K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2014, 13:29   #1
JBJ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2014
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 1
Styrke: 0
JBJ er ny på vejen
Stop af revalidering

Hej med jer.
Jeg har brug for lidt råd og vejledning i min sag med kommunen.
Jeg har siden 2010 været uden arbejde pga svær depression.
det var dog en fejl diagnose fra Psyk siden.
Det tog nogel år inden jeg fik en henvisning til anden Psyk som hurtige kunne fortælle mig at, at min diagnose er ADD/ADHD og angst.
Jeg har i mellem tiden været på revalidering men da jeg selv har meget svært ved at se mig selv ud i ordinærjob vælger kommunen men brat at stoppe min revalidering dog uden at sætte andet i værk..
Jeg laver en partshøring hvor kommunen stadig fast holder afgørelsen, jeg anker sagen og nu har ankenævnet gjort kommunen opmærksom på at, det ikke er helt i følge loven at man stoppe min revalidering uden andet er sat i værk.
Kommunen har nu sat et afklarings forløb i værk på 8 uger af 20 timer og på kontanthjælp (som jeg ikke kan få pga min mands indtægt)
Kommunen har slet ikke haft mig med ind over hvad jeg selv mener er realistisk for mig at arbejde..
Jeg oplever det lidt som at man vil presse mig ud i 20 timer for langsomt at trappe op til 37timer for at slippe af med mig.
mit heldbred pt.
Fik ny haft i aug 2013. er endnu ikke helt optimal, venter på vider behandling i form af enden fys eller opr
Min angst er endnu uklar om jeg komme af med, og om jeg skal havde medicin for det.
min ADD/ADHD er stationær får den medicin jeg skal havde.
Kommunen fastholder at jeg ikke kan få sygedagpenge under mit afklaringsforløb, da jeg er over de gængse uger. (mener dog at ha læst at kommunen kan gå ind og forlænge sygedagpenge perioden, hvis det skønnes realistisk at, heldbredet vil blive beder)
Lægen der har opr mig, har lovedet mig at min hofte på den eller den anden måde bliver (100%) i orden.
Jeg sider med en følelse af kommunen prøver at lokke mig til at søge kontanthjælp for at på en eller anden måde at fra tag mig rette til en ydelse i form af sygedagpenge, revalidering eller anden ydelse som jeg ikke helt kan gennemskue hvad er når man er ude i et afklarings forløb..
Hvad er mine rettigheder ?
hilsen JBJ
JBJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2014, 14:57   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Stop af revalidering

godeftermiddag
jeg kiggede lige på DUKH.dk s hjemmeside,under revalidering.
Spørgsmålet er ikke lige sådan at svare på ,da det afhænger af flere faktorer.
Er du stadig medlem af en a-kasse?
Har du været på sygedagpenge indtil stop af revalidering? eller har du fået revalideringsydelse ? hvornår er revalideringen stoppet?

jeg tror at hvis du kommer med lidt flere detaljer om hvilke ydelser du har været på siden 2010, så tror jeg at der er flere herinde som vil komme på banen, og forsøge at vejlede dig.
I mellemtiden så prøv evt. at kigge på DUKH s hjemmeside, under spørgsmål og svar om revalidering, måske det kan give dig viden du kan bruge.

mange hilsner Sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension