K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2014, 12:18   #1
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Praktik når man er visiteret til fleksjob

Hej

Jeg blev godkendt til fleksjob den 1 Oktober 2013 jeg har desværre ikke fundet et job i nu men søger alt hvad jeg kan.
Jeg fik at vide af min daværende jobkonsulent, at jeg havde 15 mdr. Til at finde noget selv derefter skulle vi snakke sammen om,hvad der så skulle ske.
Jeg har nu fået en ny jobkonsulent og han ringer og skriver til mig med diverse praktik perioder og det er virkelig frusterende for jeg er ikke interesseret i praktik forløb når jeg ved på forhånd, at der ikke venter et job i den anden ende jeg ved godt jeg bliver erfaring rigere, men jeg føler det er arbejdsprøvning om og om igen har jeg ret til at sige nej eller vil der komme konsekvenser Jeg har deltaget i forskellige kursus.
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 12:32   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de fleste kommuner siger at man har 12 mdr og så hedder det praktik, spørg ham hvorfor han vil have dig i praktik og at det jo tager dine krafter, hvor du burde søge job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 14:08   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du kan jo selv spørge dem, hvad konsekvensen er, hvis du ikke vil i praktik... Hvis de f.eks. fandt et sted, som ikke opfylder dine skånehensyn, har du ret til at sige til dem, at du ikke mener, du kan arbejde der - men det afhænger af så meget. Nogen gange skal man passe på med bare sige "nej"... For du skal vise, at du står til rådighed på arbejdsmarkedet - det skal alle de andre jo også - og ikke kun ledige fleksjobbere.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 14:36   #4
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Tak for jeres svar:-)

Det er ikke fordi jeg ikke gider i praktik, men de steder han vil have mig hen kan jeg ikke lige se mig selv i, jeg vil gerne selv kunne vælge så jeg kunne få noget positivt ud af det. Men på den anden side synes jeg også det er at spilde min tid når jeg ved det ikke føre et job med sig. Og jeg føler ikke rigtig det er meget anderledes fra jeg var på bistand til jeg kom på ledighedsydelse , jeg føler stadigvæk at der er andre der bestemmer over mit liv
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 16:16   #5
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
sådan er livet der er altid andre som bestemmer over vores liv
ikke engang hvis man bliver multi rig er man fri

Flexjob er sjældne og få og specielt hvis man ikke vil-kan tage hvad som helst så det er bare med at holde dampen oppe og søge søge søge ellers kan du være 99% sikker på du ender i et du ikke bryder dig om eller i evig praktik på praktik

Mit første flexjob var udfaldet af en praktik-arbejdsprøvning hvor ejeren var glad for mig og tilbød job, efter 2 år sprang jeg fra til mit andet job
mit andet flexjob skabte jeg selv via en ven som startede virksomhed og her var jeg 10 år inden jeg blev fyret pga nye krav i min stilling
mit 3. flexjob er jeg lige startet på og det har jeg 100% selv skabt via min kones firma

så fra jeg fik bevilliget flexjob og nu 12 år senere har jeg ikke haft en eneste dag som arbejdsløs
Det gælder simpelhen om at vende hver en stren og selv tænke kreativt og få folk til at forstå hvad man kan tilbyde dem af gevinst ved at arbejde for dem
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 16:23   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man skal ikke gå med til en praktik før formålet er nøjagtigt beskrevet.

De 15 måneder som jobkonsulenten taler om er nok i virkeligheden de 12 måneder man må gå ledig inden kommunen SKAL revurdere om man fortsat opfylder kravene for fleksjob, eller om der skal andet til.

Efter 12 måneder er det ikke en praktik der venter, men en afklaring, hvori der KAN indgå en praktik hvis det ellers er relevant.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 16:56   #7
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Tak Henrikb der er mange solstråle historier jeg håber jeg får en jeg kan fortælle
Men jeg må op på hesten igen, inden det hedder praktik
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2014, 17:59   #8
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Min historie er at jeg også skulle i praktik, et sted som jeg overhovedet ikke kunne se
mig selv...noget som lå så langt væk fra mit tidligere arbejde og nu har jeg været der
i 7 måneder, god løn og flink arbejdsgiver (et drømme job)

Så du skal ikke være bange for at komme i praktik, men jeg kan godt forstå dig hvis de
vil sende dig et sted hen hvor du på forhånd ved, det ikke bliver til et fast arbejde.

Nogle arbejdsgiver lever af at have folk i praktik, når en er stoppe om fredagen,
ja så er der en ny om mandagen.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 17:27   #9
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Jeg søgte selv en praktik plads, da jeg var tilegnet flex. Jeg havde behov for at komme ud og holde min hjerne i gang og opnå nye kompetencer. Så for mig, var det mig, der var vinderen i den situation. Der var ikke umiddelbart udsigt til efterfølgende job der, hvilket var fint med mig. Dog er jeg der stadig lidt over 2 år senere og nu i en fast stilling. Så man skal ikke altid se praktikker som en udnyttelse af vores arbejdskraft - i mit tilfælde så jeg det selv som "udnyttelse" af deres velvilje til at oplære mig inden for et nyt kompetence område. Så forsøg evt selv at finde en spændende praktik plads og se det som en udviklingsmulighed. Det er jo ingen hemmelighed, at det er lettere at komme tilbage på arbejdsmarkedet, når man har bibeholdt kontakten til det...
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2014, 18:37   #10
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Tak Malofa der fik jeg lige et positivt boost der
Jeg må i tænke boks og se hvad jeg kan finde ud af
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension