontrakten overholdes, også selv om der står fremleje.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 20:23   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ikke relevant alligevel

Sidst redigeret af Bodrum; 26-07-2014 kl. 21:12.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 21:13   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Der er forskel på at fremleje en lejlighed, og så på at udleje sin ejerbolig tidsbegrænset.. f.eks 2 år.

Ved fremleje af lejebolig er det bestemmelserne i husordenen der er gældende, mens det ved fremleje af ejerlejlighed eller ejerbolig er lejeloven.

Man kan læse lidt om det her..

http://www.lejerneslo.dk/asp/vispjece.asp?Id=13
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2014, 13:40   #10
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Måske lidt ot men interessant artikel

Pas på udlejning: Lejer kan blive boende for evigt
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension