K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2014, 08:30   #1
bull1970
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2014
Lokation: frederikshavn
Indlæg: 5
Styrke: 0
bull1970 er ny på vejen
arbejdes tider i flexjob

hej alle i super skønne mennesker her på k10.
jeg er i flexjob i en butik, der ikke har overenskomst men jeg er på den gamle ordning,så jeg er.... heldigvis.
Nu er jeg så kommet i den situation at jeg for 3 sommer ikke kan få ferie med mine børn og mand, jeg har allernådigst fået uge 32 øv øv, min kollega har lige taget pinsen 2 uger i sommer og nu osse efterårsferien. Hun mener så at jeg skal tvinges til at holde min ferier i januar og febuar, det vil jeg ikke.
Det skal lige siges at vagtplanen,som hun har lavet, er lavet så jeg overhovedet ikke har friweekend.
HK er inde over nu, de skrev i marts til butikken, men intet er sket, jeg er ved at være træt nu arbejder hver lørdag og hver anden søndag.
Samtidig har jeg 10 feriefri dage der skal udbetales, men det ka nok tage tid åbenbart......
Nu vil jeg gerne høre om der er andre her der har stået lidt i samme situation.
ups glemte og fortælle at hun i vagtplanen osse lige har givet mig rene lukkevagter... men jeg går jo ikk hjem kl 17.30 der lukker vi jo, så skal kassen gøres op og der skal ryddes op, så skal omsætningen i døgnboksen.
dvs. jeg ligger ca 20 til 30 min hver dag ..i interresse timer ...
Nu er jeg ved at være træt og har ondt hele tiden ....
hvor langt tid skal jeg blive ved med at finde mig i det.......
store knus til jer alle
bull1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 09:15   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal bruge din fagforening til alle problematikker.

Tag promte fat i dem igen, og be dem handle.

De skal stadig overholde alm. faglige regler, selvom de ikke har overenskomst.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 09:19   #3
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
Skriv dine "interesse" timer ned og når du har samlet sammen til en arbejdsdag så aflevere du dem til chefen og siger jeg tager en betalt fridag i næste uge hvilken dag er bedst for dig.
Mht ferie så har vi alle krav på en sommerferie på helst 3 sammenlagte uger jeg husker ikke lige hvilkne måneder den skal ligge inden for men der er sikkert andre som kommer ind med det

Mht lukkevagter, arbejdsweekender så kan du intet gøre så længe det ikke går ud over dine skåne hensyn og så længe der ikke er overenskomst
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 09:41   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Se dette link til ferieloven specielt kapitel 3 er af interesse i din sag. Ferieloven har intet med overenskomst at gøre - den gælder for alle.

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=145329#Kap3


Arbejdsgiver skal så vidt muligt give dig ferie i dine børne skolesommerferie.

Du skal have bedsked om din ferie senest 3 mdr. Før din sommerferie dvs. Senest 1/2

- hvor jeg engang arbejdede kunne ferieplanen heller ikke gå op, men fordi lederen først fortalte os midt i maj, at ferieplanen ikke kunne gå op og han derfor ville tilsidesætte vores ferie ønsker og bare lave en ferieplan.
Men den gik ikke fordi fristen var under tre måneder, så var svaret fra fagforeningen - det var lederens ansvar, han måtte bare ansætte vikarer - når han ikke overholdt tre måneders fristen og evt. selv udsætte sin egen ferie.
Det var et rent ledelsesmæssigt problem, men det var også nemmeres for os at stå sammen da vi var 25 ansatte.

Han glemte det aldrig og ferieplanen lå herefter altid klar i februar, tre måneder før hovedferien starter i maj og altid når det ikke hængte sammen snakkede han med os istedet for diktatorisk at bestemme
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 10:21   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ferieloven er meget elastisk, så tag fat i din fagforening. Du har som alle andre krav på 3 uger i ferieperioden, som man siger - men det er blot inden 30. september. Få endelig en dialog i gang.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 10:43   #6
bull1970
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2014
Lokation: frederikshavn
Indlæg: 5
Styrke: 0
bull1970 er ny på vejen
ok tak men jeg har fat i HK og de har på skrift i Marts gjort opmærksom på problemet, vi er kun 3 i butikken, de 2 er medejere også mig på flex med 20 timer om ugen. og vi har åben alle dage, kun 3 lukkedage om året.
jo overenskomsten siger at man som butiksarb. har krav om 9 weekendfri over en 16 ugers periode. Indtil nu, fra 1jan. til d.d har jeg haft 3 friweekender... skod
HK siger at det er ved at være misbrug af en flexer og det er ikk skide smart for chefen..
Lige nu sidder jeg med en følelse af og være den klud man stopper under taget når det lækker, istedet for at skifte tagpladen.....
Som HK siger så er vi meget underbemandet men der må ikke ansættes en mere ... det er der ikk lønkroner til
tak for respons
bull1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 11:21   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er IKKE dit problem, hvor mange og hvad din arbejdsgiver har råd til!

Ved du hvad din arbejdsgiver evt har i overskud hvert år, Nej vel, og det er heller ikke dit problem.

Få fagforeningen til at handle NU!

Du har krav på 3mdr sammenhængene ferie, og du har også krav på, at den tid du bruger efter 17.30 medregnes i dine timer!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 19:52   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis de gør hvad de kan for at presse dig ud, så er der nok ikke så meget at gøre... de lægger tilsyneladende bare mere pres på dig.

Hvis det viser sig at ovenstående er tilfældet, så spil med på (ikke deres spil) men spillet.
Du møder til de tider der er aftalt og hvis der er for mange vagter, så tager du dem ikke, men meddeler ledelsen at du har nu arbejdet... i forhold til kontrakten !

Hvis de ikke accepterer at du har et antal timer mm, og ikke skal arbejde mere eller anderledes end det, bliver du vel syg på et tidspunkt, og så kører den jo... opsigelsesvarsel mm.

Måske lyder det hårdt hvad jeg siger, men det må jo have en ende det pres... og jeg tror de bliver ved med at finde ekstra at presse med hvis de bare får den mindste fornemmelse af at du bøjer dig.

Ærligt talt lyder det du er ude for som grov udnyttelse... som nogen der troede de havde set en fed fidus i at ansætte en i fleks, men som nu har indset at en flekser ikke bare er en slave.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension