K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2014, 08:03   #1
LeneE
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: fyn
Indlæg: 21
Styrke: 14
LeneE er ny på vejen
hvor mange bisiddere?

Hej alle.

Er der nogen der ved, om man må medbringe 2 bisiddere til rehab møde?

Sagen er nemlig den, at jeg har været til et møde, hvor min sag blev jordet og dermed udsat af lægekonsulenten / sundhedskoordinatoren. Han var meget modbydelig og nedladende, og var fuldstændig ligeglad med psykolog og speciallægers udtalelser.

Jeg havde en bisidder med fra min fagforening, og både hun og min sagsbehandler var dybt rystede.

Så mit spørgsmål går på, om jeg både må have min psykolog og en fra fagforeningen med til næste rehab. møde?

Mvh
Lene.
LeneE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 08:24   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det må man ihvertfald i min kommune, der meddelte jeg bare, hvem jeg skulle have med i forvejen pr. Mail til sagsbehandler.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 09:35   #3
Lilje
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2012
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 17
Styrke: 12
Lilje er ny på vejen
Kære LeneE

Hvis du har mulighed for det, så optag alle fremtidige møder. Det er ikke nogen garanti imod overgreb, men så vil du i det mindste kunne dokumentere at det er foregået.

Hvis de ikke vil gå med til 2 bisiddere, kan du vel bede om henvisning til hvor det står hvor mange du må tage med.

Håber det bedste for dig.

Sidst redigeret af Lilje; 22-05-2014 kl. 09:38.
Lilje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 09:45   #4
LeneE
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: fyn
Indlæg: 21
Styrke: 14
LeneE er ny på vejen
Ja, jeg har aldrig oplevet noget lignende. Min sag er en oplagt fleks indstilling, men det mener lægekonsulenten ikke.

Han talte meget dårligt om min psykologiske behandling, og derfor ville jeg også gerne have min psykolog med, så han kan hjælpe der.

Må man gerne optage mødet?

Tusind tak for jeres hjælp.
LeneE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 09:49   #5
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Kære LeneE

God ide at medbringe to bisidder. Det havde jeg selv på mit møde med Rehabiliteringsteamet. Min psykolog og tidligere arbejdsgiver som optog mødet. Det var en stor hjælp til mine bemærkninger til referatet og sidenhed til min klage til Ankestyrelsen.

Så hvis jeg var dig så ville jeg sende en mail til din sagsbehandler om at du har to bisidder med og ikke spørge først.

Bedste ønsker til dig.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 09:51   #6
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LeneE Se meddelelser
Hej alle.

Er der nogen der ved, om man må medbringe 2 bisiddere til rehab møde?

Sagen er nemlig den, at jeg har været til et møde, hvor min sag blev jordet og dermed udsat af lægekonsulenten / sundhedskoordinatoren. Han var meget modbydelig og nedladende, og var fuldstændig ligeglad med psykolog og speciallægers udtalelser.

Jeg havde en bisidder med fra min fagforening, og både hun og min sagsbehandler var dybt rystede.

Så mit spørgsmål går på, om jeg både må have min psykolog og en fra fagforeningen med til næste rehab. møde?

Mvh
Lene.
Du må godt have 2 bisidder med, men sig det til din sb så sb kan infomer rehab-tearmet, mig bekendt må bisidder ikke udtale sig på et rehab-møde, men går det hele i "kludder" kan bisidder måske få lov til at udtale sig, sådan var det i mit tilfælde
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 10:13   #7
LeneE
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: fyn
Indlæg: 21
Styrke: 14
LeneE er ny på vejen
Jeg bliver nemt stresset og får angstanfald, og så har jeg en dårlig hukommelse, så jeg nemt går i stå.

Her til det første møde, blev jeg nødt til at gå ud lidt, og der sagde lægekonsulenten, at den psykologiske behandling ikke har virket og at jeg var for ung til at få fleksjob... Men jeg er 37 år og har været sygemeldt i 7 år, og min tilstand er stationær uden behandlingsmuligheder.

Derfor vil jeg også gerne have min psykolog med, som jeg har gået ved i 6 år.
LeneE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 15:32   #8
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
jeg er jo så socialrådgiver, og plejer at sidde på den anden ende af bordet, og må da sige, hvis vi må sidde 7 mennesker ved bordet må du vel også have "backup" med :P

Som jeg ser det, så har du dem med, fordi du ikke kan huske alt, og du har brug for støtte i ryggen, det kan ingen vel blive stødt over...

Og hvis der er behov for at det optages så du også kan huske det, fordi du ikke kan fremkalde samtalen igennem et referat af samtalen, kan ingen vel igen være stødt over det

Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Du må godt have 2 bisidder med, men sig det til din sb så sb kan infomer rehab-tearmet, mig bekendt må bisidder ikke udtale sig på et rehab-møde, men går det hele i "kludder" kan bisidder måske få lov til at udtale sig, sådan var det i mit tilfælde
Det er måske bare mig, men hvis en borger har en bisidder med, og bisidderen kommer med relevante oplysninger, der gør at sagen bliver belyst ordentligt, så er det vel bedre at det bliver sagt, end at bisidderen sidder inde med en masse oplysninger....
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 19:20   #9
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
Det er måske bare mig, men hvis en borger har en bisidder med, og bisidderen kommer med relevante oplysninger, der gør at sagen bliver belyst ordentligt, så er det vel bedre at det bliver sagt, end at bisidderen sidder inde med en masse oplysninger....
Nemlig, men som udgangspunkt må bisidder ikke komme med udtalese, men mon ikke det mere er takt og tone, der er jo en ordstyre som nok gerne vil have hele sagen belyst, og en bisidder har som du selv siger en masse oplysninger.....
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2014, 21:14   #10
LeneE
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: fyn
Indlæg: 21
Styrke: 14
LeneE er ny på vejen
Jeg vil rigtig gerne have dem begge med, da min psykolog kender mig rigtig godt, og hende fra min fagforening har fulgt mig i et par år, da jeg har fået en meget dårlig behandling af jobcentret og er decideret bange for dem.
LeneE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension