K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2014, 12:48   #1
Zepernick
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Zepernick er ny på vejen
Ny sygedagpenge reform med tilbagevirkende kraft?

Nogen der ved hvornår det bliver belyst om den nye sygedagpengereform bliver med tilbagevirkende kræft??? Vil være rart snart at få noget at vide, da det vil betyde indtægts nedgang på omkring kr. 10000,- for mit vedkommende, fordi jeg er under 30 år. Kr. 6889,- før skat er umiddelbart ganske umuligt som forsørger til 2 😳
Zepernick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 13:19   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Rygterne siger, den ikke bliver med tilbagevirkende kraft, men lad os nu se. Skulle blive endelig vedtaget i folketinget 11. juni 2014
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 13:41   #3
Zepernick
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Zepernick er ny på vejen
Åååh hvor jeg håber dette rygte holder vand �� Hvor har du hørt det?
Alt andet vil også være urimeligt, for hvis de skal af med penge er det sgu' aldrig med tilbage virkede, men når de kan spare er det i nogen tilfælde.
Zepernick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 13:58   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har også en ide om der hvor de kan spare bliver med tilbage virkende og ellers ikke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 15:19   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.773
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Følg med her, kære Zepernick

http://bm.dk/Aktuelt/Pressemeddelels...%20paa%20plads

Læs også aftaletekst samt Bilag.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 17:39   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zepernick Se meddelelser
Nogen der ved hvornår det bliver belyst om den nye sygedagpengereform bliver med tilbagevirkende kræft??? Vil være rart snart at få noget at vide, da det vil betyde indtægts nedgang på omkring kr. 10000,- for mit vedkommende, fordi jeg er under 30 år. Kr. 6889,- før skat er umiddelbart ganske umuligt som forsørger til 2 😳
Hvad mener du med tilbagevirkende kraft?

Du har tidligere stillet samme spørgsmål i en anden tråd og jeg kan ikke se at svaret har ændret sig. Hvis du har været sygemeldt mindre end 22 uger 1. Juli er du under nye regler, over 22 uger samme dag er du under de gamle regler.

Du skrev i dit tidligere spørgsmål at dine 22 uger er gået lige først i juli. Det vil så være pr. Denne dato at du kommer på den reducerede ydelse som det ser ud lige nu. Selvfølgelig, alt kan ske, det er ikke endelig vedtaget endnu. Men går det som det plejer bliver det bare hastet igennem som alt andet lige inden sommerferien.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2014, 19:59   #7
Zepernick
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Zepernick er ny på vejen
Susanne: Ved jeg har spurgt om det før, men i denne tråd spørg jeg om nogen ved noget om hvornår det bliver belyst om det er med tilbagevirkende kraft eller ikke.
Det du skriver med at hvis man den første juli har været sygemelft mindre end 22 uger er du under de nye regler og over 22 uger er det de gamle regler der er gældende, det er det jeg mener med tilbagevirkende kraft, altså hvis det er under 22 uger den 1 juli, så er det med tilbage virkede. Men dette er jo ikke besluttet endelig endnu og derved mit spørgsmål om nogen ved hvornår det bliver endelig beslutte.

Sidst redigeret af Zepernick; 01-06-2014 kl. 20:53.
Zepernick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2014, 08:05   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
11.juni 2014 - sri troede, jeg havde skrevet datoen tidligere i tråden.
Ja det er jo et definitionsspørgsmål om det med de 22 uger er tilbagevirkende kraft eller en overgangsordning. Opfatter det snare resom, at dem der endnu ikke har været sygemeldt 22 uger 1. juli kommer over i den nye reform for ikke at blive bedre stillet end dem, der bliver syge fx primo juli. Men lad os se. I al fald ikke en fordel, hvis ens sygedagpenge ikke kan forlænges efter 5 måneders sygemelding og man kommer i jobafklaringsforløb på kontanthjælpsniveau - dog uden GF.

Sidst redigeret af stampe; 02-06-2014 kl. 11:14.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension