K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2014, 16:02   #1
KOL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
KOL er ny på vejen
Hjælp til KOL

Vil høre om i har et godt råd og vil lige henvise til dette som er fra Nordjyske i dag den 4/5-2014.
http://www.nordjyske.dk/nyheder/lung...b095f/112/1513

Gad vide hvor mange der ikke får den optimale behandling grundet manglende vilje fra sygehuset - jeg gør ikke. Læs nedenstående.

Jeg har gået til kontrol/indlæggelse grundet astma siden jeg var 6 år og KOL siden jeg var 44 år og er nu 57 år (har aldrig røget).
Afhængig af hvor jeg boede har jeg fået den optimale hjælp på forskellige sygehuse, også ved andre sygdomme og endnu flere syghuse set indefra.

Grundet mine lunger for knap 3 år siden blev meget dårligere, blev jeg for 1½ år siden visiteret til Aarhus Universitetshospital´s lungeafdeling B5.
Undlader hvor grim en oplevelse indlæggelsen var til en undersøgelse - grundet forkert bedøvelse.
Mit største problem er, at da det sygehus jeg gik på kunne se jeg ikke havde glæde af Prednison og da de ikke måtte give mig stærkere, blev det B5.

De første 12 mdr. på B5 gik jeg der hver 2den måned 6 gange. Herimellem 2 forskellige type scanninger og 1 gang blodprøveglas á 7-10 stk. Min hverdag bestod i at sove, sove, sove . . . hvilket de fik at vide HVER gang - på skrift. Nå ja, de 6 gange over 12 mdr. jeg var på B5, nåede jeg at møde 1 ny læge HVER gang som mente jeg skulle have anden hjælp, men når den overordnede blev trukket ind over var svaret nej.
B5 ændrede ikke min medicin i den periode.

Hvor jeg fik energien fra ved jeg ikke, men bankede i bordet og sagde at nu måtte de give mig noget der virker - fik . . . Prednison. Turde ikke sige nejtak, for så fik jeg intet. Det blev til en kur på ca. 4 uger som kun fjernede trætheden delvis.
Bankede endnu mere i bordet (det er langt ud over mine grænser), og får nu fast . . . Prednison selv om jeg brokkede mig, men hvad skal jeg ellers gøre. Til sidste kontrol konkluderede lægen ud fra undersøgelserne, at jeg ikke havde gavn af Prednison for lungerne, men havde mindre træthed - det står i forvejen i journalen igennem 3 år !

Når jeg har været til kontrol har jeg snakket med andre som har fået en bedre medicin. De undrer sig over at jeg ikke får den, da de kan se at jeg har det dårligere end de havde det før de fik den gode medicin (kan ikke huske navnet). Har nævnt det over for lægerne, men opnår intet og lægen har heller ikke sagt at det er ikke noget for mig. De kan vel ikke med 100% sikkerhed vide om det er godt for mig - før det er prøvet ?

Skal til kontrol på B5 om 1 md. og må indrømme jeg er grædefærdig allerede nu - sikkert fordi jeg har bestemt mig for at banke i bordet igen. Hvis det intet giver, har jeg bestemt at jeg ikke vil komme der mere. Det gør for ondt i sjælen og på lungerne.

Hvilket sygehus/lungeafdeling er godt (bor i Viborg men rejser gerne) ?
Har nogle herinde kendskab til behandlings muligheder, eller i det hele taget en anden måde at takle dette på ?

Sidst redigeret af KOL; 04-05-2014 kl. 18:38.
KOL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 00:05   #2
KOL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
KOL er ny på vejen
Er der virkelig ingen hjælp at hente herinde ?
KOL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 00:50   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
For kvalificeret viden om området er der nok større chance for et brugbart svar hvis du søger her:
https://www.lunge.dk/
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 07:49   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan ikke svare på dine spørgsmål, men tænker, at der må være nogen på nettet, som ved mere om det end brugerne på K10 åbenbart gør.

Har du prøvet her: https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...ieZZpyRsnH799Q

her: https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...7XkRF6rE-h_euQ

eller her: https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j...sJOHz6pBt7Vwqg

Jeg googlede "kol medicin", prøv at se, om der er noget du kan bruge, måske kan du finde navnet på den medicin, som du ønsker at prøve, så kan du spørge din læge: https://www.google.dk/search?q=kol+m...GJOFyAPu1YCQBw
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 08:17   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Spiriva

Hej. Jeg får spiriva til min Kol. Har aldrig fået det du får? Jeg har også astma og allergi, som jeg får astma medicin og allergi piller imod. Jeg fik først min diagnose i 2011, jeg ved jeg havde det længe før, men troede det var min astma som var forværret.
Håber at dette kunne hjælpe. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2014, 21:00   #6
KOL
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-05 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
KOL er ny på vejen
Tak for tips. Der var dog én ny side at kigge på.

Jeg har også fået Spiriva, men er nu gået over til stærkere sager som Prednison som ikke er nok.

Med hensyn til hvilket sygehus jeg skal bruge i stedet, kan de sende mig til Aalborg, Odense, København.

ALT andet end lungeafdelingen B5 i Århus kan kun være bedre.

Sidst redigeret af KOL; 10-05-2014 kl. 21:02.
KOL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension