K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2014, 18:58   #1
Malitia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Malitia er ny på vejen
Starte firma som førtidspensionist i Asien

Hej Allesammen!

Jeg overvejer at åbne en lille Bed&Breakfast i Asien hvor jeg har boet de sidste 6 år, det vil blive styret af 2-3 medarbejdere så der er ikke tale om egentligt arbejde men blot en lille sideindkomst, men jeg er nød til at åbne et firma og få lavet en arbejdstilladelse og arbejdsvisum, og jeg skal betale skat af min indkomst her.

Jeg har hørt en masse forskellige forklaringer, så jeg håber at i kan hjælpe mig med at finde sandheden.

1: Hvor meget må man tjene som førtidspensionist (i udlandet)?
2: Skal man betale skat i Danmark?
3: Skal jeg opgive alt hvad jeg tjener, eller er det kun alt over et fastsat beløb?
4: Hvor meget vil blive trukket af min pension hvs jeg fx. ender med at tjene 10-20,000kr pr måned om nogen år?

Jeg kunne godt tænke mig at blive uafhængig og stoppe med at modtage pension, men jeg har ikke tænkt mig at gå igang med noget hvis der er chance for at det vil skade min pension indtil jeg vælger at sige at jeg godt kan undvære den.

På forhånd, mange tak for jeres tid..

MVH
J.Malitia
Malitia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 20:28   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Malitia Se meddelelser
Hej Allesammen!

Jeg overvejer at åbne en lille Bed&Breakfast i Asien hvor jeg har boet de sidste 6 år, det vil blive styret af 2-3 medarbejdere så der er ikke tale om egentligt arbejde men blot en lille sideindkomst, men jeg er nød til at åbne et firma og få lavet en arbejdstilladelse og arbejdsvisum, og jeg skal betale skat af min indkomst her.

Jeg har hørt en masse forskellige forklaringer, så jeg håber at i kan hjælpe mig med at finde sandheden.

1: Hvor meget må man tjene som førtidspensionist (i udlandet)?
2: Skal man betale skat i Danmark?
3: Skal jeg opgive alt hvad jeg tjener, eller er det kun alt over et fastsat beløb?
4: Hvor meget vil blive trukket af min pension hvs jeg fx. ender med at tjene 10-20,000kr pr måned om nogen år?

Jeg kunne godt tænke mig at blive uafhængig og stoppe med at modtage pension, men jeg har ikke tænkt mig at gå igang med noget hvis der er chance for at det vil skade min pension indtil jeg vælger at sige at jeg godt kan undvære den.

På forhånd, mange tak for jeres tid..

MVH
J.Malitia
Det bedste svar får du nok ved at kontakte Udbetaling Danmark.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 21:52   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan desværre heller ikke hjælpe....men det vil Udbetaling Danmark....da det er dem der har styr på dette...

Skriv evt til dem så du har noget på skrift om dine muligheder...

https://www.borger.dk/sider/udbetali...k-kontakt.aspx

Hvis du trykker på den der hedder Førtidspension på ovenstående link ja så vil du kunne sende mail til udbetaling danmark

Går ud fra at det kræver at man skal logge på via nemid....har du ikke dette ja så er der telefonen tilbage...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 22:21   #4
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Der er nogle helt specielle regler, for dem som blev førtidspensionist før år 2003.

Så meget ved jeg..

Så hvornår blev du førtidspensionist??
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 22:28   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er korrekt Bodrum....jeg gik bare ud fra at trådstarter havde fået sin pension efter 2003
siden tråden er blevet op i kategorien "Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003"
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2014, 23:06   #6
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ahaa... den havde jeg lige overset
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension