K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2014, 14:03   #1
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Førtidspension og arbejde

Hej har en bekendt herude som mener skal lige siges han modtager fp efter 2003 han har planner om at tage hjem og arbejde i 3 måneder og fortæller det kan han skuda ikke så er det et flexjob han skulle ha haft....når men siger jo han nå tjene det der beløb før han bliver modregnet hvortil jeg svare det kan jo være indkomst fra meget anet en arbejde løbene udbetalinger værdi papirer m.m....men til sidst endte det med håndslag om en ordentlig middag som jeg mener jeg har vundet...han vil gerne se noget på skrift og jeg kan ikke rigtigt finde han siger ydermere han skal sku ikke kontakte udbetaling Danmark han skal bare til Skat og hente et skattekort siger han er der ikke noget om arbejdsevnen skal være ubetydelig i ethvert erhverv ...håber nogen der kan linke til noget jeg kan bruge.....

VH Handy
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 14:38   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
han kan tage et skånejob, men det skal igennem kommunen: https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...spensionister/

og fra borger.dk står: Du må gerne arbejde, når du får førtidspension efter de nye regler. Men din pensionsudbetaling kan stoppe i de perioder, hvor du arbejder i væsentligt omfang. Det kaldes, at pensionen gøres 'hvilende'.

Kommunen kan gøre din pension hvilende, mens du har arbejde, hvis kommunen mener, at du i en periode kan forsørge dig selv ved arbejde. Du kan også selv bede kommunen om at få din pension gjort hvilende. At pensionen bliver gjort hvilende betyder, at udbetalingen af din pension stopper i de perioder, hvor du arbejder.

Du kan kontakte kommunen og få genoptaget udbetalingen af din hvilende førtidspension, hvis det viser sig, at du alligevel ikke kan arbejde.

Du kan miste din førtidspension helt, hvis kommunen vurderer, at din arbejdsevne er væsentligt forbedret, så du kan forsørge dig selv vedvarende gennem et arbejde.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 16:18   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
samt at efter den nye reform er kommet med fleksjob ned til et par timer om ugen
eller faktisk bare 40 min om ugen, så kan man ikke få pension
http://ekstrabladet.dk/nationen/article2280065.ece
ankestyrelsen har givet kommunen medhold

Det gælder også alle som har fået pension efter den 2003.
det er kun dem før 2003 som er fredet 100 procent.

så hvis man begynder og arbejde, skal man melde det til kommunen
uanset om det er almindelig arbejde eller skånejob.

så hvis man kan arbejde en smule og kommunen går ind og vil vurdere ens arbejdeevne på ny
så er man altså ikke sikker på og beholde sin pension

den nye reform fra 1 januar 20013 er ikke lavet for sjov

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-05-2014 kl. 16:21.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension