K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2014, 23:48   #1
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
SF i frit fald: Ophørsudsalget er begyndt …

SF ryster tilsyneladende nu så meget i bukserne for ikke at komme over spærregrænsen ved næstkommende folketingsvalg, at SF aktuelt sender Pia Olsen Dyhr ud for at fedte for Dansk Folkeparti.

Samtidig lægger man tøsefornærmet afstand til Enhedslisten med udmeldingen:
Citat:
Skuffet over EL

Enhedslisten har ellers forsøgt at skabe et samarbejde med SF for at trække regeringen længere mod venstre. Men Pia Olsen Dyhr vil dog hellere samarbejde med DF end med Enhedslisten, lyder det.
Kilde: http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...0524065618.htm


Jeg forestiller mig omvendt, at Enhedslisten ville være noget mere strategisk klog og derfor ville have formuleret sig betydeligt anderledes positivt, fx i retning af: Vi er altid interesseret i at samarbejde bredt i Folketinget med partier på områder, hvor vi har et interessefællesskab og hvor vi måske kan komme til enighed om en fælles tilgang til området.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2014, 13:18   #2
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Ja, jeg stemmer aldrig på SF mere. De har skuffet mig så meget med det de gik med til imens de sad i regeringen.

Mht. det sidste, du skriver, om Enhedslisten: Hvorfor skal de dog gøre det? Vi har da brug for et parti, der prøver at trække regeringen længere til venstre.

Sidst redigeret af jkf; 25-05-2014 kl. 13:24.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2014, 23:54   #3
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jkf Se meddelelser
Ja, jeg stemmer aldrig på SF mere. De har skuffet mig så meget med det de gik med til imens de sad i regeringen.
Der sidder folk rundt omkring i SF's lokalafdelinger og ønsker den linje, der blev ført medens SF var i regering, derhen hvor pebret gror ... for lokalafdelingerne sidder i dag tilbage med et politisk "konkursbo".

Nu giver EP resultatet så SF en redningskrans, de kan klamre sig til ... men det er jo en ringe trøst, når skuden kun har snuden af stævnen over vande ...


Citat:
Mht. det sidste, du skriver, om Enhedslisten: Hvorfor skal de dog gøre det? Vi har da brug for et parti, der prøver at trække regeringen længere til venstre.
Vi har brug for at udjævne uligheden og for at skabe et bæredygtig samfund både nationalt og globalt.

Hvis jeg var overordnet strateg hos EL, var det den kurs, som jeg ville sætte ... om det bliver en hullet gummiflåde eller Kongeskibet Dannebrog, der sejlede det projekt i havn, vil dine, mine og alle de andres børn og børnebørn givet være bedøvende ligeglade med.

Det er viljen til det projekt, der skiller fårene fra bukkene ... uanset hvilken stand vi så ellers måtte have et tilhørsforhold til.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2014, 10:40   #4
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Nu kan jeg ikke huske om det var til en af forhandlingerne om en af reformerne?

Dengang lå regeringen og enhedslisten i forhandlinger i nogle dage, og der var kun nogle få knaster tilbage, før de var nået til enighed.

Men lige pludselig ud af det blå havde regeringen og Venstre m.v. indgået en aftale. Dvs. at regeringen havde ført hemmelige forhandlinger med Venstre m.v. ved siden af.

Enhedslisten gør sit for at samarbejde, men det hjælper jo desværre ikke, når regeringen kun er interesseret i at samarbejde med Venstre m.v.

Et PS:
Der er selvfølgelig nogle ting ved Enhedslistens partiprogram, jeg ikke rigtig kan lide. Men det er det eneste parti, jeg kan stemme på nu, da vores nuværende regering kun fører blå politik.
Seneste i 1990´serne førte Socialdemokratiet og SF faktisk en rød politik sammenlignet med i dag.
Enhedslisten har flyttet sig lidt mere imod midten i dag, synes jeg.

Socialdemokratiet og SF gav De Radikale alt for meget magt allerede i forhandlingerne om regeringsgrundlaget. De skulle have været meget mere stålfast overfor De Radikale, end de var!

Så det er SF´s egen skyld, at de får så dårlige meningsmålinger, som de gør!
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2014, 22:46   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Helt enig med jkf!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension