K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2014, 20:06   #1
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Forlængelse arbejdsprøvning

Kære alle

Jeg har været sygemeldt siden efteråret 2011 med bipolar lidelse.

Allerede ved sygemeldingen blev der konstateret, at jeg ikke vender tilbage til ordinær beskæftigelse. Jeg er ligeledes erklæret stationær i min lidelse.

Jeg er nu i min 4 arbejdsprøvning, og SB har meddelt (dog ikke på skrift) at efter denne arbejdsprøvning, vil min sag forlægges rehabiliteringsteam ifm fleksbevilling. Jeg har været her i 10 uger, og skal være her 13 uger i alt.

I alle mine arbejdsprøvninger har jeg fået det dårligt undervejs, jeg går i depression. Det gælder også denne arbejdsprøvning. Jeg startede ud med at være her 3 x ugentlig i 3 timer pr gang. Jeg gik så i depression igen, og gik til egen læge, der egentlig ville sygemelde mig - men jeg orker ikke at skulle gøre det om, så ifølge aftale med egen læge, SB og jobkonsulenten er jeg nu nede på at være der 2 x ugentlig i 3 timer pr gang.

Jeg er mødt op hver eneste gang, og ikke haft en sygedag, netop for ikke at skulle gøre det hele om, eller for at skulle forlænges. I de andre arbejdsprøvninger, har jeg måtte have sygedage, også der ville egen læge sygemelde mig.

Jeg nærmere mig afslutning af arbejdsprøvningen, og nu får jeg så en mail fra jobkonsulenten om, at vi skal snakke om jeg skal forlænges?? Hvorfor det? Jeg har jo passet det hele til punkt og prikke, og på trods af jeg har haft det skidt - der skulle være nok at evaluere på.

Jeg har spurgt jobkonsulenten i en mail, hvad grunden skulle være til at blive forlænget - JK har ikke svaret, og gør det nok ikke før mandag.

Hvad mener i - kan de forlange at jeg forlænges? Jeg mener det skal vel have et mål med en forlængelse. Jeg har været på de 2 x ugentlig i 3 timer i over halvdelen af tiden, og jeg kommer ikke op i tid - tværtimod frygter jeg, at hvis jeg forlænges, at jeg så skal yderligere ned i tid.

Har i et godt forslag til hvad jeg kan svare JK - gerne nogen paragraffer og lign.

På forhånd tak.
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 21:06   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er helt op til kommunen og vurdere hvor længe du skal være i arbejdsprøvning
grunden kan være de vil se dig over en længere periode, da du netop måske så bliver nødt til at gå ned i tid.
du skal jo huske hvis du skal ud i et fleksjob på sigt, så skal det vurderes hvor timer du kan klare.
samt andre skånebehov.

men JK må så give en forklaring på hvad de mangler, for at vurdere din arbejdsevne.

den forklaring må du meget gerne skrive på denne tråd
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 21:59   #3
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Tak for tilbagemelding MTVRV1

Det er selvfølgelig rigtigt, som du skriver, at det kan være nødvendigt at vurderer om jeg skal ned i tid.

"Men JK må så give en forklaring på hvad de mangler, for at vurdere din arbejdsevne" - ja, det er vist de magiske ord, det vil jeg huske når jeg skriver med JK igen.

Jeg skal nok skrive hvad det ender ud i. Endnu engang tak.

Sidst redigeret af Vægten62; 28-05-2014 kl. 22:02.
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 23:43   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal huske at det IKKE kun handler om at klare det, men at der bliver dannet et grundlag for hvad du kan fremadrettet.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 09:38   #5
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Så har jeg fået svar fra JK, det tog kun 14 dage, efter jeg rykkede for svar

JK skriver, hun har talt med min SB, og de ønsker jeg bliver forlænget med 3 mdr.

JK skriver, "...formålet med praktikken er jo et optrænede forløb. Så der forsat kan vises stabilitet i praktikken, og med forsøg på øgning af timer."

Hvis det er det de vurderer, så er det det jeg gør - jeg kan da godt se, at når man går efter fleksjob, så skal man være sikker i sin sag. Men alligevel, jeg har passet det her, uden en sygedag.

Det foruroliger mig bare, at der står "med forsøg på øgning af timer" - jeg startede ud med at være her 3 timer om ugen i 3 timer pr gang. Jeg gik i depression, og gik til egen læge, som egentlig ville sygemelde mig, men vi blev enige om, at jeg prøve at gå ned i tid. Således er jeg her i 2 timer og ugen i 3 timer.
Jeg er noget utryg, hvis de vil have mig op i tid igen - er bange for at gå i depression igen, med en "rigtig" sygemelding til følge. Kan de tvinge mig op i tid? Skal jeg prøve at gå op i tid, for at være samarbejdsvilling?

JK ville have vi skulle lave en opfølgning pr telefon. Jeg skrev, at jeg foretrak mail, da jeg oplever koncentrationsbesvær ved telefonsamtaler.
Jeg kan nemlig se, at JK ikke har skrevet hvad jeg har sagt, når vi har haft opfølgning pr telefon. Det var min bisidder der gjorde mig opmærksom på, at JK beskrev mig kun positiv, tingene er ikke beskrevet godt nok. Bla har JK ikke noteret at jeg havde været ved læge, som egentlig ville sygemelde mig - og sådan er der flere ting.

Jeg har det godt nok svært ved at skulle konfronterer JK, men det er jeg vel nødt til...?
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 09:46   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg ville lige tage en snak med min læge ang. Øgning af timer hvis jeg var dig.

Der er ingen grund til at ende med en depression pga at du prøver for meget.

Men det er godt at have din læge i baghånden, så vedkommende både er informeret om hvordan det går, hvad jobcenteret er udepå og dine bekymringer ifht da du sidst var på tre timer.

Det er bedre at holde lægen ajour så vedkommende kan støtte at du ikke skal op i tid, da det forøger risikoen for forværring for dig, og at det har været prøvet
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 10:25   #7
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Tak for tilbagemeldingen gisne.

Du har helt sikkert ret, det er nok bedst at have god kontakt til egen læge. Og jeg må sige, at min læge har været en rigtig god støtte, så det vil jeg gøre.
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 11:17   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Godt og vigtigt råd vedr. læge.

Du skal selvsagt IKKE øge dine timer, hvis du har svært eller er til grænsen med de du har!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 13:44   #9
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Lige en lille ting..

Måske er jeg forkert på den - men sb- en skriver praktik og ik arbejdsprøvning,

Det er jo ik det samme,,håber der er nogen der ved det - bare så trådstarter ik regner med han hun er ved at afprøve Hvor mange timer evt til fleksjob og at det så er en praktik vedkomne er i - for det ka også være en slags p- plads


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2014, 16:24   #10
Vægten62
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2014
Indlæg: 24
Styrke: 10
Vægten62 er ny på vejen
Ja popiae, det er rigtigt hvad du skriver. Jeg må dog indrømme, at jeg føler det som et usagt pres, når der står, "med forsøg på øgning af timer" - jeg må så forsøge ikke at lade mig presse, selvom jeg synes det er svært.

Jeg kan godt se hvad du siger Strib. Har kigget tilbage i mine papirer, og kan se at SB bruger begge udtryk. Nu bliver jeg helt nervøs... For som jeg indledte denne tråd, så har SB udtalt, at der efter denne arbejdsprøvning/virksomhedspraktik vil min sag blive forelagt et rehabiliteringsteam. Ligesom der også står at min tilstand er stationær og velbehandlet.

Hvad er forskellen på arbejdsprøvning og virksomhedspraktik, og hvor findes der Info om det?

Tusinde tak for jeres bidrag.
Vægten62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension