K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2014, 13:29   #1
Andromeda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
Andromeda er ny på vejen
Efter arbejdsprøvning?

Kære alle

Jeg har fået forlænget mine SDP og er nu i arbejdsprøvning (hvor jeg ikke kan komme op over to timer om ugen).
Jeg havde forestillet mig, at der, inden mine SDP løber ud, ville blive truffet en beslutning om, hvorvidt jeg skulle have fleks eller FTP (jeg er over 40) men nu snakker REVA-damen om, at min sagsbehandler formentlig vil sende mig i ressourceforløb, hvilket jeg slet ikke vil kunne holde til, da jeg ikke kan klare mere usikkerhed og uforudsigelighed (jeg er autist). Allerede nu er mit liv og min psyke ved at gå totalt op i limningen, og jeg kan ikke klare mere.

Min sagsbehandler vil snart indhente yderligere lægeoplysninger, og da jeg spurgte ind til det, svarede hun, at hun ville indhente oplysninger fra min psykolog, og at hun ikke havde tænkt sig at indhente fra min psykiater, da jeg ikke går hos ham jævnligt.
Det undrer mig meget, da jeg havde forestillet mig, at der skulle dokumenteres i hoved og røv, før de vil tildele fleks/FTP.

Så nu er jeg lidt forvirret. Betyder det, at de ikke 'gider' indhente dokumentation i noget nævneværdigt omfang, at de allerede har besluttet sig for ressourceforløb, uanset hvad min psykolog/psykiater siger?

Bør jeg insistere på, at de indhenter en speciallægeerklæring?
Min psykolog synes, der bør laves en neuropsykologisk funktionstest. Skal jeg insistere på det?
Eller er det eneste, der betyder noget, hvor mange timer, jeg kan klare i arbejdsprøvningen, og er det dermed af mindre betydning, hvad lægerne siger?

Jeg vil virkelig gerne være på forkant med udviklingen, så min sag kan blive færdigbehandlet inden mine SDP løber ud (vil ikke kunne få KH) og jeg vil ikke risikere, at det team, der skal træffe afgørelsen, ikke synes, de har oplysninger nok.

På forhånd tak!

Sidst redigeret af Andromeda; 19-05-2014 kl. 13:43. Årsag: tags
Andromeda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 13:45   #2
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hvis psykologen siger og skriver sådan on så ikke de laver sådan en ?

Sidst redigeret af Kiffer; 19-05-2014 kl. 13:48.
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 15:18   #3
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andromeda Se meddelelser
Kære alle

Bør jeg insistere på, at de indhenter en speciallægeerklæring?
Min psykolog synes, der bør laves en neuropsykologisk funktionstest. Skal jeg insistere på det?
På forhånd tak!
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heidik Se meddelelser
Hvis psykologen siger og skriver sådan on så ikke de laver sådan en ?

Dette var også ca vejen til min ønskede speciallægeerklæring hos en neuropsykolog
Jobcenter ville ikke sende mig til neuropsykolog men sendte mig til en neuropsykiater i stedet.

Neuropsykiateren anbefalede så en grundig undersøgelse hos en neuropsykolog og dermed blev det

Pres på så godt du kan Andromeda og pas godt på dig selv imens
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2014, 19:07   #4
Andromeda
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
Andromeda er ny på vejen
Mange tak for svar :-) Jeg vil prøve at hoppe sagsbehandleren lidt på maven.
Andromeda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension