K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2014, 13:21   #1
alpiemakri
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
alpiemakri er ny på vejen
modregnes der i ydelser ved alderspension ?

Hej -

jeg er i flexjob - Har lige hørt fra Pensam at jeg kan få udbetalt "løbende livsvarig pension" på 3950 kr. før skat, allerede nu. jeg er 62 år. Men er det noget jeg gladelig kan sige ja til, uden at det får betydning af nogen art (modregning eksempelvis) - da det vil hjælpe gevaldigt. Vil det påvirke f.eks. min boligstøtte. Lige nu, efter skat har jeg 13.000 udbetalt(arbejdsgiver og suppl. fra kommunen) - og så evt.3950(før skat) fra løbende livsvarig pension fra Pensam.
Fra ca. aug./sept. regner jeg med at jeg vil få ca. 15.000 kr. udbetalt (fra arbejdsgiver og suppl. fra kommunen), da jeg da får flere timer.

håber i kan give et svar

med venlig hilsen Alpiemakri
alpiemakri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 16:47   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Skattepligtige beløb indgår i beregningsgrundlaget for boligstøtte.
Det indgår også i beregningen af dit pensionstillæg, når du går på folkepension.
Men det giver overskud alt i alt.
Du kan beregne din folkepension på bl.a. borger.dk
https://www.borger.dk/Sider/handling...c-383a189ebc17
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 21:52   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af alpiemakri Se meddelelser
Hej -

jeg er i flexjob - Har lige hørt fra Pensam at jeg kan få udbetalt "løbende livsvarig pension" på 3950 kr. før skat, allerede nu. jeg er 62 år. Men er det noget jeg gladelig kan sige ja til, uden at det får betydning af nogen art (modregning eksempelvis) - da det vil hjælpe gevaldigt. Vil det påvirke f.eks. min boligstøtte. Lige nu, efter skat har jeg 13.000 udbetalt(arbejdsgiver og suppl. fra kommunen) - og så evt.3950(før skat) fra løbende livsvarig pension fra Pensam.
Fra ca. aug./sept. regner jeg med at jeg vil få ca. 15.000 kr. udbetalt (fra arbejdsgiver og suppl. fra kommunen), da jeg da får flere timer.

håber i kan give et svar

med venlig hilsen Alpiemakri
http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/post2257.html

Så vidt jeg forstår er det udbetaling af pension fordi du har opnået en vis alder, her 62 år. Så kan du se onennævnte link:

Bekendtgørelse 1424 hvor der nævnes hvad der IKKE modregnes.

Din udbetaling af pension er, så vidt jeg kan se, tegnet som et led i et ansættelsesforhold og den er ikke nævnt i undtagelserne.

Derfor vil jeg mene at den bliver modregnet i flexløntilskuddet med 30/55 % alt efter indtægtens størrelse.

Hvis du vælger at få udbetalingen vil den indgå inindkomstgrundlaget for boligsikring og påvirke den også.

Hvis udbetalingen er fordi du har nedsat erhvervsevne vil der ikke se modregning, da det er undtage i samme bekendtgørelse punkt 14.

Under alle omstændigheder skal du spørge kommunen og få et svar på skrift. Så ved du mere sikkert hvor du står inden du takker ja til udbetalingen.

Jeg håber du forstår hvad jeg mener. Kommunikation kan være svær

Mvh. Susanne

Sidst redigeret af dinosaur; 03-07-2014 kl. 21:59.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension