K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-05-2014, 08:36   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Praktiksted brokker sig :-)

jeg er p.t i arbejdsprøvning. Jeg har været i virksomheden siden januar. Min kontaktperson og jeg har eksperimenteret en del med timeantallet og placering af disse. Jeg er p.t oppe på 16 timer (13,5 timer effektivt) fordelt på 4 dage.
Min kontaktperson har støttet mig i at jeg er fleks-job "materiale", hvilket kommunen afviser.

Nu er kommunen så blevet "tøse-sur". De har derfor valgt at jeg ikke længere skal have min kontaktperson (hun var så fræk at give mig ret), og de har hen over hovedet på alle bestemt at jeg har for langt transport til det nuværrende praktiksted (30 min.s kørsel).
Derfor vil de finde et sted tættere på (jeg bor på landet så det bliver en udfordring).

Det var mig der informerede praktikstedet om kommunens beslutning, da min kontaktperson ringede og informerede mig over telefonen.
Praktikstedet er nu blevet så rasende på kommunen over at de, uden dialog med hverken mig eller dem, har taget den beslutning. Min praktikchef har bedt om navnet på beslutningstageren. Og direktøren på praktikstedet er klar til at ringe til den øverste ansvarlige og beklage sagsgangen.
Jeg er virkelig glad for at de kan se det forkerte i det der foregår. Og jeg er taknemlig over at de gider brokker sig over det.

Jeg forventer ikke at kommunen ændre holdning - men det er en god fornemmelse at mærke en støtte!
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 09:55   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det var vel også kommunen, der skulle orientere praktikstedet. Din kontaktpersons udlægning kan - jo alt andet lige - være farvet af, at dennes egen mening.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2014, 10:25   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Ja, nemlig.
kommunen burde have kontaktet praktikstedet samme dag som de orienterede min kontaktperson, og som så skulle orienterer mig.
Dette var i onsdag, og i dag fredag har de endnu ikke taget kontakt til praktiskstedet.

Naturligvis orienterer jeg praktikstedet om at vores samarbejde kan ophøre med dags varsel så de er forberedte.

Ellers kunne jeg nu have gået siden onsdag og have holdt det for mig selv fordi kommunen skulle have tid til at tage telefonen og ringe praktiskstedet op.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension